BI להמונים

ה-BI החדש הופך יותר ויותר לכלי עבודה חיוני לבעלי תפקידים רבים בארגון ● בשירותי בריאות כללית, למשל, יש לא פחות מ-7,000 משתמשי BI - רובם לא מומחי מערכות מידע ● סיפורו של התחום שלא מפסיק לחדש

חברת המחקר גרטנר (Gartner) פרסמה בתחילת השנה תחזית, לפיה BI יהיה אחד התחומים הצומחים ביותר ב-2011. מחברי הדו"ח אף קבעו, כי עד סוף השנה אמור שוק ה-BI לייצר היקף מכירות של כ-11 מיליארד דולרים. נתון מעניין נוסף שעולה מהמחקר של גרטנר, הוא שאזור המזרח התיכון, כולל ישראל, נחשב לאחד הצומחים ביותר מבחינת ההשקעה ב-BI.

הטענה הזו הוכחה הבוקר (ה') באופן ברור בכנס BI BOOM שערכה קבוצת אנשים ומחשבים – הכנס השני שנערך בנושא בשנה האחרונה. הפריבילגיה הזו, של שני כנסים בשנה, שמורה למעט מאוד תחומים, לרוב החמים ביותר. כמו בכנס הראשון, שנערך בתחילת השנה, גם הפעם היום היה אולם הכנסים באווניו מלא מפה לפה, בכמה מאות מקצוענים שבאו לשמוע יותר מ-30 דוברים – נציגי חברות ספקיות ומשתמשים.

ה-BI אינו שחקן חדש בעולם המושגים של תעשיית מערכות המידע העולמית. בעשור הקודם נחשב ה-BI לאחת ההמצאות החשובות ביותר והנהלות הארגונים התאהבו בתחום מהר מאוד. ה-Dashboards, המסכים צבעוניים, פילוח האוכלוסיות – כל אלו הפכו לידידם הטוב ביותר של המנהלים והמנכ"לים. עם זאת, העידן החדש של ה-BI שונה במעט. עובדי הארגון היום – בין אם הם ניידים ובין אם לאו, רוצים להוציא הרבה יותר מהמידע. הבעיה היא שבמקביל, כמויות המידע שנצברות בעולם הפכו לאסטרונומיות. איתמר בן חמו, מנכ"ל חברת Vision BI, אמר בתחילת הרצאתו, כי בשנת 2009 אוחסן ברחבי העולם מידע בהיקף של כ-0.9 זטה-בייט ואילו ב-2020 צפוי המספר לתפוח לכ-35 זטה-בייט.

טל שלסקי מבנק הפועלים דיבר על המובייל. לדבריו, אין ספק שהטרנד קיים, אבל שאף אחד לא ישלה את עצמו שמנהלים יתחילו לבצע בקרוב תחקור נתונים בעזרת ה-iPhone שלהם. עם זאת, סייג שלסקי, המנהלים בהחלט רוצים לקבל מידע מלא על כל דבר בזמן אמת – והם אכן יקבלו אותו, כי לשם הולך העולם.

אחד המסרים המעניינים שנשמעו בכנס, השתמע מהפתרונות שהציגו חלק מהדוברים בו, שהראו עד כמה עמוק חדר ה-BI לשכבות רבות בארגון. בשירותי בריאות כללית, למשל, יש לא פחות מ-7,000 משתמשי BI. המדובר באנשים שאינם מומחי מערכות מידע – הם יכולים להיות רופאים, אחיות או כל בעל תפקיד אחר. מסתבר שמערכות ה-BI בכללית יודעות גם להציל חיים, בעזרת התרעות שונות והפניית פציינטים לבדיקות מונעות. גם בשוק ההון, שם העצבים חשופים ביותר, מסייע ה-BI לרשות ניירות ערך לעקוב אחר התפתחויות, לשמור על שקיפות ולהגן על המשקיעים מפני נוכלים.

מנהלי שיווק בארגונים, שתמיד מתלוננים על כך שאין להם תקציב, למדו שאין דבר כזה "אין תקציב". הם מתחילים להבין שמאגר המידע שזמין להם בארגון, הוא מקור בלתי מוגבל כמעט להכנסות, אם רק ידעו לנתב ולחקור אותו נכון. את החקירה הזו בדיוק עושים כלי ה-BI.

השורה התחתונה: ה-BI החדש הופך יותר ויותר לכלי עבודה חיוני לבעלי תפקידים רבים בארגון. הוא משרת את הצורך הדחוף של המנהלים לדעת הרבה יותר על הלקוחות שלהם, לנהל טוב יותר את מחסן הנתונים ובסופו של דבר משתלב במטרה העיקרית של כל פרויקט מערכות מידע: להעצים את פעילות הליבה של הארגון ולהגדיל את הכנסותיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים