תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Oasis -Modernizing Your Data Center, יום ה' 26 באפריל, סטוקו

פלטפורמת הגנת וניהול מידע לדטה סנטר המודרני

12/04/2018 13:53
דוד פרטוק, מנהל תחום טכנולוגיות ברובריק ישראל. צילום: יח"צ

כתב: דוד פרטוק, מנהל תחום טכנולוגיות ברובריק (Rubrik) ישראל

אלברט איינשטיין טבע את האמרה "אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות", הרלוונטית ביותר גם לימים אלו. משפט זה מסביר בצורה נפלאה את הצורך בשינוי חשיבה מהותי בנוגע לתשתיות המחשוב בעולם המודרני.

תשתיות המחשוב הפכו בתוך כשני עשורים מכלי סיוע משני לתשתית ארגונית קריטית. בעצם, בהיבטים רבים מדובר על קיום ארגוני – כאשר תשתית קשיחה, סטטית ויקרה הדורשת הכנה רבה לפני כל שינוי משמעותה ארגון איטי המתקשה להתחרות. בעולם קשיח זה נולד הצורך "לחשב מסלול מחדש" ולאפשר לארגונים להתגמש ולהאיץ.

המעבר לארכיטקטורת דטה סנטר מודרני כוללת מימוש תשתיות גמישות מבוססות תוכנה (SDDC) וחומרה סטנדרטית המפשטות בצורה משמעותית את מורכבות סביבת המחשוב, מורידות את עלות הבעלות מול החלופות המסורתיות ומספקות לארגון גמישות, מהירות ויכולת התאמה לאתגרים משתנים.

בתשתית מסוג זה הארגון אינו נדרש "לנחש" מה יהיו דרישות המחשוב העתידיות בהיבטי ביצועים, גדילה וצרכים. תשתיות אלו מספקות יכולת גידול מהיר והתאמה לדרישות עתידיות בכל ההיבטים הנדרשים וללא צורך בהשקעה מקדמית מיותרת.

תשתית הדטה סנטר המודרני מבוססת על "אבני בניין" בסיסיות הרצות על חומרה סטנדרטית וניתנות להוספה, הורדה והחלפה לפי הצורך. אבני בניין כגון יחידת Hyper-Converged הכוללת נפחי אחסון, יחידות ניהול תקשורת ויחידות גיבוי והגנה על הנתונים.

מערכת ה-RCDM (ר"ת Rubrik Cloud Data Management) הינה חלוצת עולם ה-Modern Data Protection כאשר המערכת נבנתה להיות חלק מארכיטקטורת הדטה סנטר המודרני ולאפשר לארגונים לפשט את מערכות הגיבוי וניהול המידע בצורה משמעותית, תוך שמירה על גמישות מרבית, יכולות גידול ללא מגבלה והורדת עלות הבעלות הכוללת. מערכת ה-RCDM מאפשר לארגונים לעדכן את אחד הרכיבים המיושנים והמורכבים ביותר בדטה סנטר – מערכת הגיבוי וההגנה על המידע.

מערכת ה-Rubrik מבוססת על Scale-Out שרידה ויתירה המגנה על תשתיות וירטואליות ופיזיות כאחת, מערכות NAS ועוד. אך הגורמים העיקריים לצמיחה המטאורית של החברה הם היכולת להתמודד עם נפחי מידע משתנים וגדלים, איומים עדכנים (כגון ransomware וגניבת מידע) תוך שמירה על פשטות והורדה משמעותית של תקורות ניהול.

בין יכולותיה העיקריות של מערכת הCDM:

  • פשטות תפעולית ו-no babysitting – מערכת ה-Rubrik מאפשרת לארגון להגן על המידע בהתאם ל-SLA הארגוני וללא צורך ביצירת תהליכי גיבוי סטנדרטיים. המערכת, באמצעות רכיב בינה מלאכותית, דואגת לעמוד ב-SLA הארגוני בצורה אוטומטית וללא צורך בכוונון ידני ומתמשך של מנהלי הגיבוי.
  • הנגשת המידע – המידע המוגן במערכת ניתן להנגשה מהירה לארגון עבור שימושים רבים כגון DR, סביבות Lab ועוד, ללא צורך בשחזור, הן עבור בסיסי נתונים והן עבור שרתים.
  • גמישות מירבית – יכולת ה-Web Scale בתצורת True Scale-Out מאפשרת לארגונים להתחיל עם מערכת העונה על דרישות עכשוויות ולגדול בהתאם לצרכי הארגון. ללא צורך ב-"ניחושים" והערכות יתר מיותרות ויקרות.
  • יתירות ושרידות – המערכת נבנתה בתצורת master less והינה יתירה ושרידה באופן מובנה, הן מבחינת רכיבי המערכת והן מבחינת המידע המוגן.
  • אבטחת מידע – כמענה לרגולציות (כגון GDPR), איומים הכוללים גניבת מידע, זליגת מידע וירוסים ו-ransomware כוללת המערכת יכולות אבטחת מידע בולטות.

המערכת עומדת בתקני אבטחת מידע מחמירים (FIPS 140-2, Common Criteria EAL2+, DoDIN APL) :

  • הצפנת מידע מקצה לקצה באמצעות מודול ייעודי.
  • המידע שנרשם במערכת אינו ניתן לשינוי ומוגן בפני ransomware.
  • ניהול הרשאות למשתמשי ומנהלי המערכות (RBAC) ומניעת גישה למידע לא מורשה.
  • ניהול Audit Log לבקרת גישת למידע.

לסיכום, מערכת ה-Rubrik Cloud Data Management הינה תשתית מודרנית לניהול והגנה על המידע המבוססת על SLA, רפליקציות בין אתרים ובין תשתיות ענן (Cloud-to-Cloud, Cloud-to-On-Prem or On-Prem-to-Cloud) ויכולת להתאוששות מיידית של יישומים ובסיסי נתונים.

יכולת גידול, גמישות, קלות תפעולית, שימוש בחומרה סטנדרטית ויכולות אבטחת המידע המובנות במערכת, הופכות אותה לאבן בניין בדטה סנטר מודרני.

אואזיס טכנולוגיות תקשורת (Oasis) ורובריק מקיימות אירוע ללקוחות ב-26 באפריל בסטוקו תל אביב.

לפני מספר חודשים מונתה אואזיס טכנולוגיות תקשורת כאינטגרטור רשמי של רובריק בישראל ואף זכו יחד במספר פרויקטים בשוק המקומי.

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים