וולי קייסי, סגן נשיא לתוכנה ביבמ אירופה: "הארגונים חייבים להפיק יותר ערך מה-IT שלהם"

"המשבר הכלכלי אינו מקור לדאגה, אלא הזדמנות לארגונים להמציא את עצמם מחדש ולהיערך לתחרות מבוססת IT", אמר קייסי בכנס התוכנה שערך הסניף הישראלי של יבמ ● לדבריו, "כעת, על ארגונים להפיק יותר ערך מה-IT, להתמקד בליבה העסקית שלהם ולפעול במהירות" ● מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל: "המיליארדים שהשקענו במו"פ וברכישות הובילו לגיבושו של סל תוכנה מקיף"

"המשבר הכלכלי העולמי הוא ממש לא איום, אלא הזדמנות פז עבור ארגונים. בעת הזו הם יכולים להמציא עצמם מחדש, לרכוש מתחרים, לבנות יכולות עתידיות מבוססות IT, ולצאת מחוזקים לעתיד", כך אמר וולי קייסי, סגן נשיא לתוכנה ביבמ (IBM) אירופה. קייסי היה דובר המפתח בכנס התוכנה שערכה היום (ג') יבמ ישראל במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה.

לדברי קייסי, "כעת, על ארגונים להפיק יותר ערך מה-IT, להתמקד בליבה העסקית שלהם ולפעול במהירות, כי העולם דינמי ומשתנה. לאורך 35 שנותיי ביבמ, ראיתי את המחזוריות בכלכלה שלוש פעמים. כל פעם שהסתיים עידן כלכלי קשה, יבמ יצאה חזקה יותר. כעת זו הזדמנות לארגונים לזהות נקודות לטיפול, או איתחול מחדש. מבחינת יבמ – זו הזדמנות כלכלית, חברתית וטכנולוגית".

קייסי פירט את תפיסת "עולם חכם יותר" של יבמ, הנובעת מהראייה הכוללת שלה בצורך לטפל בגלובליזציה, התפוצצות המידע, בעיות האנרגיה, היבטי אבטחת מידע ופרטיות, ומורכבות מערכות ה-IT. "חשוב שתהייה ראייה מערכתית כוללת, המטפלת במידע המשונע באופן יעיל ומביאה אותו לצרכנים שזקוקים לו", אמר, "כדי להפוך חכמים יותר, צריך לאסוף נתונים, לשלב נתונים ממקורות שונים, להשוות נתוני זמן אמת עם מידע היסטורי, לבנות מודלים ולנתח את הנתונים האלה.זאת לצד הצורך ליהנות מחדשנות בתהליכים,שנשענת על וירטואליזציה ותהליכים משופרים של קבלת החלטות". כך, אמר, קייסי, "בסופו של דבר, נולדים תהליכים עסקיים חדשים, מיטביים".

הוא הביא כמה נתונים הממחישים את הצורך ביישום התפיסה: צריכת המים בעולם גדלה פי 6 מאז 1900, למרות שאוכלוסיית העולם גדלה רק כפליים; מגזר הבריאות מפסיד מדי שנה 100 מיליארד דולרים בשל הונאות; 40-70% מהאנרגיה בחדרי המחשב בארגונים מבוזבזים לשוא ולא מנוצלים, בשווי עשרות מיליארדי דולרים; מיליארדי שעות עבודה וליטרים של דלק וגז הולכים לאיבוד בשל בעיות תחבורה ופקקים. לכן, אמר, הגתה יבמ את התפיסה, הבנויה על ארבעה אבני יסוד: בינה חדשה, עבודה חכמה, ירוק, ותשתית דינמית.

לגבי הבינה החדשה אמר קייסי, כי "בשל התפוצצות המידע בעולם, נדרשות תובנות חדשות הכוללות ניתוחים, כדי לקבל החלטות ולפעול בצורה יעילה יותר". לגבי עבודה חכמה, ציין, "יש לשפר את התהליכים העסקיים וליצור תהליכים חדשים". לגבי התפיסה הירוקה, הוסיף, "85% מהשרתים בארגונים ו-40% מהאחסון אינם מנוצלים כלל, או מנוצלים חלקית ובאופן בזבזני, לרבות שכפול מידע שלא לצורך. לכן יש צורך במהפכה באופן בו פועלים מערכי IT ארגוניים, שיהיו יעילים יותר". לגבי התשתית, אמר קייסי, כי "עליה להיות דינמית, עובדת תמיד, לא מורכבת ולא יקרה, לצד יכולת תגובה זריזה למצבים משתנים".

קייסי הביא כמה דוגמאות לתפיסת "עולם חכם יותר", שכבר יושמו: כך, משטרת ניו-יורק נמצאה במצב בו היו לה כמויות מידע ש"הטביעו"' את הבלשים בעבודתם. הקמת מרכז המיחשוב לטיפול בפשיעה בזמן אמת, שהייתה מבוססת ברובה על כלי יבמ, הביאה לפיצוח של יותר מ-6,000 מקרי פשע קשים, מסוג רצח ושוד אלים. זאת, בזכות חיבור ממוחשב בין נתונים שנמצאו במקומות שונים, או מידע שלא הגיע בזמן או לא הגיע כלל.

בשטוקהולם בירת שוודיה, אמר, הוטמעה מערכת ממוחשבת לוויסות עומס התנועה וגביית מס גודש. המערכת, שפותחה על ידי חוקרים במעבדת יבמ בחיפה, כוללת מנוע זיהוי תמונה המבצע קריאה אוטומטית מהירה במיוחד ומדוייקת של לוחיות הרישוי בכלי רכב, גם בתנאי ראות ומזג אוויר קשים, והביאה להפחתה של 25% בעומסי התנועה בעיר ולתוספת של 40,000 משתמשים בתחבורה הציבורית מדי יום.

קייסי סיכם בציינו, כי "ייחודיות יבמ בשוק, היא באוסף המקיף והשלם של מוצרים המכסה את כל הצרכים של הארגונים במגזרי התעשייה השונים, לצד יכולת שילוב עם יצרנים אחרים".

מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, פתח את הכנס ואמר כי חלק גדול מ-6 מיליארד הדולרים שיבמ משקיעה מדי שנה במחקר ובפיתוח, ומיליארדים רבים שהושקעו ב-50 רכישות בשנים האחרונות, הובילו לגיבושו של סל תוכנה מקיף, "המאפשר ללקוחות החברה בארץ לשלב מוצרים מצד אחד ולמנף במקביל את כושר הפיתוח של מרכזי המו"פ והמעבדות של יבמ בישראל".

זאב גל צור, מנהל עסקי התוכנה של יבמ בישראל, אמר כי יבמ מתמקדת בתחום תוכנות התשתית, ומחזיקה בנתח השוק של 17% ממנו – הגדול ביותר בתעשייה העולמית, שהם 20.3 מיליארד דולרים בשנה. קבוצת התוכנה של יבמ כוללת 50 אלף עובדים ב-80 אתרי פיתוח ומחקר וב-170 מדינות. "אסטרטגיית התוכנה של יבמ צריכה לספק את הדור הפתוח הבא של תוכנה", אמר, "אנחנו רוצים שהכל יהיה ניתן לשילוב, ומתמקדים ב-SOA – כל המוצרים שלנו צריכים לאפשר שירותי Web, לייצר תהליכים עסקיים ולתמוך בהם. במקביל להם, מפתחת יבמ פתרונות ייעודיים למגזרי תעשייה ספציפיים".

אדוארד הסיקה, דירקטור מכירות ל-SMB בחטיבת התוכנה של יבמ העולמית, ציין כי החברה צופה גידול במכירות כלי תשתיות התוכנה שלה לעסקים קטנים ובינוניים בישראל. בראשית 2010 תושק מהדורה חדשה של Lotus Symphony – חבילת כלי תוכנה שולחנית בקוד מקור פתוח, שיהיו זמינים להורדה ללא תשלום, ותספק תמיכה משופרת בעברית בעבודה בסביבת חלונות, לינוקס ומקינטוש. "חשיבות השוק הישראלי מבחינת יבמ", סיכם, "אינה רק מבחינת המכירות הישירות של יישומים שיפעלו בארץ – אלא גם ובעיקר במכירות לעסקים ישראליים המפתחים ומוכרים את פתרונותיהם בעולם". לאחר מכן התפצל הכנס למסלולים מקצועיים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים