אורקל חושפת את שירותי ה-SRM שלה

השירות החדש מהווה חלק מקבוצת היישומים של אורקל, ומאפשר לחברות להקשיב, לתקשר, ליצור, לשווק ולנתח אינטראקציות לרוחב מספר פלטפורמות חברתיות בזמן אמת, כך נחשף בכנס השנתי של החברה - Oracle OpenWorld 2012 ● חבילת ה-SRM משולבת ביחד עם השירותים הארגוניים של אורקל, ומאפשרת לארגונים להשתמש ברשתות חברתיות בכדי להמיר את המערכות והתהליכים העסקיים שלהם

10/10/2012 13:40

אורקל (Oracle) הרבתה באחרונה לרכוש חברות תוכנה המציעות פתרונות בתחום החברתי, בהן Virtue, RightNow, Fatwire, Collective Intellect, Taleo, Endeca ונוספות, כשהמטרה היתה ברורה, אך לא מוגדרת. עתה, בכנס השנתי Oracle OpenWorld 2012 שנערך בשבוע שעבר, יצא המרצע מהשק כשלארי אליסון, מייסד ומנכ"ל החברה, בהרצאת המפתח השנייה שלו, חשף את חבילת Oracle Social Relationship Management Suite (ר"ת SRM).

כזכור, בהרצאת הפתיחה שלו בכנס, אליסון הכריז על הדור החדש – הרביעי בארבע שנים של מכונות ניהול בסיסי הנתונים בזיכרון למרכזי הנתונים והענן, שרתי אורקל אקסה דטה – Exadata X3. הכרזתו סימנה את השילוב החדש והמקודש של מדיה חברתית ואנליטיקה בים הנתונים (Big Data). זהו השלב החדש של המיחשוב הארגוני הקלאסי, המשלב את זרמי המידע האדירים שמייצרת המדיה החברתית שצמחה מטאורית בעולם הצרכני הפייסבוקי, עם כלי האנליטיקה החזקים, הנחוצים כדי לנתח את ים הנתונים הזה לקידום שיווק מוצרים, שווקים והזדמנויות עסקיות.

כך, השירות החדש מהווה חלק מקבוצת היישומים של אורקל, ומאפשר לחברות להקשיב, לתקשר, ליצור, לשווק ולנתח אינטראקציות לרוחב מספר פלטפורמות חברתיות בזמן אמת, ולספק להן נקודת מבט הוליסטית של הצרכנים, לקוחותיהם הקיימים ולא פחות חשוב – הלקוחות הפוטנציאליים, אליהם החברה רוצה להגיע ולשכנע שיקנו את מוצריה.

החבילה החדשה משולבת עם היישומים הארגוניים של אורקל, לרבות Oracle Fusion Marketing, Oracle Fusion Sales Catalog, Oracle ATG Web Commerce ו-Oracle Enterprise Resource Planning. כך, היא מאפשרת לארגונים להשתמש ברשתות חברתיות בכדי להמיר את המערכות והתהליכים העסקיים שלהם.

בנוסף, Oracle Social Relationship Management Suite משולבת עם שירותי הפלטפורמה של אורקל, כולל Oracle Java Cloud Service ו-Oracle Database Cloud Service, וכך מאפשרת לקבוצות שיווק לשלב נתוני רשתות חברתיות בדפי אינטרנט בהתאמה אישית, בדפי נחיתה ובכלים שיווקיים אחרים.

חבילת OSRM מנצלת את עוצמת הרשתות החברתיות. היא מספקת נקודת מבט הוליסטית על האינטראקציות עם הצרכנים, וכוללת מספר מודולים, בהם Oracle Social Network (ר"ת OSN), המספק פלטפורמת שיתוף פעולה מאובטחת שתומכת בשיתוף פעולה ויצירת קשרים בזמן אמת בין משתמשים שנמצאים בתוך הארגון ומחוצה לו.

מודול נוסף הוא Oracle Social Marketing, המאפשר למשווקים ליצור, לפרסם, למתן, לנהל, למדוד ולדווח באופן מרכזי לגבי מספר קמפיינים ברשתות ופלטפורמות חברתיות. בנוסף, הוא עוזר למשווקים לפרסם תכנים, ליצור מגע עם משתמשים אוהדים ולבצע שינויים בהתאמה אישית במראה ובהרגשה של המותג שלהם.

Oracle Social Engagement & Monitoring Cloud Service, מאפשר לארגונים לנתח אינטראקציות מדיה חברתית, ובה בעת לחזק את שירות הלקוחות ואת קבוצות המכירה כדי שיוכלו ליצור קשר יעיל יותר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. הוא מעניק לארגונים את הכלים להבין את הלקוחות ולנקוט בפעולות המתאימות באמצעות היכולת לנטר, להקשיב, ללמוד ולהגיב לאיתותים ולמגמות ברחבי הרשת החברתית.

עוד מודול הוא Oracle Social Sites, המספק למותגים ולסוכנויות חוויית עריכה עשירה ורבת עוצמת אותה יכולים למנף משתמשי קצה בכדי לפתח ולהפעיל באופן דינמי אתרים חברתיים. מודול נוסף הוא Oracle Data and Insights – שירות המציע לארגונים מידע עסקי חיצוני, הדרכה ותובנות על מגזרי תעשייה במשק וגופים עסקיים מוכרים כמו במאגרי חברת המידע דן אנד ברדסטריט (Dun and Bradstreet).

בהרצאתו, הדגים אליסון הלכה למעשה את מורכבות חיפוש התשובות לשאלות שיווקית, כמו איזו מוצר אהוד, על ידי מי באוכלוסיה ומי יהיה הממליץ הנכון עליו, כך שהחברה תדע לפנות אליו. אליסון הודיע בדרמטיות, כי בעוד שבועיים הוא "מתפטר" מתפקידו ועובר להיות מנהל המותג של רכב היוקרה לקסוס של יצרנית היפנית הגדולה בעולם, טויוטה (Toyota).

כדי לנתח את מחשבותיהם של רוכשי רכב פוטנציאליים, אליסון פנה לים הנתונים של תנועת הציוצים במאגרי טוויטר (Twitter) – תוך כדי שהתחבר אליהם דרך API שפתחה הרשת החברתית לעולם – בתקופה של שבועיים ימים במהלך המשחקים האולימפיים שנערכו הקיץ בלונדון. ים נתונים זה כלל לא פחות מ-5 מיליארד ציוצים, לדברי אליסון, אותם יצרו 100 מיליון מצייצים עם 27 מיליארד קשרים, 2.7 מיליארד אזכורים ו-890 מיליון "תיוגי טוויטר" (#).

כמו שאליסון אמר, שאלות פשוטות מאוד של מנהלי השיווק מצריכות ניתוח מורכב מאוד כדי לספק תשובות טובות ובזמן אמת. מבנה הציוצים, לכאורה פשוט, הוא רצף של טקסט במימד אחד אך ניתוחו מורכב כשמחפשים מגמות וסנטימנטים בטקסט הלא מובנה הזה. את ניתוח ים הנתונים הזה ביצע אליסון בזמן אמת על מכונות Exadata and Exalogic של אורקל.

מרכז ההיקשרות החברתית Social Engagement בכנס עצמו. נאה דורש נאה מקיים בענן של אורקל. צילום: פלי הנמר

מרכז ההיקשרות החברתית Social Engagement בכנס עצמו. נאה דורש נאה מקיים בענן של אורקל. צילום: פלי הנמר

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים בארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים