תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - IT Awards 2015

בזק בינלאומי – הצטיינות ב-IT לאורך כל הדרך

24/12/2015 14:34
מימין: גבי כלפון, מנהל מחלקת בילינג בבזק בינלאומי, מרינה רימון ממחלקת בילינג וחובות בבזק בינלאומי, וחיים חזק, מנהל מחלקת תשתיות ואינטגרציה בבזק בינלאומי

כתב: הילל יוסף.

שלושה מהפרסים בטקס מצטייני המחשוב, ITAwards 2015 של אנשים ומחשבים, שנערך לפני ימים אחדים באולם אירועים לאגו בראשון לציון – הוענקו לבזק בינלאומי.

בקטגורית "מינוף טכנולוגיות", זכה פרויקט B-Sign, חשבוניות דיגיטליות של בזק בינלאומי. "יושם פתרון העוטף את כל תהליכי הטיפול בהפצת חשבונית מקצה לקצה", נכתב בנימוקי השופטים לזכייה, "זאת, החל משלב העיצוב, דרך יצירת ארכיון חשבוניות מלא וכלה בשליחת החשבונית במגוון ערוצי הפצה. נוצר פתרון מוכלל ומרשים להנפקה, טיפול וניהול המסמכים ולשימורם".

לדברי גבי כלפון, מנהל מחלקת בילינג בבזק בינלאומי, "הפרויקט החל בשל רגולציה, ונועד להרים את הכפפה ולבצע מהפכה דיגיטלית בכל עולם הדפסת חשבוניות. המטרה שהלקוח יקבל שירות זה בכל ערוץ, פקס, SMS או מייל, כשלנו יש מעקב האם הלקוח קיבל ואיך. הטמענו פתרונות עצמיים בשילוב טכנלוגיית FormIT, אינפורמטיקה כפלטפורמה משלימה, והדפסה דיגיטלית בשיתוף פעולה עם דפוס בארי". כלפון סיכם "יצרנו חשבונית חדשנית, גמישה, שיווקית, שירותית ונגישה במספר רב של ערוצים, חסכונית בנפחי אחסון ועלויות הפצה.

חסכנו כסף לארגון בדיוור ובביול, עם יכולות מתקדמות מול בית הדפוס לאיחוד חשבוניות. נבנה כאן פתרון דיגיטל קצה לקצה, בזמן יישום קצר, ובעקבותיו, חברות רבות פונות ומבקשות ללמוד זאת מאתנו".

ייעל את תהליכי ההתחשבנות

בקטגוריה של שיפור תהליכים עסקיים זכתה בזק בינלאומי בשל פרויקט מודול זיכויים. "הוקם מנוע חישוב אוטומטי, שמחשב את סכום הזיכוי שמגיע ללקוח, ומשרת את  נציגי החברה בעת השיחה עם הלקוח", נכתב בנימוקי השופטים, "הפרויקט הביא להורדת התנגדויות, וייעל את תהליכי ההתחשבנות".

הפרויקט הוא פרי פיתוח עצמי של אגף מערכות המידע בבזק בינלאומי. לדברי מרינה רימון ממחלקת בילינג וחובות בבזק בינלאומי, "פיתחנו עצמאית מערכת זיכוי ללקוח, המופעלת כמודול מתוך מערכת ה-CRM. תהליך שבעבר ארך ימים ודרש טיפול של צוותים תפעוליים – התקצר משמעותית. המערכת – מנוע חישוב עם אלגוריתמים עסקיים מתוחכמים – קובעת את גודל ואופן הזיכוי, ומספקת פירוט חישוב שקוף לנציג השירות והלקוח. בנינו מערכת פשוטה, המבטלת את הצורך בשילוב מומחי חישוב וזיכוי, ומאפשרת לכל נציג לספק מענה מידי, מלא, ונטול טעויות ללקוח".

בקטגורית תשתיות, זכה פרויקט שרביט קסמים של בזק בינלאומי. "זהו פרויקט ייחודי, הראשון מסוגו בישראל, שמגן בשכבה האפליקטיבית על המידע", נכתב בנימוקי הזכייה, "הפרויקט כלל תשתית המטפלת בכל היבטי אכיפת השירות, והביא לייעול משמעות בעת התפעול השוטף. הפרויקט, על אף היותו פרויקט אבטחת מידע אפלקטיבי, העלה את הכנסות החברה וצמצם בהוצאות התפעוליות שלה".

לחשוף את המידע במגוון ערוצים ופלטפורמות

לדברי חיים חזק, מנהל מחלקת תשתיות ואינטגרציה בבזק בינלאומי, "הפרויקט מגן על נכסי המידע של בזק בינלאומי ומאפשר לחשוף את המידע במגוון ערוצים ופלטפורמות, כדי לאפשר שירות טוב יותר בכל מקום ובכל מזמן. מוצר ההגנה האפליקטיבית על המידע מתחבר לשכבת ה-middle ware שלנו ומאפשר הגנה על כל ה-API. הוא מספק הרשאת גישה, תיעוד ובקרה, בכל ערוץ, סלולר או Web. כך, אנו יודעים מי ניגש, האם מותר לו לגשת ואיזה מידע מותר לו לראות. אנו הראשונים בישראל להטמעת המוצר, עבדנו צמוד עם צוותי המו"פ של Tibco לעיצוב המוצר. העלינו לאוויר יותר מעשר מערכות מבוססות Web שעליהן הוא הותקן. יש לנו שלושה מיליון פעולות עסקיות ביום במערכת, בזמינות שנתית של 100%".

שגיא קוז'וך, CIO בזק בינלאומי

שגיא קוז'וך, CIO בזק בינלאומי

שגיא קוז'וך, CIO בזק בינלאומי, סיכם באומרו כי "אנו בעיצומה של מהפכה, מתקדמים ומתמקדים בתחום השירות: אנו חברת שירות הטובה ביותר בשוק התקשורת בישראל. פעלנו מאחורי הקלעים כדי ליצור מינימום סיבות ללקוחות לפנות אלינו, עם מקסימום שקיפות, וזמני מענה קצרים ביותר בשוק לטיפול. בנינו טופולוגיה המאפשרת להשיק מערכות ושירותים חדשים בזמן קצר".

אירועים קרובים