יבמ אוסרת על השימוש בתוכנת הסייען האישי Siri בתחומי הרשת שלה

שיקולי האבטחה שבגללם נאסר על עובדי יבמ להשתמש ב-Siri קשורים לאחסון של הפקודות הקוליות, שנעשה בשרתי אפל ● "אנחנו מעדיפים לנקוט בגישה שמרנית", הסבירה מנהלת המיחשוב הראשית של הענק הכחול

אפס ממשק משתמש

משיקולי אבטחה, נאסר על עובדי יבמ (IBM) שמחזיקים במכשירי iPhone להשתמש בסייען האישי Siri בתחומי הרשת הארגונית, והתוכנה נחסמה ברשת של הענק הכחול.

מנהלת המיחשוב הראשית של יבמ, ג'נט הורן, הסבירה לכתב העת MIT Technology Review, כי המהלך בוצע בעקבות תוצאות של סקר פנימי שערכה החברה לגבי השימוש בטלפונים חכמים, במסגרת המדיניות של החברה לשימוש במכשירים פרטיים של העובדים  (BYOD – ר"ת bring-your-own-device). מהסקר עולה, על פי הורן, כי העובדים של ענקית המיחשוב מגלים "חוסר מודעות מוחלטת" ביחס לסיכוני האבטחה הכרוכים בשימוש ביישומים מסוימים.

"מצאנו חוסר מודעות משוועת באשר לסיכונים", הסבירה הורן, "וכעת אנחנו מנסים להגביר אותה ".

יבמ החלה להתיר לעובדים להשתמש במכשירים פרטיים שלהם לצרכי עבודה ב-2010. כיום משתמשים כ-40 אלף עובדים של הענק הכחול במכשירי בלקברי (BlcakBerry) שנמצאים בבעלות החברה, בעוד שמספר כפול של עובדים – כ-80 אלף – משתמשים במכשירים שנמצאים בבעלותם שלהם, ובכלל זה טלפונים חכמים ומחשבי לוח שרכשו בכספם הפרטי.

שיקולי האבטחה שבגללם נאסר על עובדי יבמ להשתמש ב-Siri קשורים לאחסון של הפקודות הקוליות, שנעשה בשרתי אפל (Apple). כל פקודה קולית שנאמרת למכשיר נשלחת לשרתים אלה, שם היא מפוענחת ונשמרת בתצורת טקסט. מלבד זאת, יכול Siri לשמש גם להכתבה של הודעות SMS ודואר אלקטרוני, וגם תכנים אלה נשמרים בשרתי אפל. כשמדובר במידע רגיש וקנייני של יבמ, הדבר עלול ליצור בעיה.
מאחר שלא כל הסוגיות הקשורות לאחסון המידע ידועות וברורות, מעדיפים ביבמ "לנקוט בגישה שמרנית, בשל אופי הפעילות שלנו", הסבירה הורן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים