ארז עופר, גריילוק ישראל: "מערכות האחסון ייאלצו לחוות פשטות כמו שיש כיום בעולם הצרכני"

"המורכבות מהווה אבן ריחיים על עולם האחסון", אמר עופר, מייסד שותף של קרן גריילוק ישראל ● לדבריו, מגמות נוספות בעולם האחסון הן הצורך בפשטות ובפישוט מורכבות מערכות האחסון, הצורך בהאצת ביצועים - דבר שנעשה על ידי יותר ויותר הטמעות SSD, וכניסת מיחשוב הענן ● בהתייחסו לתחום זה אמר עופר, כי "מה שהצרכנים עושים בענן כיום זה מה שארגונים יעשו בעתיד בענן בעולם האחסון; הם מתחילים לחשוב איך מנצלים את הענן"

"הלקוחות הארגוניים דורשים כיום סופר פשטות, כזו שכבר קיימת בעולם הצרכני. ספקיות האחסון תיאלצנה לספק פשטות זו, כי המורכבות מהווה אבן ריחיים על עולם האחסון", כך אמר ארז עופר, מייסד שותף של קרן הון-הסיכון גריילוק ישראל.

עופר, לשעבר בכיר מאוד ב-EMC העולמית, תיאר את המגמות בעולם האחסון, כבכיר לשעבר בתעשיית האחסון וכמי שמשקיע כיום בסטארט-אפים בתחום. הוא דיבר בכנס STORAGE&BACKUP2013, שנערך היום (א') בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. את האירוע, בו השתתפו מאות מקצועני תשתיות IT, הנחו פלי הנמר – יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי עופר, לצד הצורך בפשטות ובפישוט מורכבות מערכות האחסון עולה הצורך בהאצת ביצועים – דבר שנעשה על ידי יותר ויותר הטמעות SSD – מערכות אחסון מבוססות פלאש (Flash). "מדובר בתחום מתקדם שתופס תאוצה", ציין.

מגמה שלישית אותה ציין עופר היא כניסת מיחשוב הענן. לדבריו, "מיחשוב הענן לסוגיו משפיע באופן חזק על עולם האחסון בתחומי הגיבוי, ההתאוששות מאסון ואיזון העומסים והנתונים בין אתרים. מה שהצרכנים עושים בענן כיום זה מה שארגונים יעשו בעתיד בענן בעולם האחסון. ארגונים מתחילים לחשוב איך מעבירים דברים החוצה, איך מנצלים את הענן".

הוא אמר שקרן גריילוק, שהינה קרן הון-סיכון אמריקנית, קיימת זה ארבעה עשורים, והוא היה ממייסדי הסניף הישראלי שלה ב-2006. בשנים האחרונות היא השקיעה באימפרבה (Impreva), פאלו אלטו (Palo Alto) וקלאודרה. הקרן הישראלית-אירופית השקיעה באקטיפיו, Zetro ו-Scale IO.

עוד אמר עופר, כי "ה-IT עובר מהפכה מחשבתית בזכות הצרכנים. אנחנו רגילים כיום לפשטות כעקרון מפתח. כצרכנים, אנחנו רגילים לכך שהמידע יהיה זמין בכל מקום, בכל זמן, כאשר אנחנו מחוברים כל העת. השאלה היא כיצד מביאים פשטות זאת ל-IT. בין השאר, התשובה לכך היא בניית ארכיטקטורות פשוטות, ישירות יותר, נטולות מורכבות".

מענה נוסף של האחסון לארגון, ציין עופר, "יהיה השפעה גדולה יותר על הביזנס. חלפו הימים בהם אבי כהן האלמוני ישב במרתף הארגון ושיחק בדיסקים. אם ה-IT יכול להגיב מהר יותר – הוא יעשה זאת". הוא הוסיף, כי "מערכות אחסון נכונות יכולות לשמש כפלטפורמה ליצירת עסקים חדשים, לדעת טוב יותר על לקוחות הארגון, לגלות בעיות מוקדם יותר ולתת ללקוחות שירות טוב יותר".

בהתייחסו לספקיות האחסון אמר עופר ש-"יש כיום חברות צעירות שמשבשות הרבה יותר מבעבר".

הוא אף התייחס למגמות בעולם ה-IT וציין ש-"מה ששונה כיום הוא שיש כמה גלים יחדיו. יש לברור מתוכם ולקבוע מי מהם יביא לשינוי מהותי ומי יחלוף כעוד באזזז וייעלם. לקוחות אומרים לספקים 'נמאס לנו ממורכבות'. הם רוצים פשטות ועל זה אנחנו מסתכלים, כמשקיעים".

"תחום נוסף שיתפוס תאוצה הוא המידע המשוכפל. המצב כיום, לפיו 60% מהמידע המשוכפל שוכפל בעבר, ישתנה. מדובר בנושא מהותי", אמר עופר.

"אנחנו חיים בתקופה מרגשת והמלצתי למנהלי התשתיות היא להתרכז בכמה מגמות מתוך כלל הטכנולוגיות החדשות שיש", הוסיף. עופר סיים בציטוט של דיוויד גיאמברונו, מנמ"ר רבלון, שתיאר את פועלם של אנשי החברה: "אנחנו עושים את מה שהעסק צריך, רק אג'ילי ותהליכי-ארגוני – מהר יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אור

    מה שצריך זה להכניס מעצבים לעולם ההייטק מעצב חושב בראיה של משתמש ולא בראיה טכנולוגית קרוב או רחוק, זה העתיד

אירועים קרובים