בעקבות החשיפה: גרמניה מקדמת הסכם כלל אירופי למניעת ריגול אמריקני

הדיווחים על ההאזנות שבוצעו לשיחותיה של אנגלה מרקל ו-35 מנהיגים בכירים נוספים הובילו את גרמניה לקדם הסכם כלל אירופי לאיסור ריגול אחר מדינות ידידותיות • גלן גרינוולד, העיתונאי העומד מאחורי החשיפה של תכנית המעקב וההאזנה העולמית של ה-NSA, הבטיח שברשותו פרשות דומות – בהן ריגול של ארה"ב אחר אזרחיה

פרשת האזנות הסתר שביצעה הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית (NSA) ממשיכה לתת את אותותיה: גרמניה, שפועלת לקידום הסכם "איסור ריגול" ביחד עם צרפת מול ארצות הברית, מקדמת במקביל אמנה דומה עם 28 המדינות החברות באיחוד האירופי. כך לפי דיווחים בסוף השבוע.

לאחר שבשבוע שעבר דווח על ציתותים שערכה ה-NSA לטלפון הנייד של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, דווח הגרדיאן (The Guardian) הבריטי כי לפחות 35 ממנהיגי העולם היו מקור לציתותים והאזנות. הייתה זו חשיפה נוספת בסדרת הדלפות של עובד הסוכנות שלעבר, אדוארד סנואודן. על פי הדיווח, הסוכנות שכנעה בכירים בממשל האמריקני למסור להם את פרטי מספרי הטלפונים של המנהיגים שברשותם, על מנת להרחיב את היקף הפוליטיקאים שמאזינים אחריהם. החשיפה האחרונה הגיעה כמה ימים אחרי שכלי התקשורת בצרפת פרסמו כי ה-NSA צותתה לכ-70 מיליון שיחות טלפון של אזרחים צרפתים.

הקנצלרית מרקל העלתה את ההצעה להסכם איסור ריגול בין מדינות ידידותיות בוועידה של מנהיגי מדינות האיחוד האירופי, שנערכה ביום ה' האחרון בבריסל. ארה"ב אישרה כי ערכה דיונים עם גרמניה ומדינות שהן בעלות ברית נוספות שלה, וכי בכירי מודיעין גרמנים צפויים להגיע לדיונים בוושינגטון בנושא.

גלן גרינוולד, העיתונאי העומד מאחורי החשיפה של תכנית המעקב וההאזנה העולמית של ה-NSA, הבטיח בשבוע שעבר כי יש באמתחתו סיפורים רבים נוספים – לרבות כאלה הכוללים פרטים על ריגול של ארצות הברית אחר אזרחיה שלה. לדבריו, הדיווחים הבאים "יהיו משמעותיים כמו הדיווח שעשיתי במשותף עם העיתון הצרפתי לה מונד (Le Monde) על ההאזנות של ה-NSA למיליוני שיחות טלפון ותעבורות אינטרנט בצרפת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים