העולם הסודי של כותבי הערכים בוויקיפדיה העברית

סקר חדש חושף את המאפיינים האישיים של עורכי האנציקלופדיה המקוונת: רק רבע מהכותבים הן נשים, הרוב אקדמאיים ורווקים

76% מעורכי הערכים בוויקיפדיה (Wikipedia) בעברית הם גברים ואילו 23% העידו על עצמן כעורכות – כך עולה מתוצאות סקר שהתקיים בין המשתמשים הרשומים של האנציקלופדיה המקוונת. הנתונים הוצגו כחלק מכנס "אקדמיית ויקיפדיה" החמישית המתקיים בשעות אלה במרכז הבינתחומי הרצליה ודן בהיעדר נשים עורכות בוויקיפדיה. אגב, סקר אחר, שנערך לפני כשנה בקרב בכלל מיזמי ויקימדיה בעולם, הצביע על כ-15% עורכות – מגמה של עלייה קטנה ב-12 החודשים האחרונים.

הסקר, בו השתתפו 320 משתתפים, פותח צוהר למאפיינים האישיים של חברי המיזם האקדמי. 14% מהם, למשל, הם בני נוער עד גיל 15, ו-5% מבוגרים מעל גיל 60. כחמישית (18%) מהעורכים שייכים לקבוצת הגיל 30-26 (18%), ומעט אחריהם נמצאת קבוצת הגיל 25-21 (17%) ו-35-31 (13%).

פילוח נוסף מעיד כי 57% מהכותבים העידו על עצמם כרווקים ו-34% כנשואים. יותר ממחצית הכותבים (57%) מחזיקים בתואר ראשון או שני, ו-3% בתואר שלישי.

רובם של העורכים דווקא לא מתעסקים בכתיבת ערכים חדשים: 34% מעידים כי הם בעיקר עובדים על ערכים קיימים, ורק 29% מתמקדים בכתיבת ערכים חדשים. 11% מתמקדים בהוספת מקורות, 9% בהוספת תמונות ו-10% מבצעים ניטור שוטף של הפעילות והעריכות – הן של משתמשים חדשים והן של ויקיפדים פעילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים