יחי ההבדל הקטן: מחקר חדש חושף הבדלים בין Mac ל-PC באופן שבו מוצגות סריקות מוח

החוקרים גילו לא רק הבדלים בתוצאות בין שני סוגי המחשבים, אלא גם בין גרסאות שונות של Mac OS וגרסאות שונות של תוכנת הסריקה ● הפערים נעו בין 5% ל-15%

האם יש לנו גידול במוח או שמא מדובר בבעיה שונה? אז זהו, שהתשובה תלויה בסוג המחשב שבעזרתו נערכות הבדיקות, ואפילו בגרסת התוכנה. במחקר שערכה קבוצת חוקרים גרמנים, התקבלו תוצאות מפתיעות ומדהימות: אותה תוכנה המשמשת לניתוח תמונות המוח, מספקת תוצאות שונות לחלוטין על מחשבי Mac לעומת מחשבי PC. מדהים לחשוב שפיסת תוכנה, המודדת חלקים במוח – כולל גידולים מסכני חיים – יכולה להמציא תוצאות כה שונות, שעלולות להשפיע בצורה קריטית על חיי אדם.

החוקרים הריצו את התוכנה בגרסאותיה השונות על מחשבי PC של HP עם מערכת ההפעלה לינוקס CentOS ועל מחשבי Mac עם גרסאות שונות של מערכת ההפעלה Mac OS. ממצאיהם היו מדהימים: לא רק שהיו הבדלים בתוצאות בין מחשבי Mac ו-PC, אלא גם גרסאות שונות של Mac OS וגרסאות שונות של התוכנה על אותן תחנות עבודה, סיפקו תוצאות שונות. התוצאות העלו ספקות גדולים באשר לדרך שסריקות רבות, דוגמת CT ו-MRI, מנותחות בשימוש היומיומי.

נתונים של 30 סריקות מוח הוזנו למחשב, עליו הותקנה חבילת תוכנה בשם FreeSurfer. המדובר באחת התוכנות הפופולריות בעולם לניתוח תמונות המוח לצורך הערכת ממדיהם ומבניהם של חלקים שונים במוח. בדיקות של אזורים מסוימים במוח הראו פערים של 5% עד 15% בין שתי גרסאות של התוכנה עצמה, וגם בהשוואות בין PC ו-Mac ובין גרסאות שונות של Mac OS.

המחקר מפרט נתונים רבים, אך המסקנה העיקרית פשוטה: יש לערוך מחקרים ובדיקות משוות על אותה חומרה, עם אותה גרסה של מערכת הפעלה ועם אותה גרסה של התוכנה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עודד

    התכנה לא מאושרת לשחוש רפואי. זה כמו להשתמש במשחק וידאו לביצוע דיאגנוסטיקה רפואית. כתבה מיותרת.

  2. זה שיודע

    לפחות תביאו תכלית לכתבה, מי המחשב שפקשקש!!!! ברור שלא מדובר במק. אז פחדתם לפרסם, הא? ממש כתבה עלובה ומעצבנת של מערכת מוטה פרסומות, אנמית, פחדנית ומוקצה מחמת מיאוס. זו לא עיתונאות!

אירועים קרובים