הממשלה משיקה תוכנית לשיווק ידע טכנולוגי רפואי בעולם

משרד הכלכלה, משרד הבריאות ומכון היצוא ישווקו לממשלות בחו"ל את הניסיון והידע הישראליים בתחום הטכנולוגיה לעולם הבריאות - כך חשף שר הכלכלה, אלי כהן

שר הכלכלה, אלי כהן. צילום: נתן מור, מתוך ויקיפדיה

ממשלת ישראל תצא בקרוב לתוכנית חדשה שבמסגרתה היא תשווק לממשלות ברחבי העולם את הניסיון והידע שיש לאנשי המקצוע הישראליים בתחום הבריאות, כולל הידע הטכנולוגי. זאת, לצד שיווק טכנולוגיות ישראליות בתחום הרפואי. שר הכלכלה, אלי כהן, הכריז על הקמפיין בכנס המכשור הרפואי שנערך היום (ג') בגני התערוכה בתל אביב.

השר כהן אמר כי התוכנית, שתנוהל על ידי משרד הכלכלה, משרד הבריאות ומכון היצוא, תציע לממשלות בחו"ל "לא רק פתרונות טכנולוגיים ורכיבי חומרה, אלא גם את הניסיון הרב שקיים במערכות בריאות שונות בארץ, שיכול לסייע להן לשדרג ולחדש את מערכות הבריאות שלהן".

שר הבריאות, יעקב ליצמן. צילום: קובי קנטור

שר הבריאות, יעקב ליצמן. צילום: קובי קנטור

"ענף המכשור הרפואי את אחד ממנועי הצמיחה של היצוא הישראלי", אמר. "מאות החברות הישראליות הפועלות בתחום פיתחו פתרונות חדשניים שמיושמים במדינות רבות ברחבי העולם". הוא ציין כי היצוא של הענף ב-2016 עמד על 2.1 מיליארד דולר – גידול של 6% לעומת 2015.

"מערכת הבריאות – מהמתקדמות בעולם, בזכות הטכנולוגיה"

דובר נוסף בכנס היה שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, שאמר כי "ישראל נחשבת למובילה עולמית בתחום החדשנות בעולם הרפואה, וזוהי אחת הסיבות לכך ששירותי הבריאות בארץ נחשבים למתקדמים ביותר בעולם, יותר ממדינות גדולות ומפותחות מאיתנו".

רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא, ציין ש-"מספר החברות הישראליות שעוסקות בתחום המכשור והמחשוב הרפואי גבוה בצורה יוצאת דופן בהשוואה בינלאומית". לדבריו, "החברות פועלות באקלים יזמי ונועז, ומציעות מגוון טכנולוגיות ופתרונות רפואיים חדשניים, שנותנים מענה על אתגרי הטיפול הרפואי של ימינו".

הוא אמר שהתוצאה של חדשנות זו היא "צמצום העלויות הכוללות של הטיפול הרפואי ומענה על הצרכים המתפתחים בעולם, תוך התייחסות למצבו של המטופל והעצמתו, הטמעת רצף טיפולי, רפואה משתפת, טכנולוגיות Big Data ויצירת ערך משמעותי עבור המשקיעים".

הכנס נערך בהשתתפות מאות מנהלים בכירים ומנהלי טכנולוגיות בתחום הבריאות ממקומות שונים בעולם, שהגיעו לישראל כדי לפגוש כ-100 סטארט-אפים ישראליים שפועלים בתחום הרפואי.

במסגרת האירוע נערכים דיונים בנושאים המרכזיים שמעסיקים את קהילת הבריאות הבינלאומית, ביניהם: איך הופכים את הרפואה למותאמת אישית (Personalized Medicine), כיצד יוצרים רצף טיפולי במערכת הבריאות ואיך מתמודדים עם Big Data בעולם הרפואה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים