דיווחים: טאואר תרכוש את מפעל השבבים של מיקרון בקריית גת

לפי דיווחים שהחלו להופיע הבוקר, נכנסה טאואר למשא ומתן עם החברה האם, במטרה לרכוש את Fab 12, העוסק בייצור שבבי זיכרון פלאש מסוג NOR

האם טאואר סמיקונדקטור (Tower Semiconductor) ממגדל העמק תזרוק חבל הצלה למיקרון (Micron) ישראל? לפי דיווחים שהחלו להופיע הבוקר (ד'), נכנסה טאואר – המתמחה בייצור שבבים לפי הזמנות, למשא ומתן עם החברה האם, במטרה לרכוש את המפעל של מיקרון בקריית גת, העוסק בייצור שבבי זיכרון פלאש (Flash) מסוג NOR.

מפעל מיקרון בקריית גת, Fab 12, עתיד לסגור את שעריו בעוד כשנתיים, בעקבות החלטה של מיקרון העולמית, אלא אם יימצא רוכש. במפעל, שהחל את דרכו כמפעל ייצור למעבדי פנטיום (Pentium) של אינטל (Intel) ב-1999, ומאז עבר לחברת נומוניקס – שנרכשה על ידי מיקרון ב-2010, מועסקים כיום 1,200 עובדים.

מנכ"ל מיקרון ישראל, יונתן ונד, סיפר בכנס איגוד האלקטרוניקה והתוכנה, שנערך בשבוע שעבר בהפקת אנשים ומחשבים, כי הוא מחפש באופן פעיל רוכשים למפעל. הוא ציין עוד, כי המפעל מוכן לייצור רכיבים לפי הזמנה שאינם קשורים לתעשיית הזיכרונות דווקא. בנוסף, אמר ונד, כי החברה הישראלית אף ניהלה משא ומתן עם גורמים שביקשו ייצור שבבים לפי הזמנה, אך יוזמות אלו בוטלו בסוף על ידי החברה האם.

"אנחנו מפעל מצטיין שנכנס לשנתו ה-14 ועכשיו נמצא בסכנת סגירה", אמר ונד בכנס. "אנחנו מצויים בחיפוש אקטיבי אחר קונה למפעל, שייעשה בו שימוש לאו דווקא לייצור זיכרונות. אנחנו יכולים למנף את החדשנות, הצוות והעבודה הפנטסטית, כדי ליישם את מחזור הצמיחה הבא שלנו".

לא ניתן היה לקבל את תגובת החברות לגבי הצעת הרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים