אחד באפריל: ממשק גוגל בענן לחומוס

יום "השיגועים" הבינלאומי מביא אלינו בשנים האחרונות מתיחות מהנות ומאוד יצירתיות מטעם ענקיות הטכנולוגיה ● השנה, ללא ספק, המובילה בהן היא גוגל שפרסמה שלל מתיחות מקוריות אבל מבחינתנו הישראלים הלוהטת מביניהן היא מתיחת החומוס

איזה חומוס אתם אוהבים? גוגל מותחת. צילום: BigStock

ענקיות ההיי-טק בכלל וגוגל (Google) בפרט כבר הפכו את זה למסורת – באחד באפריל הן מפיצות כל מיני בדיחות ומתיחות שלא תמיד קל להבחין בהן, ושבאמת עשויות לבלבל קצת את המשתמשים.

הענקית ממאונטיין וויו מפתיעה כבר כמה שנים עם פוסטים, סרטונים, "שיגועים" ומתיחות משוכללות ודי מדליקות לכבוד אחד באפריל. גם השנה הוציאה החברה כמה גגים משעשעים ומושקעים כמו מקלדת Gboard פיזית שמגלישים עליה את האצבע והיא מפענחת את האותיות (בעיקר היפניות כי הפיתוח מקורו בגוגל יפן) באמצעות למידת מכונה; משחק "איפה אפי?" (Where's Waldo) ייחודי ב-Google Maps; או כלי לגילוי בדיחות גרועות שפיתח צוות אפליקציית Files Go; ועוד.

אבל בראש המתיחות המוצלחות של 2018 עומדת ללא ספק מתיחת החומוס, שאפשר לחשוב שנוצרה במיוחד בשבילנו הישראלים, לפני שנזכרים בהמוני חובבי החומוס במדינות ערב השכנות לנו.

אז מה הציעה בעצם גוגל לחובבי החומוס?

יש כל כך הרבה סוגי חומוס ולא כולם אוהבים את אותו החומוס. זו בהחלט בעיה רצינית שגוגל החליטה לטפל בה – הענקית הודיעה כי מאחר שהיא מארגנת ומקטלגת את כל המידע שיש בעולם, הרי חומוס אינו יוצא דופן. ומה דרך טובה יותר לסייע לכם לזהות סוגי חומוס שונים ולמצוא את שאהבה נפשכם? Hummus API. הממשק היצירתי, שפרטיו המתאבנים נמצאים בסרטון היוטיוב (YouTube), מנתח את הטעם שלך באמצעות "אלגוריתם בינה מלאכותית מראש" של גוגל ו"מגר נתונים גדול של חומוס" המאוחסן ב-Google Cloud.

התוצאות מתחייבות להצליח לקלוע בדיוק לטעמכם בזכות "מודל למידת המכונה", שתעבד נתונים שיתבססו על אינטליגנציה חזותית ואפילו על מקל טעם מיוחד שנתונים ממנו יועברו אליה. זה אולי נשמע מופרך אבל בפועל – האם יש משהו מהפיתוחים המדהימים של הענקית שלו תיארו לנו אותו בעבר לא היה נשמע לנו מופרך?

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים