יבמ משיקה מערכת להפקת תובנות מרשתות חברתיות ומתחזית מזג האוויר

החברה הכריזה אמש בכנס Insight על שירות אנליטי חדש מבוסס ווטסון, שיסייע לעסקים לאסוף ולנתח בזמן אמת כמויות גדולות במיוחד של נתונים, ולהפיק מהם תובנות חדשות

בוב פיצ'יאנו סגן נשיא בכיר ביבמ. צילום: אבי בליזובסקי

יבמ (IBM) הכריזה אמש בכנס Insight המתקיים בלאס וגאס, על שירות אנליטי חדש מבוסס ווטסון, Insight Cloud Services ,שיסייע לעסקים לאסוף ולנתח בזמן אמת כמויות גדולות במיוחד של נתונים, ולהפיק מהם תובנות חדשות. כך הכריז בוב פיצ'יאנו סגן נשיא בכיר ביבמ העומד בראש פעילות החברה בתחום האנליטי. השירות מתוכנן לשילוב באפליקציות מובייל ו-Web, וביישומים ייעודיים למגוון תחומי תעשייה.

במושב הפתיחה של הכנס אמר פיצ'יאנו כי בנוסף לנתוני הארגון (הנתונים המובנים), ונתונים בלתי מובנים כגון דוא"ל ומסמכי טקסט, ישנם גם "הנתונים האפלים", אותם נתונים כגון אלה המיוצרים על ידי התקני האינטרנט של הדברים או תכתובות במדיה החברתית, ולשם כך צריך מחשבים שיודעים לנתח אותם, כדוגמת ווטסון של יבמ.

"הערך ארוך הטווח של הניתוח האנליטי בעסקים, נשען על יכולתנו לקשר בין מספר גדול ככל האפשר של מקורות מידע, והמספר הזה צומח בהתמדה. השקת המוצרים החדשים מאפשרת לאצור ולאגור מידע ונתונים על כל סוגיהם, ולמצוא טכנולוגיות חדשניות המאפשרות לעבד את הנתונים במקום בו הם זמינים: בענן ובשולי הרשת", אומר פיצ'יאנו.

תובנות עסקיות קריטיות חדשות

השירות החדש, הוא פרי שיתוף פעולה של יבמ עם טוויטר (Twitter) ו-The Weather Company, המספקת נתוני מזג אוויר בכל נקודה בעולם בזמן אמת.

המידע הזה ישמש חברות עסקיות בתחומי הקמעונאות, הביטוח, המדיה והבידור. לדברי פיצ'יאנו, שילוב נתונים עסקיים עם מידע ממקורות חיצוניים, לרבות חדשות, אירועים, מזג אוויר ופעילות ברשתות חברתיות, יאפשר להבין הקשרים חבויים, ולהציג תובנות עסקיות קריטיות חדשות.

המערכת המנתחת את נתוני טוויטר, מסייעת בשיפור תהליכי הפיתוח של תכנים ומסעות שיווק ממוקדים, באמצעות מיקרו-פילוח של אוכלוסיית היעד, על בסיס נתונים המתקבלים מטוויטר.

התראות משופרות אודות אסונות אקלים

ובאשר למזג האוויר, חבילת הענן SoftLayer של יבמ משלבת יותר מ-40 זרמי נתונים בתחומי מזג האוויר, ומאפשרת התראות משופרות אודות אסונות אקלים, כדי לסייע לחברות ביטוח למנף את המידע ולהתריע בפני בעלי פוליסות אודות אירועים העלולים לגרום נזק. כך, יכולות גם חברות תשתית לחזות ביקושים לחשמל או עומסים על רשתות המים והניקוז, ולהיערך בהתאם. קמעונאים ינצלו את המערכות האלו על מנת להבטיח אופטימיזציה של פעילותם, לצמצם עלויות ולזהות הזדמנויות חדשות.

כמה דוגמאות לכך: קוקה קולה (Coca-Cola) יכולה לחזות מתי אנשים באיזור מסוים יהיו צמאים (שרב) או כלואים בביתם (גשם כבד, שלג), ולתכנן את ההפצה בהתאם. ווירפול (Whirlpool) משתמשת בשירות כדי לנתח דיווחים של מכונות הכביסה, מקררים, מדיחים ועוד כדי לדעת מתי הם עלולים להתקלקל ולהתריע בפני הלקוח, כמו גם לדעת בזמן אמת את מידת התקלות בדגם מסוים, וכך להציף את הבעיות הדורשות התערבות לפני שהן מסלימות.

מנכ"ל The Weather Company , דייויד קני אמר כי תחזית מזג האוויר היום היא לא רק כלי לחזאים, אלא יכולה גם לשמש כל ארגון או חברה מסחרית. נציג של הצלב האדום האמריקני אמר כי התחזית המדויקת מאפשרת להם להתכונן לפגיעות הוריקן ברמה של עיר בודדת, ולא להכין את המקלטים ושירותי החילוץ באיזור באורך מאות קילומטרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים