תוכן שיווקי
בעקבות אירוע Cloud Today

"מחשוב ענן" הלכה למעשה

30/06/2015 12:21
דני מזרחי, יו"ר אלגרונט

כתב: דני מזרחי, יו"ר אלגרונט

השאלה שמהדהדת במחשבתם של אנשי ה-IT הוותיקים היא: האם מחשוב ענן הוא באזזז או מגמה מוחשית המייצרת ערך ממשי ללקוח? דבר אחד ברור: כל החברות העוסקות בתחומי ה-IT מתמקדות בשוק האמור ומנסות לכוון את מוצריהן ויותר מזה את שירותיהן לתפיסה האמורה. חברות הטכנולוגיה הגדולות VMware, מיקרוסופט (Microsoft), אמזון (Amazon), גוגל (Google) ואפילו אינטל (Intel), המגיעה מעולמות החומרה, משנות את סל המוצרים ויותר מכך את מודל העסקים שלהן – ממכירות מוצר מדף במכירה חד פעמית למכירת שירותים על בסיס צריכה בחיוב חודשי. השאלה הבאה הנשאלת היא: אם כך, איך הלקוח הסופי יכול לייצר ערך מאותו מחשוב ענן?

אלגרונט, חברת מחשוב ענן ותיקה, שהוקמה בשנת 2005, חקקה על דגלה כי "כל עסק יכול וזכאי ליהנות מהפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים כמו של העסקים הגדולים ביותר". החברה משלבת את התפיסה של ITaaS כמודל שירותים ועונה באופן מלא על השאלה האמורה. התפיסה של אלגרונט לספק שרותי ענן ללקוחות החברה, כוללת מספר ערכים ובנויה בהשראת מודל שבע שכבות ה־OSI (ר"ת Open Systems Interconnection).

בשכבה הראשונה, הפיזית, אנו משתמשים במתקני האירוח מד-1 בשני מיקומים גיאוגרפיים שונים: טירת הכרמל ופתח התקווה. אלה מתקנים מאובטחים בכל הרמות ועומדים בתקנים בינלאומיים. ניתן לומר בוודאות שאנו כמעט נותני פתרון הענן היחידים המסוגלים לתת פתרונות המבוססים על שני מתקנים בעלי יתירות – נכס המממש את הערכים "שרידות ואבטחת מידע".

בשכבות השנייה והשלישית אנו מתייחסים ומייחסים חשיבות עליונה לנושא התקשורת בין משרדי הלקוח וחוות השרתים שלנו לטובת השרידות, האבטחה ואיכות אספקת הנתונים. בכדי לתמוך בנדרש הקמנו את הפתרון המוביל בישראל – רשת Wide – IPVPN. מדובר בפתרון המשלב שתי סוגי תשתיות משני ספקים שונים ברשת פרטית וביחד הם מאפשרים שרידות גם כשספק אחד כשל. החשוב מכל הוא יחס עלות-תועלת מצוין – נכס המממש את הערך "חיסכון וייעול".

בשכבה הרביעית אנו ממקמים את נושא אמינות ושרידות אספקת הנתונים בחווה, קרי: נושא השרתים ומערכי האחסון בחוות השרתים, המבוססים על שרתי דטה סנטר ייעודיים ומערכי האחסון המובילים בעולם. באמצעות הטכנולוגיות העדכניות של וירטואליזציה אנו מנהלים מערכי שרתים וירטואליים המאפשרים אספקת שירותי מחשוב לפי דרישות הלקוח, כמות משאבים ומערכת ההפעלה הנדרשת המאפשרים אספקה וניהול לכל לקוח את מערך ה-IT האישי שלו בכל ספקטרום הדרישות שלו – הן בטווח הקצר והן לעתיד לבוא, בהתאם לגידול הנדרש. הערכים הממומשים הינם "שרידות, זמינות וסקלאביליות".

בשכבה החמישית אנו מטפלים ברובד מסדי הנתונים על ידי ניהול שרתים ייעודיים לכל יישום. שרת המיועד ל-Microsoft SQL  שונה בהיבט התשתית ובהיבט ניהול התחזוקה משרת מבוסס Sybase. בנוסף יש הצורך בהבנת הקשר בין היישום לסוג מסד הנתונים שעל פיו מנהלים את השרתים בהתאמה, נכס המממש את הערך  "מקצועיות"

בשכבה השישית אנו מטפלים ברובד היישומים המתחלק ליישומי Microsoft Office וליישומים ייעודיים דוגמת SAP business one ו-Priority, כשלאחרונים אנו מנהלים סביבות ייעודיות בחוות השרתים המאפשרות אספקת תשתית ורישוי במודל SaaS מלא. דבר זה מאפשר ללקוח שילוב יישום ERP תוך התמקדות בהטמעה, בלי הצורך בהשקעה וניהול מערך מחשוב תומך – נכס המממש את הערך "מיקוד ניהולי".

בשכבה השביעית והאחרונה אנו מייחסים חשיבות עליונה לשירות הלקוחות של חברתנו, שירותי HD מקצועיים 24/7, יחס אישי לכל לקוח ומשתמש, סיוע מערך ופורטל לניהול קריאות, ושימוש במערכת המזהה בשלב הראשוני את הלקוח ומעטפת השירות המובטחת לו. זו מאפשרת לכל לקוח לקבל את מחלקת ה-IT שלנו בתמיכה מרחוק ובאתר הלקוח בזמינות ובאיכות נדרשת – נכס המממש את הערך "זמינות ושירותיות".

לסיכומם של דברים, יש שיאמרו שתיאוריות לחוד ומציאות לחוד ולאור המשפט האחרון, חשוב לי לעדכן שלאחרונה אלגרונט צרפה ללקוחותיה את רשת מלונות פתאל . חברתנו תספק את כל שרותי ה-IT והתמיכה על בסיס "מחשוב ענן" במודל עסקי על פי משתמש ועל פי צריכה.

אירועים קרובים