די ליובש: ככה תתנו לתמונות שלכם קצת חיים

אפליקציית MoShow רוצה שתקחו את התמונות ששוכבות להן בעייפות ובעצלות בסמארטפונים שלכם, ותהפכו אותן לסרטונים קצרים מרתקים, צבעוניים, מושכים ואפילו ייתכן שגם קצת מרגשים

MoShow

אם יש דבר אחד בוודאות שאפשר לומר על הדור הנוכחי של הטלפונים החכמים, זה שהם גורמים לנו לצלם הרבה יותר. אולי לא ארחיק ואומר שמדובר למעשה, עבור רבים, יותר במכונה לייצור תמונות מאשר במכשיר לשיחות.

אם בעבר הלא-ממש רחוק, בו המצלמות הקומפקטיות שלטו בתחום של ייצור התמונות, לא ממש הסתובבנו עם מצלמות בכיס שצמודות אלינו כל הזמן עכשיו. אך כעת, בעידן הטלפונים המתחכמים, זה קורה – וכל אחד כמעט מצלם ומצלם וממשיך לצלם, ומי שלא צילם סלפי אחד ביום מרגיש שהוא אפילו אולי קצת לא בסדר.

אבל מה עושים עם כל התמונות הללו? בספירה אחרונה אצלי, הממעט יחסית לצלם, נאספו במכשיר שלי וסביבותיו המקוונות למעלה מ-1,200 תמונות, ואין לי בכלל ספק שמדובר בכמות קטנה למדי ביחס לרבים מאלו שקוראים עכשיו את השורות הללו – וטוב, גם כאלה שלא. עזבו את בעיית האחסון שיכולה להוביל למצב בו גם 64 ג'יגה-בייט זיכרון במכשיר מודרני אינם מספיקים כדי לשמור את כל התמונות שמצלמים. מה עושים עם התמונות בפועל מעבר לשמירתן?

אז פעם אחת שלחנו למשפחה בווטסאפ (WhatsApp), ועוד כמה תמונות מעלים לחשבון בפייסבוק (Facebook) וכמה באינסטגרם (Instagram) ועוד כמה רשתות חברתיות כאלו או אחרות. ואז מה? מוחקים? ברור שלא.

מעירים את התמונות מתרדמת נצח

אז באה חברה בשם פיקאדליק (Picadelic) ואמרה לעצמה: רגע יש לי רעיון איך לגרום לאנשים לעשות שימוש חוזר בתמונות שהם צברו לעייפה במכשירים שלהם, בואו נהפוך אותן למצגות יפות עם מעברים יפים, נהפוך אותן לסרטונים קצרים מרתקים, צבעוניים, מושכים ואפילו גם קצת אולי מרגשים.

לא מקורי? ברור שלא. אבל מה שיצא לפיקאדליק מתחת לידיים זה בדיוק למה שהם כיוונו בחלק השני של השם שלהם – דליקטס של אפליקציה שרק השם שלה אולי היה יכול להיות קצת יותר טוב. קוראים לה MoShow והיא קלה מאוד לשימוש ומורכבת כאחד, ואם אתם מחפשים מה לעשות בסוף השבוע הקרוב שהולך כנראה להיות מאוד רטוב, היא תתאים לכם מאוד.

אז העיקרון כבר מובן – MoShow רוצה שתחברו תמונות שמורות לכדי מצגת יפה. אנחנו בדקנו את גרסת החינם של האפליקציה, כשגרסת ה-VIP, כפי שהיא מכונה, עולה 59 שקלים נכון לעכשיו, וזה אומר שהיא מוגבלת במספר התמונות שאפשר לשלב – אבל זו לא ממש בעיה ומיד תבינו למה – וכן מספר סגנונות הסרטים בהם ניתן להשתמש, ולמרות שאפשר לבדוק את כולם, ניתן לשמור ולהפיץ רק סרטים שמכינים בעזרת סגנונות מותרים.

ולמה המיני הקדמה הזו באמצע? מיד. ובכן עמוד הבית מציג את הסגנון של היום ולידו למטה יש כפתור פלוס וכפתור דיוקן אישי. בואו נקפוץ רגע לאייקון של האיש – לחיצה עליו מציגה את כל הסרטונים/מצגות שהכנתם עם אפשרות לערוך את המצגת עצמה (להוסיף לה תמונות, לדוגמה) ועל כל מיני פרטים מסביב כמו שם וכדומה, וכן כמובן גם אפשרות לשיתוף.

ייצור של מצגת חדשה מתחיל בבחירת התמונות שרוצים לשלב. למעלה יש תפריט נפתח שמאפשר לבחור מאין לקחת את התמונות. ברירת המחדל היא הגלריה שבטלפון, אבל באותה מידה אפשר לבחור תיקיות של אפליקציות מסוימות או לבחור ב-Google Photos שייתכן ושומרת תמונות גם ממכשירים אחרים לדוגמה.

מסיבה יצירתית במיוחד

זוכרים שאמרתי לעיל שלא ממש מדובר בבעיה? ובכן, אחת "הבעיות" של האפליקציה הזו היא הזמן שלוקח ליצור סרטון, וכמובן בסופו של דבר גם להעלות אותו לרשת. ככל שבוחרים יותר תמונות כך סרטון המצגת גדול יותר, כבד יותר, ולוקח יותר זמן לייצר אותו – ומניסיון תבינו מהר שיותר מ-7-8 תמונות זה כבר יכול להיות ממש ממש לאט. למה? כי מעבר לתמונות עצמן יש אפקטים ויש גם אפשרות לבחור מוזיקה.

לאחר שמסיימים לבחור תמונות, בוחרים סגנון למצגת. פה המקום לשים לב בגרסת החינם – סגנונות שמסומנים בכתר קטן, הסימן של פיקאדליק ל-VIP לא ניתנים לשמירה. סגנון שלא מסומן בכלום אין בעיה, ואילו סגנון עם שעון ירוק קטן בפינה, זה סגנון חינמי באופן זמני. בחירת סגנון מציגה מיד את התוצאה בחלק עליון של המסך, כולל מוזיקת ברירת המחדל.

הדרך הקלה ליציאה ולשיתוף היא ללחוץ על הכפתור Save בפינה בימנית העליונה ולעבור לצעדים הסופיים. הדרך המורכבת, הארוכה יותר והמעניינת יותר היא להיכנס לעריכה. כפתור עריכה מאפשר לבחור את המוזיקה שרוצים לסרטון, אבל רק ממה שהחברה מציעה באפליקציה, וזה קצת חבל כי בסופו של דבר כן מרגישים שחסר קצת משהו – אבל ייתכן שמדובר גם בבעיית זכויות יוצרים בתוצאה הסופית שמופצת.

אבל העריכה המעניינת יותר מסתתרת מתחת לכפתור הרשימה: אפשר להכפיל תמונות, אפשר לסדר את התמונות בסדר המועדף, אפשר לתת כותרת לכל תמונה (לא יוצא מדהים בעברית, כנראה בעיה של גופנים), ואפשר גם לבחור להוסיף עוד תמונות. הכל פשוט, הכל נגיש והכל מאפשר ליצור יצירות של ממש.

רק יש לי בקשה, אל תכעסו עלי אם זה MoShow הולכת לשרוף לכם יותר מכמה דקות בסוף השבוע הקרוב ויותר מכך. ספרו. גם להם.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים