כך קשורה לוקהיד מרטין למכרז מעבר הדטה סנטרים של צה"ל לנגב

חטיבת מערכות המידע של הענקית השלימה השבוע את המיזוג לתוך ליידוס, והחברה הממוזגת צפויה להתמודד במכרז, בשיתוף חברות נוספות ● תא"ל (מיל') שלי גוטמן, מנכ"ל ליידוס ישראל: "היעד הוא להקים פעילות שלנו בפארק הטכנולוגי בבאר שבע"

תא''ל (מיל') שלי גוטמן, מנכ"ל ליידוס ישראל. צילום: יח"צ

"נמשיך לפתח את חוזקותיה של החברה. נפעל בכל התחומים הקשורים למעבר צה"ל לנגב, ונתמודד – עם שותפות ישראליות – על המכרז להגירת הדטה סנטרים של צה"ל לדרום הארץ", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים תא"ל (מיל') שלי גוטמן, מנכ"ל ליידוס (Leidos) ישראל.

ליידוס היא ספקית של פתרונות טכנולוגיים הפועלת במגזרי ההגנה, המודיעין, ביטחון הפנים, כמו גם בתחומים אזרחיים כגון הרפואה הדיגיטלית והלוגיסטיקה. לקוחות החברה הם לרוב גופים ממשלתיים וציבוריים גדולים.

ביוני 2015 רכשה לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) את חברת המסוקים סיקורסקי (Sikorsky ) תמורת תשעה מיליארד דולר. כעבור כמה חודשים צמצמה את מספר החטיבות שלה מחמש לארבע: בינואר השנה לוקהיד מרטין מכרה את חטיבת מערכות המידע והפתרונות הגלובליים (IS&GS) שלה – תמורת חמישה מיליארד דולר – לליידוס.

עם השלמת המיזוג, השבוע, תעסיק ליידוס 33 אלף עובדים ב-30 מדינות שונות, ביניהן גם ישראל. מחזור העסקים של החברה החדשה יעמוד על 10 מיליארד דולר והיא כעת ספק שירותי IT מהגדולים ביותר לגופים ממשלתיים בארצות הברית.

להרחיב את הפעילות לתחומים נוספים

בישראל פועלת ליידוס ממשרדיה שבפארק הטכנולוגי בבאר שבע. פעילותה של חטיבת מערכות המידע של לוקהיד מרטין בארץ החלה באפריל 2014. למנהל הפעילות המקומי מונה גוטמן, לשעבר טייס קרב בחיל האוויר. גוטמן ימשיך ויפעל גם כעת כמנכ"ל החברה החדשה, ששינתה שמה לליידוס.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר גוטמן כי "אפעל ליישום האסטרטגיה העסקית המעודכנת של ליידוס בארץ. בכוונת החברה להמשיך ולפתח את חוזקותיה, לרבות בכל התחומים הקשורים למעבר צה"ל לנגב, כמו גם להרחיב את הפעילות לתחומים נוספים".

לדבריו, "ליידוס העולמית רואה בהרחבת הפעילות בישראל יעד מרכזי. זאת, נוכח ההזדמנויות העסקיות, הידע והניסיון של ישראל בתחומים החופפים לפעילות החברה העולמית".

לדברי גוטמן, "כל ה-IT הארגוני של לוקהיד הוא היום חלק מליידוס. הרוב המכריע של הפעילות הוא בארצות הברית, אולם יש פעילות גם באנגליה, אוסטרליה וארצות נוספות".

ההיצע המחשובי של החברה, הסביר, נחלק לשניים: האחד, IT למגזר הביטחוני, עם חיישנים, וניתוח Big Data. השני, IT למגזר האזרחי, שהוא בחלקו עיסוק ברפואה דיגיטלית.

פעילות כחול-לבן

כך, אמר, החברה מנהלת את התיקים הרפואיים של חיילי צבא ארצות הברית, וכן מנהלת את הלוגיסטיקה של משרד הביטחון הבריטי. "בעקבות המיזוג אנו חברה עם היצע מגוון", אמר גוטמן, "יש לנו את קו העסקים הביטחוני, של חיישנים ומערכות IT, הגנה בסייבר, מערכות שליטה ובקרה (שו"ב), וניהול מערכות IT גדולות כמו דטה סנטרים".

"קו עסקים שני הוא מערכות מודיעין והגנה על המולדת. השלישי הוא פעילות בעולם הרפואה הדיגיטלית. הרביעי הוא פתרונות לעולם האזרחי, פתרונות הנדסיים וסייבר אזרחי – הגנת סייבר על מתקני תשתית. הקו החמישי הוא זרוע המו"פ של החברה".

"אנו מתחילים את דרכנו כאשר יש לנו את הדברים הייחודיים, יכולות בינלאומיות", סיכם תא"ל (מיל') גוטמן. נחבור לחברות ישראליות לטובת התמודדות במכרז מעבר צה"ל לנגב. הלקוחות שלנו בעיקר אינם בשוק הפרטי והמסחרי אלא ממשלה וארגוני ביטחון. בראש ובראשונה אנו תלויים במהירות בה משרד הביטחון יניע את הפרויקטים. היעד שלנו הוא להקים פעילות של ליידוס כחול-לבן בפארק הטכנולוגי בבאר שבע – יחד עם שותפים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים