מיקרוסופט: מכירת הגרסה הביתית של חלונות 7 תיפסק בסוף אוקטובר

הודעתה של החברה היא עוד צעד ב-"קבורה" שהיא מבצעת למערכת ההפעלה ● לעומת זאת, למכירת הגרסה המקצועית של חלונות 7 אין עדיין תאריך סיום, אולם מיקרוסופט הודיעה כי היא תודיע על כך לפחות שנה מראש

החנויות יוכלו למכור את הגרסה הביתית של חלונות 7 (Windows 7) רק עד סוף אוקטובר – כך הודיעה מיקרוסופט (Microsoft). הודעתה של החברה מסמלת עוד צעד לקראת סוף הדרך של חלונות 7, חצי שנה לאחר שהחברה תסיים את התמיכה בחלונות XP.

הגרסאות של חלונות 7 שמכירתן תסתיים ב-31 באוקטובר הן המהדורה הביתית הבסיסית, מהדורת הפרימיום הביתית והמהדורה המוחלטת. המכירה תיפסק בדיוק שנה לאחר שמיקרוסופט הפסיקה למכור את חלונות 7 בגרסת הקופסה (Retail) וקצת יותר מחמש שנים לאחר ההשקה של גרסה זו של מערכת ההפעלה.

עם זאת, הגרסה המקצועית של חלונות 7, כשהיא מותקנת מראש במחשבים, לא תרד מהמדפים בתאריך הזה. מיקרוסופט עדיין לא קבעה מתי זה יקרה אולם הבטיחה כי היא תודיע על כך לפחות שנה מראש.

ההבדל בין סיום המכירה של הגרסאות השונות של חלונות 7 יוצר בעיה מוזרה: מיקרוסופט קבעה שתאריך התמיכה הרגילה בחלונות 7, על כל מהדורותיה, יהיה 13 בינואר 2015.  משמעותה של עובדה זו היא שכבר קיים פער של חודש אחד לפחות בו יוכלו יצרניות מחשבים למכור מחשבים עם המהדורה המקצועית של חלונות 7 ללא תמיכה רשמית של מיקרוסופט.

דובר מטעם החברה אמר שיצרניות ה-OEM שיספקו את מערכת ההפעלה יעניקו תמיכה במשך שנה כאחריות הכוללת למוצר, ובנוסף ציין כי התמיכה המורחבת לחלונות 7 מסתיימת ב-14 בינואר 2020.

יש לציין שתאריך סיום המכירה הכוללת של חלונות 7 – כאמור, להוציא המהדורה המקצועית – הוא גם היום האחרון בו ניתן יהיה למכור את חלונות 8 (Windows 8) בקופסאות על המדפים. נשאלת השאלה איזו סיבה יש לרכוש את חלונות 8 כשחלונות 8.1 (Windows 8.1) כבר נמצאת על המדפים?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים