תוכן שיווקי

לקראת מגזין "מנהיגים" | נוטניקס מובילה את מהפכת תשתיות המחשוב משולבות אחסון – Hyper Converged

11/01/2015 16:55
מספקת תשתית אחודה ובעלת יכולת גידול. נוטניקס

מאת: הילל יוסף

"אחד האתגרים החשובים הניצבים בפני המנמ"רים כיום הוא לאפשר גדילה לינארית ובמקביל בתשתית המחשוב הווירטואלי, לצד תשתיות האחסון. עד לאחרונה, תשתית האחסון הייתה נפרדת מתשתית המחשוב ולכן, הרבה ארגונים התמודדו עם אתגרי ביצועים בתשתיות וביכולת לגדול. נוטניקס (Nutanix) מספקת פלטפורמת מחשוב ואחסון משולבת חכמה, שמאפשרת יכולת להתחיל בקטן – ולגדול ככל הנדרש", כך אמר הווארד טינג, סגן נשיא בכיר לשיווק וניהול מוצר בנוטניקס.

לדברי טינג, "כיום קיים צורך בגידול ליניארי של ה-IT – ולא גידול לגובה. אנחנו עונים על הצורך בהגדלת מערכות ה-IT והאחסון הפועלות על גבי תשתיות וירטואליות בכך שאנחנו מספקים מערכות עם יכולת גידול לרוחב על התשתיות הווירטואליות".

"אנחנו, בנוטניקס", אמר, "מציעים למנמ"רים לבנות דטה סנטר בדומה לענן, מעין ענן פרטי. אנחנו מאפשרים להם את היכולת לבנות ענן פרטי זה בזמן הגעה קצר יותר לשוק (TTM), עם יותר שירותים, תשתיות אלסטיות ומקושרות, עם יכולת להגדיל אותן ועם עלות בעלות כוללת (TCO) נמוכה".

עוד אמר טינג: "נוטניקס מספקת תשתית אחודה ובעלת יכולת גידול של מחשוב, אחסון ובקרי אחסון יחדיו – מתחת לתשתית הווירטואלית. אנחנו מתבססים על מעבדים ואחסון היברידי שלנו, המבוסס על מעבדי אינטל X86 ודיסקים של אינטל (Intel) ו-Seagate. אנחנו מספקים מערכות מחשוב ואחסון יחדיו, שעונות על הצורך בגידול מצד אחד וחוסר יכולת לצפות את היקף הגידול מאידך". לדבריו, "ארכיטקטורת ה-Hyper Converged שלנו היא פלטפורמה שמתאימה לצרכים רבים בעולם ה-IT – במיוחד בעולם הענן הפרטי, שמוקם כיום בארגונים בינוניים וגדולים. אנחנו משלבים בין הפונקציונליות של השרתים, האחסון והרישות בצורה אפקטיבית, ומספקים יעילות, ביצועים, מהירות ויכולת גידול, לצד גמישות".

לתפיסתו של טינג, "באחרונה זכינו במכרז להחלפת התשתיות בחברת ביו-טק גדולה והמוצרים שלנו החליפו את אלה הקיימים, של EMC. הלקוח הארגוני ביקש להפחית את עובדי ה-IT שלו ב-15%, יותר אג'יליות והפחתת עלויות. חסכנו לחברה 40%-50% בעלויות תפעול ה-IT".

"אנחנו רק בתחילתו של כיבוש של שוק ענק שגדל במהירות", ציין טינג. "IDC מעריכה כי השוק לתשתית משולבת עומד על 50 מיליארד דולר והוא גדל ב-60% ברבעון האחרון. אנחנו יכולים לחסוך עשרות מיליוני דולרים לחברות רבות בהשוואה ל-VBlock/FlexPod וכו'. את המוצר הזה לוקח שבועות להטמיע ואילו את שלנו – רבע שעה".

"היתרון הטכנולוגי שלנו בא לידי ביטוי בכך שאנחנו עורכים שינוי במבנה הארכיטקטוני של התשתיות, כזה שמתאים טוב יותר לעולם הווירטואלי", אמר טינג. "אנחנו מספקים את האיזון הנכון בין הענן ציבורי מול זה הפרטי. חברות המחקר קובעות שאנחנו חברת תשתיות ה-IT הצומחת במהירות הגדולה ביותר בשוק, זה שלוש שנים ברציפות. שוק ה-IT הגלובלי משתנה, עליו להיות קשור יותר לעסק, והתפיסה והטכנולוגיה שלנו יכולה לממש חזון זה בצורה טובה ואפקטיבית יותר. הדטה סנטר הופך ליותר ויותר מורכב, ואנחנו מסייעים לפישוט שלו".

ומה בישראל?

עד כה הטמיעה בארץ נוטניקס כ-10 פרויקטים בהיקף של מיליוני שקלים, בהם בלקוחות ממגזר ההיי-טק, התעשייה הבטחונית, האקדמיה, הפיננסים, תעשיית הרכב ועוד. חברת DnA-IT היא זו שביצעה בפועל את ההטמעות והשירות לנוטניקס בישראל

נדב טוביאס, מנכ"ל פעילות נוטניקס בישראל, ציין כי "ארכיטקטורת ה-Hyper Converged היא פלטפורמה מתאימה לצרכים רבים בעולם ה-IT – במיוחד בעולם הענן הפרטי, שמוקם כיום בארגונים בינוניים וגדולים, תשתיות ה-VDI, שהולכות ומתפתחות, תשתיות ה-Web Scaling ליישומי ענן, הסניפים המנוהלים ועוד".

אירועים קרובים