מה מלחיץ ארגונים במעבר לענן?

הענן הולך וקונה אחיזה בארגונים, אבל מתקבל בחלק מהם בחשדנות ובחשש ● מה מקורו של אותו חשש? ולמה בכל זאת כדאי לעבור אליו?

איתן יורמן, מנהל CloudNow מקבוצת יעל

המעבר למחשוב ענן הוא אחת המגמות הפופולריות בשנים האחרונות בעולם המחשוב, בשל התרומה הרבה שלו לארגונים. הערך המוסף שלו בא לידי ביטוי בשני תחומים עיקריים: הוזלת עלויות (TCO) והיכולת להוציא לפועל תהליך או מוצר בזמן הקצר ביותר (TTM).

החיסכון לארגונים בעלות שירותי המחשוב שלהם כאשר הם עושים שימוש בפלטפורמת ענן הוא משמעותי ויכול להגיע ל-60%, אם מבצעים תכנון נכון. היכולת, בעקבות המעבר לענן, להגדיל את כוח המחשוב באופן מידי (Scale Up) בזמני שיא או להקטין אותם (Scale Down) בזמנים אחרים יוצרת מצב שמאפשר לארגון להעניק שירות טוב יותר ללקוחותיו כמו גם להיות תחרותי ביחס למתחריו, ויחד עם זאת לשמור שהעלויות לא יחרגו מהמתוכנן.

למרות זאת, בארגונים רבים נלחצים מהמעבר לענן. מדוע? ראשית, מנהלי מחשוב רבים חוששים שחלק מהצוות שלהם עלול להפוך למיותר. אולם, מנמ"רים שכבר ביצעו את המהלך גילו שהמעבר לענן שחרר אותם ואת הצוותים שלהם מזמן יקר שבו עסקו ב-"כיבוי שריפות". המעבר לענן מאפשר להם להתרכז בבניית מערך ה-IT הארגוני החדשני ולקדם פרויקטי מחשוב פנים ארגוניים, שמוציאים לפועל את האסטרטגיה העסקית שלו עם סל יכולות ופתרונות רחב יותר.

בנוסף, ארגונים עלולים לחשוש מההשקעה הכספית הכרוכה במעבר לענן, ולעתים מנהלים חישוב מוטעה בהשוואה בינו לבין חדר המחשב הארגוני. חישוב שכזה לא לוקח בחשבון מרכיבים שונים, כגון עלות הנדל"ן, הוצאות החשמל, מיזוג, ציוד תקשורת וכבילה, יתירות של חשמל ותקשורת לחדר המחשב, בלאי הציוד, רישיונות תוכנה ועוד. מרכיבים אלה נכללים באופן אוטומטי במחיר שירותי הענן שהארגון רוכש.

היתרונות בענן הציבורי

פלטפורמת הענן הציבורי מספקת לארגון פתרון מקצה לקצה, המותאם לו בדיוק, שבתוך דקות ספורות מסוגל להתאים את עצמו מחדש כאשר עולה צורך נקודתי. למשל, ארגון שמתחזק אתר e-Commerce ועולה עם קמפיין פרסומי שמידית מקפיץ משמעותית את התנועה בו, לעתים פי 10 בהשוואה לפעילותו השוטפת. הענן מאפשר לארגון כזה להרחיב את עוצמת המחשוב שלו מידית, מבלי לאבד זמן יקר או להסתכן בקריסה של השרת או באכזבת הלקוחות.

מעבר לגמישות, הענן מאפשר מחירים נוחים בהתאם להיקף המחשוב לו זקוק הארגון ותשלום רק עבור שימוש בפועל, מערכת ניהול עצמית קלה וידידותית, גם למשתמשים שאינם אנשי מחשוב. בעיקר הכוונה היא למחשוב לפי דרישה (On Demand Computing) – התאמה מדויקת לצרכי הארגון בכל צורך ודרישה, מידיים ככל שיהיו.

מערכות המחשוב הארגוניות נמצאות כיום בלב ליבו של כל ארגון, במיוחד לאור התחרות בשוק. לכן,
מחשוב הענן תופס כבר כיום נתח גדול משוק התשתיות ואף יתרחב משמעותית בשנים הקרובות, תוך הגדלת השירותים, היתרונות והאפקטיביות שהוא מציג. אולם, בכדי שארגונים יוכלו ליהנות מהמעבר אליו, חשוב לתכנן ולהתאים אותו בצורה מדויקת לאופי ולצרכי הארגון, על מנת למזער את העלויות ככל האפשר ולהסיר כשלים והתנגדויות.

הכותב הינו מנהל CloudNow מקבוצת יעל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים