השב"כ: קבוצות האקרים מנסות להשבית את האינטרנט הישראלי באמצעות מתקפות מניעת שירות

"כוונת התוקפים היא לגרום לקריסת רשת האינטרנט של ישראל, באמצעות עומס על הרשת שתביא לקריסתה", מסר השב"כ, והעריך כי "מאמצי קבוצות אלו יתגברו בימים הקרובים בשל פעילות צה"ל ברצועת עזה" ● דינה באר, איגוד האינטרנט הישראלי: "התקפות סייבר הן טרור לכל דבר ועניין"

הקורבן הפעם: האתר החינוכי סנונית. אילוסטרציה: אימג'בנק

מבצע "צוק איתן" מתקיים לא רק במימד הפיסי: בימים האחרונים נעשים ניסיונות חוזרים ונשנים להשבתת האינטרנט הישראלי באמצעות מתקפות מניעת שירות, כך נמסר מהשב"כ. מקורה של התקיפה, לפי השב"כ, היא קבוצות האקרים מרחבי העולם ובעיקר ממדינות ערב.

"כוונת התוקפים היא לגרום לקריסת רשת האינטרנט של ישראל, באמצעות עומס על הרשת שתביא לקריסתה", נמסר. שירות הביטחון הכללי, באמצעות החטיבה להגנת הסייבר פועל באופן נמרץ למנוע מתקפות אלו בשיתוף פעולה הדוק של גופי התקשורת בישראל, גורמים פרטיים ומשרד התקשורת. הערכת השב"כ היא ש-"מאמצי קבוצות אלו יתגברו בימים הקרובים בשל פעילות צה"ל ברצועת עזה".

השב"כ ממליץ לגופים וארגונים החווים קשיים בחיבור לאינטרנט או במתן שירות, לעדכן את ספקיות האינטרנט באירועים אלו. המתקפה הנוכחית, אמרו בשב"כ, דומה במאפייניה לתקיפה אשר ביצעה קבוצת אנונימוס (Anonymous) באפריל השנה וכן שנה קודם לכן.

מאיגוד האינטרנט הישראלי נמסר, כי שלשום (ב'), החל משעות הבוקר, הותקפה רשת האינטרנט הישראלית, כולל שרתי ה-DNS הישראליים, בהתקפה מאורגנת. במהלך ההתקפה, הגישה מחו"ל לאתרים עם הסיומת il נחסמה לתקופות קצרות על מנת להגן על האתרים הישראליים ולהתמודד עם המתקפה. איגוד האינטרנט הישראלי, בשיתוף פעולה עם ספקיות האינטרנט וגורמים נוספים, פעלו על מנת להגן על האתרים הישראליים ועל תשתיות האינטרנט במהלך המתקפה וכתוצאה מכך לא נפגע אף אתר ישראלי מהמתקפה.

לדברי דינה באר, מנכ"לית משותפת באיגוד האינטרנט הישראלי, "התקפות סייבר הן טרור לכל דבר ועניין, שמטרתן להפעיל לחץ פסיכולוגי על ישראל, להאט את תשתיות הרשת ולפגוע באורח החיים התקין בישראל". באר הוסיפה, כי "מתקפות מניעת שירות מבוזרות, DDoS, מתרחשות לעיתים תכופות ואיגוד האינטרנט הישראלי מתמודד ומטפל בהן מדי יום, בהצלחה ובמקצועיות".

היא סיימה בציינה, כי "אנו קוראים לציבור להיות שקול באישור חברים ברשתות החברתיות ולנהוג בשיקול דעת. לסיוע ותמיכה בנושא פריצות לחשבון ונושאים נוספים הקשורים לפגיעה ברשת ניתן לפנות למרכז לאינטרנט בטוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים