בלנדר: מערבבים את הכסף מחדש

ניסיונות ליצירת בנק חברתי לא מצליחים להתרומם בשל מגבלות שמטילה הממשלה, ופה בדיוק נכנס עולם היזמות הישראלי ● הכירו פלטפורמה פיננסית אינטרנטית המתמחה בהלוואות p2p ● התוצאה: ריבית גבוהה יותר לנותני ההלוואה וריבית נמוכה יותר ללווים

ד"ר גל אביב, מנכ"ל בלנדר. צילום: סיון פרג

המחאה החברתית של השנים האחרונות חזרה והגבירה את המודעות של הצרכנים לעלויות של מוצרים ושירותים. אחד המוקדים המשמעותיים שמשפיעים על ההוצאות הכספיות שלנו הוא המערכת הבנקאית.

ניסיונות ליצירת בנק חברתי לא מצליחים להתרומם בשל מגבלות שמטילה הממשלה וחוסר יכולת התארגנות כלכלית. פה בדיוק נכנס עולם היזמות הישראלי.

הצורך של רוב האוכלוסיה לממן את הצרכים הפיננסיים גורם לרבים לקחת הלוואות בתנאים לא נוחים ויחד עם זאת, הריבית הנמוכה שקיימת כיום בשוק לא מאפשרת למי שיש בידו חסכונות קטנים לייצר רווח מהם.

נוצרת כאן הזדמנות שאליה נכנסה בנובמבר 2014 בלנדר, פלטפורמה פיננסית אינטרנטית המתמחה בהלוואות p2p. החברה מבצעת את החיבור בין אנשים המעוניינים לתת הלוואה ולקבל ריבית אטרקטיבית על הכסף הפנוי שלהם, ובין אלה הזקוקים להלוואה זמינה בקלות ובמהירות. המערכת עושה את החיבור ביניהם, מאמתת את היכולות שלהם, מתאמת בין ציפיותיהם וגורמת לזה לקרות. התוצאה: ריבית גבוהה יותר לנותני ההלוואה וריבית נמוכה יותר ללווים.

בראש בלנדר עומדים שלושה יזמים: ד"ר גל אביב, בועז אביב וברק גור. משרדי החברה ממוקמים ברמת גן והיא מעסיקה כ-30 עובדים בישראל ומחוץ לה.
לאחרונה השיקה החברה מוצר חדש בשם Re-Blend, מוצר המאפשר ללקוחות המלווים את כספם לבצע קניה ומכירה של תיקי ההלוואות, ובכך לתת אפשרות לחסכון שנתי נזיל בריבית ממוצעת של כ-6% למלווים.

קרן בלמברג קפיטל תשקיע בבלנדר במסגרת סיבוב של כחמישה מיליון דולר. כספי ההשקעה נועדו לממן את התרחבותה של בלנדר במדינות מערב אירופה ואמריקה הלטינית. כחלק מאסטרטגיית הצמיחה הבינלאומית של החברה, בלנדר רוצה לפעול במדינות הסובלות מריכוזיות אשראי ומחסור בכלים לדירוג אשראי צרכני. על פי ההסכם, אלון ליפשיץ, שותף בכיר בקרן בלמברג יצטרף לדירקטוריון בלנדר, ובלמברג תסייע בכניסה לשווקים חדשים והשגת יעדים בינלאומיים.

ד"ר גל אביב, מנכ"ל בלנדר: "ההסכם הנוכחי עם קרן בלמברג קפיטל הוא תוצאה של קשר הדוק שקיימנו בתקופה אחרונה, והיכרות של ראשי הקרן עם הטכנולוגיה הייחודית שפותחה בבלנדר. הקרן מכירה היטב את שוק ה-p2p העולמי ומטרתה לתמוך בחברה בכניסה לשווקים חדשים והפיכתה לחברה גלובלית מובילה. הגיוס הנוכחי יסייע לנו בביסוס מעמדה של בלנדר בישראל ופתיחת שווקים חדשים במערב אירופה ובאמריקה הלטינית".

נקודת מבט

הפלטפורמה של בלנדר היא צעד נכון לנפץ מוסכמות בתחום הפיננסים. הפוטנציאל הרווחי הוא גדול כיוון שיש שימוש רחב במוצרים אלו, והרווח שמושג בהם מספיק גדול שגם הפחתה משמעותית ממנו תייצר רווחים עבור היזמים שעומדים מאחוריו.

הקושי שעומד בפני החברה, הינה רגולציה קשה שמעמידה תנאים קשים ליישום ורוח נגדית של המערכת הבנקאית המסורתית.

כמו כן שימוש חוץ בנקאי חייב לשמור על אמינות והגינות על מנת לא לאבד את הלקוחות החדשים שלו, ולאבד את המוניטין ותחושת הביטחון אצל לקוחותיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים