תוכן שיווקי
לקראת אירוע - ilOUG Tech Days, ימים ב'-ג' 30-31 במאי Yes Planet

"העידן הדיגיטלי כיום – ריבוי מקורות מידע ופלטפורמות"

כך אמר עמי אהרונוביץ', יו''ר ארגון משתמשי אורקל בישראל ומנכ''ל Brillix, לקראת כנס ilOUG Tech Days, שייערך ב-30-31 במאי

25/05/2016 10:48
עמי אהרונוביץ', מנכ"ל בריליקס. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"המהפכה הדיגיטלית אותה ארגונים חווים כיום, מתאפיינת בריבוי פתרונות, ריבוי מקורות מידע וריבוי מכשירים, רכיבים וסנסורים. המצב החדש דורש היערכות טכנולוגית שונה מצד המנמ"ר ומקצועני ה-IT בארגונים". כך אמר עמי אהרונוביץ', יו"ר ארגון משתמשי אורקל (Oracle) בישראל, ומנכ"ל Brillix.

אהרונוביץ' התראיין לקראת כנס ilOUG Tech Days. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך בימים ב'-ג', 30-31 במאי, באולם yes Planet, ראשון לציון. האירוע הטכנולוגי יימשך על פני יומיים, ויכלול הרצאות מקצועיות של מיטב המומחים בתחום אורקל מהארץ ומהעולם.


מנהלי IT בארגונים, אמר אהרונוביץ', "נדרשים לתהליך המהפכה הדיגיטלית המתחוללת. עליהם להביט על הפלטפורמות של המידע והנתונים ולהחליט מה לעשות עימן. בעבר, המנמ"ר ואנשי צוותו, הארכיטקטים וה-CTO היו אומרים 'הבה ניקח פלטפורמה אחת, של יצרן אחד ונשתמש בה'. בעידן הדיגיטלי של היום, זה כבר לא עובד, בשל ריבוי פתרונות, מגוון ושוני של מקורות מידע, וריבוי מכשירים, רכיבים וחיישנים".

"היום ארגונים מקיפים עצמם במגוון פתרונות, עם בסיסי נתונים שונים. בכל ארגון יש תמהיל מוצרים ובסיסי נתונים, רלציוני ולא רלציוני, עם פתרונות מעולמות ה-Big Data כגון Hadoop. בסיס הנתונים הוא הפלטפורמה של הנתונים. נדרש לשלב את הפתרונות ולתזמר את המערכות והנתונים".

"בעבר, תפקיד ה-DBA היה ברור", אמר. "היו מומחים ליבמ (IBM), אורקל ומיקרוסופט (Microsoft). כיום ומחר, תפקידו של ה-DBA השתנה והוא נדרש להתמחות בפלטפורמת מידע, מרובת בסיסי נתונים. עליו להתמקצע במגוון פתרונות בסיסי נתונים ולא אחד, עם הכרה של פתרונות מסורתיים וחדשניים יחדיו".

הכנס, ציין אהרונוביץ', יכלול כ-50 הרצאות טכנולוגיות של מיטב מומחי אורקל מהארץ ומהעולם, במגוון נושאים: Big Data ,BI ,Oracle Database 12c NoSQL ,Performance Tuning ,High Availability ,New Features ,Cloud Solutions ועוד.

אוזן קשבת

"הכנס מיועד לכל מי שפועל בתחומים הללו", אמר. "נתמקד במגוון פתרונות טכנולוגיים, גם בסיס הנתונים הרלציוני של אורקל וגם NoSQL, פתרונות Big Data של אורקל ולא של אורקל. בנוסף נטפל בחיפוש אלסטי, פתרון המאפשר לערוך חיפוש בכמויות מידע גדולות במיוחד על פלטפורמת Big Data, נדבר על פתרונות ענן, על הגירת אפליקציות לענן ולמובייל".

לדבריו, "שימרנו את התמהיל בין מרצים מחו"ל, לבין המרצים המקומיים. התמהיל הזה עובד מצויין. הבאנו 10 מרצים אורחים מומחים מרחבי העולם ונוספו אליהם עוד מרצים רבים".

"הקשר עם אורקל העולמית חזק במיוחד", אמר אהרונוביץ'. "אנו נמצאים בקשר הדוק עם גורמים באורקל הבאים לדבר על הטכנולוגיה וקובעים אותה. אנו בפירוש חשים באוזן קשבת אצל בכירי אורקל".

כך, אמר, "מריה קולגן, מנהלת קו מוצר בכירה, מי שאחראית ל-Database in memory של אורקל, תהיה דוברת המפתח ביום הראשון של האירוע. היא תדון בנושא, המהווה את אחד הרכיבים הכי חשובים בגרסה 12 של בסיס הנתונים, המיועד לספק שיפור ביצועים בסדרי גודל הן בשימוש בהתקנה מקומית והן בתצורת ענן".

ביומו השני של האירוע, סיים אהרונוביץ', "יהיה מרצה המפתח מארק ריטמן, Oracle ACE Director ו-CTO של Rittman Mead. ריטמן הוא בין עשרות מומחים בכל העולם המובילים בטכנולוגיות אורקל, בעל הדרגה הבכירה ביותר Oracle ACE Director בתחום ה-BI. הוא מומחה בעולמות ה-Big Data Analytics ו-BI. הרצאתו תהיה בנושא של פתרונות כאלה למפתחים בסביבת בסיס הנתונים של אורקל".

אירועים קרובים