פלורה לוין, B-Pro: "עד 2020, המידע יגדל פי 37 מגידול האוכלוסייה העולמי"

"בשמונה השנים הקרובות צפויה אוכלוסיית העולם לגדול ב-120%, בעוד שכמות המידע צפויה לזנק ב-4,400%", אמרה לוין, מנכ"לית משותפת של B-Pro ● לדבריה, "האתגר המרכזי של המנמ"רים כיום הוא לשלב את המידע הפנים ארגוני עם זה שמסתובב ברשת בצורה חכמה ויעילה"

"עד שנת 2020, אוכלוסיית העולם צפויה לגדול ב-120%, בעוד שכמות המידע צפויה לזנק ב-4,400%. זה אומר שהמידע יגדל פי 37 לעומת האוכלוסייה", כך אמרה פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-Pro. לוין פתחה את BI2012 – מפגש הקיץ של פורום IBI. המפגש, שהופק על ידי קבוצת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. את האירוע הנחו לוין ויהודה קונפורטס – העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

"המנמ"רים מוצפים במידע, והאתגר המרכזי בפניו הם נמצאים הוא לשלב את המידע הפנים ארגוני שנדרש לנתח אותו, עם המידע המסתובב ברשת בכלל וברשתות החברתיות בפרט", אמרה לוין.

לדבריה, "המידע המנותח נועד למקבלי ההחלטות לא רק בהנהלה הבכירה, אלא לכל הדרגים, עד רמת נציג השירות שיודע שהלקוח בעל השפעה בפייסבוק (Facebook), כי יש לו מאות חברים. המידע נדרש להגיע לנציג השירות כדי שיידע בזמן אמת לענות, להתאים מבצעים באופן אישי ללקוחות ואיך המתחרים מתנהגים".

על פי לוין, "הצורך בשילוב המידע ממקורות שונים מחד והניתוח שלו בזמן הקרוב לזמן אמת מחייב שילוב פעילויות מעולמות שונים".

בשנים האחרונות, אמרה, "ככל שהשוק התפתח והפך לתחרותי, כך הפך הצורך ב-BI איכותי לחשוב יותר. כיום, הבינה העסקית היא מעבר ל-BI הקלאסי, וכוללת ניהול ביצועים, MDM ועוד. ה-BI כבר חלחל למערכות התפעוליות". המהפכה הנוכחית, לדבריה, כרוכה ב-Big Data, "והאתגר של המנמ"רים הוא לחבר את כל הנתונים למפה משמעותית ולברור עבורם את הנתונים הרלוונטיים מאוקיינוס הנתונים".

"מנגד, אל למנמ"רים להתעלם מהמידע", אמרה. היא סיפרה בהקשר זה את סיפורו של זמר שאיש חברת יונייטד איירליינס (United Airlines) שבר לו את גיטרה באחת מנסיעותיו והחברה סירבה לפצותו. הזמר העלה בתגובה ליו-טיוב (YouTube) שיר שחיבר, שנשא את הכותרת "יונייטד שברה לי את הגיטרה", וזה זכה למיליוני צפיות.. "בסופו של דבר, הנזק הכספי שנגרם לחברת התעופה עמד על 180 מיליון דולרים", אמרה. "לכן, לצורך תגובה מהירה לאירועים, נדרשת כריית מידע מהרשתות החברתיות".

"הענן הוא לא אופנה ואינו בר חלוף. הרבה מהמידע נמצא ומיוצר בענן. הולכות ומתפתחות מערכות שמשלבות את המידע הזה עם המידע הפנים ארגוני. הענן הוא פתרון מעולם ה-IT והוא מאפשר להתמודד טוב יותר עם ה-Big Data". לוין סיכמה באמרה ש-"בסופו של דבר, האתגר נותר זהה: להביא מידע חכם ובזמן למקבלי ההחלטות בארגון. אולם, זה לא אותו מידע – היקפו ורמת המורכבות שלו גדלו באופן אקספוננציאלי, ולכן יש גם הרבה יותר לקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים