תוכן שיווקי
בעקבות יום עיון בנושא המערכות הארגוניות בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית

"ארגון שלא ישנה חשיבה לכיוון הדיגיטל – לא ישרוד"

"ה-ERP צריך לעבוד בשביל הארגון ולעשות לו חיים קלים", אמרה אפרת נקיבלי, סמנכ"לית השיווק של Priority Software, ביום עיון שערכו החברה ושטראוס אסטרטגיה

13/12/2015 13:06
אפרת נקיבלי, סמנכ"לית השיווק של Priority Software

Priority Software, בשיתוף שטראוס אסטרטגיות, ערכה יום עיון בנושא המערכות הארגוניות בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית. באירוע, שנערך במשרדי Priority Software, נכחו כ-30 מנהלים בכירים מחברות גדולות וגופים ציבוריים.

"הדרישה לחדשנות טכנולוגית, לפשטות ולמיידיות זולגת מהעולם הצרכני לעולם העבודה, ומי שלא מבצע שינוי בחשיבה – לא ישרוד", כך אמרה אפרת נקיבלי, סמנכ"לית השיווק של Priority Software. לדבריה, "הדרישה לשינוי מגיעה קודם כל מכיוונו של הלקוח, אבל גם מכיוון העובדים, שרגילים לחדשנות טכנולוגית ולעשות דברים במובייל. הלקוח במרכז – כיום יותר מאי פעם. יש לו כוח בחירה והשפעה, והסובלנות שלו כלפי הספקים ונותני השירות נמצאת במגמת ירידה מתמדת. מערכות המידע, שצריכות לתמוך בכל הדרישות הללו ולהתאים עצמן ללקוחות, נשארות מורכבות במהותן, אבל נדרשות לספק יותר יכולות ובזמנים הרבה יותר קצרים".

על חשיבות הטמעת מערכת מתאימה והקושי לתכנן בתקופה של התפתחות טכנולוגית בלתי פוסקת אמרה נקיבלי: "אם לפני 10 שנים, כשארגון נכנס לתהליך הטמעת מערכת ERP הוא ידע להגדיר צרכים ומה יהיו השלבים הבאים, הרי שכיום ארגונים לא בהכרח יודעים מה יהיו צרכיהם בעוד שנה. על כן, התוכנה שמטמיעים חייבת להיות מסוגלת לתמוך בצרכים משתנים כמה שנים קדימה, בהוספת מודולים ויכולות, הגדלת דאטה בייס וניתוח נתונים ועוד".

אבנר שטראוס, מנכ''ל שטראוס אסטרטגיה. צילום: ניב קנטור

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. צילום: ניב קנטור

"ה-ERP צריך לעבוד בשביל הארגון ולעשות לו חיים קלים", אמרה. "מעל 60% מפרויקטי ה-ERP בעולם חורגים מהתקציב, על פי Panorama consulting. בהיבט זה, Priority שונה. האמירה ש-ERP צריך להיות קל יותר אינה סלוגן עבורנו, אלא חלק בלתי נפרד מדרך העבודה שלנו. אנחנו מקפידים שהפרויקטים יהיו קטנים ויעילים. בנוסף, Priority מציעה גמישות חסרת תקדים ואם עובדים לפי ה-SDK, מובטחת תאימות קדימה, לא חשוב כמה גרסאות קדימה נפתח".

"אם לא תהיה בדיגיטל – לא תהיה קיים"

אבנר שטראוס, מנכ"ל חברת הייעוץ וניהול הפרויקטים שטראוס אסטרטגיות, התריע: "האסימון כבר נפל והנהלות בחו"ל ובארץ הבינו שאם לא תהיה שם – לא תהיה קיים. דוגמאות יש למכביר, החל מבלוקבאסטר (BlockBuster), שהובסה על ידי נטפליקס (Netflix), דרך אמזון (Amazon), שהשתלטה על השוק של Toys R' Us, ועד לבנקים ולחברות האשראי, שרואים את האיום מצד PayPal ומיזמים חכמים נוספים בשוק הפיננסי, שתופסים תאוצה בקצב מדאיג, ולכן מקימים בנקים אינטרנטיים טהורים".

לדעת שטראוס, עדיין קיימת אנומליה בעייתית: "חברות רבות אינן משנות את מיקוד ההשקעה. בחברה טיפוסית בישראל תמצא עדיין 120 איש בפיתוח מערכות הליבה, אולם רק כ-30 איש בחוויית לקוח דיגיטלית רב ערוצית ובתהליכי CRM. זאת, בזמן שיעדי החברה והצרכים העסקיים ברובם נמצאים במגע עם הלקוח בערוצים השונים ולעתים בכלל מחוץ לחברה – מובייל, מדיה חברתית ועוד. הפתרון מתחיל עם הובלה של ההנהלה הבכירה ויצירת חזון דיגיטלי ברור, עם צוות הנהלה מגובש סביב החשיבות והדחיפות של הטרנספורמציה הדיגיטלית ועם תכנית פעולה כלל ארגונית".

סיפור לקוח

אורן הדרי, סמנכ"ל מערכות המידע של ש.ל.ה שירותי רפואה מקבוצת שירותי בריאות כללית, סיפר על תהליך הטמעת מערכת ERP של Priority בארגון. הוא ציין כי ש.ל.ה. מפעילה שלוש רשתות מרפאות – שיניים, רפואה משלימה ורפואה אסתטית, עם כ-170 מרפאות הפרוסות ברחבי הארץ וכ-4,500 עובדים.

אורן הדרי, סמנכ"ל מערכות המידע של ש.ל.ה שירותי רפואה

אורן הדרי, סמנכ"ל מערכות המידע של ש.ל.ה שירותי רפואה

"מרגע שהתקבלה ההחלטה להטמיע מערכת תוכנה אינטגרטיבית ניהלנו תהליך בחירה בין פריוריטי, דוקטור ואורדן. בחרנו ב-Priority בגלל הגמישות של המערכת, יכולתה להתאים את עצמה לשינויים קריאטיביים או רגולטוריים, BPM שניתן להגדיר In house, וכן המקצועיות והשותפות מצד הצוות שעבד מולנו. ידענו שיש לנו פרטנר מחויב, חברה יציבה, שנמצאת כאן כדי להישאר. לגבי העתיד, אנחנו מרגישים שהחברה לא עומדת במקום ושכל הזמן יש שדרוגים של המערכת", אמר.

הדרי ציין כי "הטמעת התוכנה החדשה מאפשרת שיפור משמעותי בשירות ללקוחות. ניתן להזמין אצלנו תורים בסמארטפון, תזכורות אוטומטיות שיוצאות לפני מועד התור, בסניף פועל קיוסק לניהול התורים; אנחנו עומדים להכניס צילומי שיניים דיגיטליים שיישמרו במחשב בתיק הלקוח. התחברנו לכל מכוני הצילום ומקבלים מהם את נתוני הצילום אשר מופיעים מידית ב-Priority. הטמעת מערכת ERP שיפרה לא רק את ממשק המשתמש הפנימי אלא גם את השירות ללקוח ויכולת עמידה באתגרים העסקיים שלנו".

עוד הרצו ביום העיון: קרן שרר טייבר, מנהלת המוצר ב-Priority Software, שדיברה על חוויית המשתמש הארגוני בדקסטופ ובמובייל; מרל קרמזין, מנהלת פרויקטים בכירה, שהדגימה את יכולות Priority הלכה למעשה, וליאור ברת', סמנכ"ל הפיתוח של Priority Softare, שחשף את מפת הדרכים המתוכננת.

אירועים קרובים