תוכן שיווקי

הקשר בין אמזון, פייסבוק ו-eBay למערכות ניהול משאבי האנוש שלכם

"AKT-ARAGO ביצעה עד כה למעלה מ- 200 פרויקטים גלובליים של יישום SuccessFactors - מערכת הענן לניהול משאבי אנוש של SAP", אומרים יואב ונטורה ודרור גורביץ, שותפים מייסדים ב-AKT-ARAGO, בראיון מיוחד ● לדבריהם, "החברה מחזיקה כ-10 משרדים במדינות מרכזיות באירופה ומלווה ארגונים בכל העולם, ולכן יש לנו פרספקטיבה יוצאת דופן על הנושא"

19/04/2016 14:15

מה החידוש שמבשרות מערכות לניהול משאבי אנוש בענן, כמו SuccessFactors?
"בעבר התמקדו מקבלי החלטות בחיסכון בעלות הכוללת (Total Cost of Ownership) הגלום במערכות ענן. היום, אנו רואים שהדיון שלנו עם מקבלי החלטות הוסט לעבר קצב החדשנות (Pace of Innovation) שמאפשרות מערכות אלה", מציין יואב ונטורה, שותף-מייסד AKT-ARAGO.

"SuccessFactors משחררת ארבע גרסאות בשנה, כל אחת מכילה חידושים משמעותיים. זה קצב שלא נראה עד כה בשום ארכיטקטורה אחרת, וכזה המאפשר לגופי משאבי אנוש להיות בתהליך של שיפור מתמיד של התהליכים והשירותים שלהם".


איך מערכת כמו SuccessFactors מתמודדת עם הדור החדש של העובדים שנכנס לשוק העבודה?

"השינויים בשוק התעסוקה בעשורים האחרונים, וכניסתם של דורות חדשים למקום העבודה, משנים את חוקי המשחק בניהול הטאלנט הארגוני. לדורות הצעירים, אשר הצטרפו בעשור האחרון לשוק התעסוקה, יש ציפיות שונות לגמרי ממקום העבודה מאשר לדורות שלפניהם: שעות עבודה גמישות, מנגנוני העסקה ייחודיים, פיתוח אישי ומקצועי, אופק קריירה, שקיפות בתגמול, תקשורת ארגונית פתוחה והרשימה ארוכה", אומר דרור גורביץ', שותף-מייסד AKT-ARAGO. "ארגונים עסוקים בנושא, בודקים אפשרויות, מתנסים, טועים ומתקנים".

"מחקר של משרד העבודה האמריקני שפורסם ב- 2012 גורס כי בני הדור הזה יחליפו 11 עבודות מסיום הקולג' ועד גיל 46. זהו דור גלובלי, שרגיל לצרוך מידע באופן חופשי ממקורות רבים בו זמנית; שרגיל לבצע רכישות, לקיים אינטראקציה חברתית ולנהל את חשבון הבנק שלו ברשת ומצפה לקבל מענה מיידי ושירות ביום למחרת; הדור הזה מצפה לאותם דברים גם ממקום העבודה שלו" עונה ונטורה.

"SuccessFactors חרטו על דגלם Consumer Level User Experience. זה אומר ממשק משתמש, שילוב טכנולוגיות מובייל וחוויית שימוש הדומה לחוויה שמעניקים ענקי הרשת אליהם מורגלים המשתמשים".

טרנספורמציה אמיתית

האם ארגון המיישם SuccessFactors, צריך להיערך ליישום בשונה ממה שהיה נערך למערכות מהדור הקודם?
"יישום מערכות ענן הוא סיפור אחר לגמרי", משיב ונטורה. "זה מתחיל בתכנון הרב-שנתי של המהלך שיהיה שונה מאוד, עבור דרך סוגיות מורכבות של אבטחת מידע ופרטיות נתונים אישיים, שעולות בשל מודל הענן, ונגמר בשאלות אינטגרציה עמוקה למערכות הליבה בארגון. אבל מעל הכל, זה דורש מהארגון להיערך למציאות חדשה לגמרי בה בכל רבעון ישנה גרסה חדשה של המערכת. המבנה ותהליכי ניהול המערכות של ארגונים כיום לא מסוגלים להתמודד עם זה בלי שינוי עמוק".

"מעבר לסוגיות אלה, העובדה שרבים מהאתגרים הטכנולוגיים הורדו מהשולחן בשל מודל הענן, והעובדה שאת המערכת מפעיל הספק ולא הארגון, כל אלה מפנים משאבים ותשומת לב ניהולית לשאלות עמוקות לגבי תהליכי העבודה ופרקטיקות הניהול של המשאב האנושי", מוסיף גורביץ'.

"העובדה שאנחנו צמחנו בתחילת דרכנו כחברת ייעוץ למשאבי אנוש, ועדיין מקיימים פעילות גדולה ורחבה בתחום, מאפשרת לנו ליצור עם לקוחותינו טרנספורמציה אמיתית של הנושא בארגון ולא עוד הטמעה של מערכת".

היכן אתם רואים עצמכם בעוד חמש שנים?
"יש לנו יעד ברור – להיות החברה המובילה בעולם המתמקדת ביישום SuccessFactors", אומרים גורביץ' וונטורה. "אנחנו פועלים כרגע מ-10 משרדים בעולם ונפתח השנה עוד שלושה חדשים בשווקים מרכזיים באירופה וארצות הברית. כל זמננו ומרצנו מושקעים בבניית ארגון, שמביא ערך אמיתי ללקוחות שלנו ואובססיבי לאיכות. זה לא תמיד פשוט, אבל זה מסע מאתגר ומרתק מאין כמוהו".

אירועים קרובים