ארה"ב: מחקרים מעלים שבני נוער מתעלמים מחוקים האוסרים על שליחת הודעות SMS בזמן נהיגה

לפי מספר מחקרים שפורסמו, החוק, שקיים במדינות שונות בארצות הברית, לא משפיע על בני הנוער, והם יפרו אותו גם אם הוא יהיה כלל-אמריקני ● בנוסף, במשטרת קליפורניה טוענים שמדובר בחוק קשה לאכיפה, וכי הם רשמו במהלך 2009 רק 1,400 דו"חות לאנשים שנהגו ושלחו הודעות SMS באותו הזמן

שליחת הודעות SMS משחקת תפקיד מרכזי בחייהם של בני נוער אמריקנים, והם מרבים לעשות זאת גם בזמן נהיגה – כך מראים מחקרים שונים שפורסמו במדינה. זאת, על אף שהחוק במדינות שונות בארצות הברית אוסר על כך.

קארן קורדובה, בת 17 מאריזונה, מודעת לחוק – מה שלא מונע ממנה להפר אותו. היא מודה, כי לפעמים היא מנהלת התכתבויות עם חברים בהודעות SMS בשעות המאוחרות של הלילה, בזמן הנהיגה בחזרה הביתה מעבודתה כקופאית בסופרמרקט.

קורדובה טענה, כי גם חוק כלל-אמריקני שיאסור על שליחת הודעות SMS בזמן נהיגה לא ימנע את התופעה. "אף אחד לא יציית לו", אמרה. טענתה מוצאת חיזוק במחקר, שמצא שמרבית בני הנוער האמריקנים פשוט מתעלמים מחוקים האוסרים על שימוש בטלפון סלולרי על הכביש – בין אם לצורך שיחות קוליות, שליחת מסרונים או כל שימוש אחר.

קציני משטרה אמרו, כי קשה להכריח נהגים לציית לחוק זה, או לאכוף אותו. כך, רשמה בשנה שעברה המשטרה בקליפורניה 163 אלף דו"חות לנהגים שנסעו בכבישים המהירים במדינה תוך שהם מחזיקים טלפון ונוהגים בו זמנית, לעומת רק 1,400 לנהגים ששלחו הודעות SMS.

יצוין, כי מחקר אמריקני שנערך בעבר העלה, כי הסיכון של אנשים ששולחים הודעות SMS בזמן נהיגה להיות מעורבים בתאונה גבוה פי 23.

מספר הודעות ה-SMS שנשלחות בארצות הברית עלה בכל אחת משלוש השנים האחרונות, וההערכה היא שב-2009 הגיע מספרן לטריליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים