תוכן שיווקי
בעקבות אירוע Rock Your Cloud של יבמ ישראל

"בשנה החולפת יבמ רשמה 2,700 פטנטים בענן ו-AI – יותר מכל ספקית אחרת"

לדברי שי כהן, ראש יחידת הענן והאנליטיקה ביבמ ישראל, "אנחנו מסייעים לארגונים לצלוח את המהפכה הדיגיטלית, עם הענן שלנו ויכולות בינה מלאכותית"

19/09/2017 15:31
שי כהן, ראש יחידת הענן והאנליטיקה ביבמ ישראל. צילום: עידן סבח

כתב: הילל יוסף

"תשתית הענן של יבמ (IBM) כוללת 55 דטה סנטרים, הפרוסים ב-19 מדינות בשש יבשות. הפריסה הגלובלית הזו מעניקה ללקוחות גמישות", כך אמר שי כהן, ראש יחידת הענן והאנליטיקה ביבמ ישראל.

כהן דיבר בפתחו של אירוע אותו ערך הסניף הישראלי של הענק הכחול. האירוע התקיים אמש (ב') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

הוא ציין כי בשנה החולפת יבמ רשמה 2,700 פטנטים בתחומי הענן והבינה המלאכותית – נתון המהווה שליש מיותר מ-8,000 הפטנטים שהיא רשמה בכלל השנה, ופי שלושה ממספר הפטנטים אותם רשמו כל שאר ספקיות הענן יחדיו. הוא ציטט כתבה של פורבס (Forbes) שלפיה יבמ רשמה בתריסר החודשים האחרונים הכנסות מהענן בסך של 15.1 מיליארד דולר – נתון הגבוה יותר מכל המתחרות שלה בתחום, לרבות אמזון (AWS).

"אנחנו בעיצומה של המהפכה הדיגיטלית", סיכם כהן. "היא משבשת תעשיות שלמות ומאלצת אותן לחשוב מחדש על אופן פעולתן. כל מקצוע בכל מגזר תעשייה משתנה, וכך גם הגבולות המיטשטשים בין המגזרים. אנחנו מסייעים לארגונים לצלוח את המהפכה הדיגיטלית, עם הענן שלנו ויכולות בינה מלאכותית".

דניאל מלכה, מנכ''ל יבמ ישראל. צילום: עידן סבח

דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל. צילום: עידן סבח

שלוש מגמות העל שהשפיעו בעשור האחרון על התעשייה

דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל, אמר כי "לאירוע שלנו קוראים Rock Your Cloud. אני מוצא דמיון רב בין הענן לבין להקת רוק: שניהם דינמיים, בועטים ומחברים בין אנשים".

לדבריו, "שלוש מגמות על השפיעו בעשור האחרון על התעשייה. האחת היא הכמות האדירה של הנתונים הנוצרים, אלא שאלה המנוצלים הם פחות מ-0.5% מכלל הנתונים. ניתן לנתח את הנתונים ולמנף אותם ליצירת יתרון תחרותי".

"המגמה השנייה", אמר, "היא הדרך שבה אנחנו מתקשרים בינינו – הארגון עם הלקוחות ומכונה עם מכונה. האינטרנט של הדברים, המובייל והיקף הנתונים ישנו את הדרך בה ארגונים עושים עסקים, קופות חולים מטפלות בלקוחות וממשלות משרתות אזרחים. כשמשלבים את אלה עם עיבוד מבוסס שפה טבעית, לימוד מכונה ובינה מלאכותית, מגיעים לדור הבא של מערכות מחשב – העידן הקוגניטיבי, ו-ווטסון (Watson) הוא הפלטפורמה שלנו".

לדבריו, "המגמה השלישית היא המודל הארכיטקטוני והעסקי של הארגון. הטרנספורמציה שעברנו הובילה אותנו להיות חברת פתרונות קוגניטיביים, המפותחים לפי תעשיות ומונגשים על גבי פלטפורמת הענן".

מלכה סיים באמרו כי "חווינו גידול דו ספרתי בהיקף המכירות בתחומים אלה. החברה השתנתה ומובילה תהליכים חדשניים".

לברוס קיסורס, סגן נשיא לענן ביבמ העולמית. צילום: עידן סבח

לברוס קיסורס, סגן נשיא לענן ביבמ העולמית. צילום: עידן סבח

"השיבוש אינו רק איום – אלא גם הזדמנות"

לברוס קיסורס, סגן נשיא לענן ביבמ העולמית, ציין כי "ארגונים משתנים: רשת המרכולים הבריטית טסקו (Tesco) נותנת הלוואות, Fidor bank הוא בנק דיגיטלי ב-100%, אפל (Apple) היא פלטפורמת תשלומים ובסטארבקס (Starbucks) יש תשלומי B2B במיליארדים".

לדבריו, "השיבוש אינו רק איום – אלא גם הזדמנות. נדרש ליצור את הארכיטקטורה הנכונה. יש להטמיע פתרון ענן היברידי ותשתיות ענן, שנבנו לטובת מחשוב קוגניטיבי ולימוד מכונה, ולשים את המידע עליו – מידע שמגיע ממקורות רבים מחוץ לארגון. הבנייה היא בשכבות – תשתית ענן היברידי, מעליה נתונים, בינה מלאכותית, שליטה ואבטחת מידע, ובקצה – האפליקציות והפתרונות".

קיסורס סיים באמרו כי "אנחנו מחויבים לטכנולוגיה פתוחה, עם מומחיות לפי מגזרי תעשייה, שירותים מקצועיים עוטפים ומחשוב קוגניטיבי. אנחנו מספקים ענן לאנטרפרייז, עם בחירה, בקרה וחיבור לתהליכים העסקיים".

יהודה יהודאי, מנכ''ל ומייסד משותף של Dov-e. צילום: עידן סבח

יהודה יהודאי, מנכ"ל ומייסד משותף של Dov-e. צילום: עידן סבח

יהודה יהודאי, מנכ"ל ומייסד משותף של Dov-e, ציין באירוע שהחברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לצופים לקבל דרך המובייל תכנים קוליים משלימים לתוכן בו הם צופים בכל רגע נתון. הוא תיאר כיצד בעבר עבדה החברה באופן המסורתי, מבוסס השרתים, ואת התועלות שהתקבלו בעקבות המעבר לענן של יבמ. "המעבר היה קצר, ארך ארבעה שבועות וכיום אין לנו ניהול, אין הטמעות וקיבלנו צמצום עלויות בשני שלישים", סיכם.

אירועים קרובים