עלי באבא קנתה עיתון בהונג קונג – כדי לשפר את התדמית של סין

ענקית האינטרנט רכשה את South China Morning Post תמורת 266 מיליון דולר, ומבטיחה "יותר מנרטיב אחד על הנעשה בסין" והעברת התכנים לדיגיטל ● אנשי תקשורת בהונג קונג חוששים מפגיעה בחופש העיתונות

הרכישה - התרחבות של עלי באבא לעולם חדש. South China Morning Post

עלי באבא (Alibaba), ענקית המסחר ברשת, רכשה את South China Morning Post, המוביל מבין העיתונים בשפה האנגלית שיוצאים לאור בהונג קונג, תמורת 266 מיליון דולר. המטרה של מנכ"ל התאגיד, ג'ק מה, היא "להלבין" את התדמית של המדינה בעולם.

ג'ו צאי, סגן יו"ר עלי באבא, אמר בראיון לעיתון הנרכש כי קיים צורך ביותר מנרטיב אחד בכל הנוגע לסיקור סין.

הוא ציין כי "ה-South China Morning Post ייחודי מאחר שהוא מתמקד בסיקור של סין באנגלית. אנחנו מעוניינים להרחיב את מספר הקוראים שלו ברחבי העולם באמצעים דיגיטליים ועל ידי נגישות רבה יותר לתוכן שלו".

לדברי צאי, "רבים מהעיתונאים שעובדים באמצעי התקשורת המערביים לא מסכימים עם פעולות הממשלה הסינית וזה משפיע על הסיקור שלהם. אנחנו רואים את הדברים בצורה שונה ומאמינים שצריכים להציג את הדברים כפי שהם". בעיתון אף הבטיחו סיקור "אובייקטיבי והוגן".

לעומת זאת, אנשי תקשורת בהונג קונג ובעולם המערבי מביעים חשש כי הרכישה תפגע בעצמאות של מערכת העיתון ובחופש העיתונות המסוים שיש במדינה, בטח יחסית לזה הקיים, או לא קיים, בחלקים האחרים של סין. אחרים גורסים כי הרכישה על ידי תאגיד ענק ורווחי כמו עלי באבא עשויה להביא לפריחת העיתון.

ה-South China Morning Post הוא עיתון ותיק – נוסד ב-1903 – ובעל השפעה רבה בהונג קונג ובדרום סין. עם זאת, ההכנסות שלו ירדו באחרונה. במשך עשרות השנים האחרונות, עוד מהימים שהאזור היה תחת שלטון בריטי, סיקר העיתון נושאים שהיו מחוץ לתחום בתקשורת הסינית. הוא אף זכה בפרסים על סיקורו את ההפגנות הפרו-דמוקרטיות שהיו בהונג קונג לפני כמה שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים