פיירפוקס: גרסה חדשה של הדפדפן צפויה להציג שינויים משמעותיים

גרסה 13 של הדפדפן הפופולארי, הצפויה להיות מושקת בעוד כשישה שבועות, ניתנת כבר להורדה מערוץ הבטה שלו ● בין השינויים הבולטים: מסך דף בית חדש, אופי טעינת לשוניות חדשות ושילוב פרוטוקול SPDY של גוגל

הקץ לבדידות. מוזילה

גרסה 12 של דפדפן פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla) שוחררה רק לאחרונה, אך כבר עתה ניתן להוריד את גרסה 13 מערוץ הבטה של דפדפן הקוד הפתוח הפופולארי. גרסה זו תציג שינויים משמעותיים בממשק המשתמש של הדפדפן. היא צפויה להיות מושקת בעוד כשישה שבועות, בהתאם למחזור השחרורים הנוכחי של מוזילה.

אחד השינויים הבולטים מופיע כבר בעת ההפעלה הראשונית של הדפדפן: מסך דף בית חדש ומשופץ, שבתחתיתו ניתן למצוא צלמיות שמקשרות לאפשרויות ולהגדרות שונות של הדפדפן. כך, למשל, קל יותר מתמיד להגיע למנהל ההורדות, וכן לספריית הסימניות, ההיסטוריה והתוספים של הדפדפן. כל מה שצריך זה לבצע לחיצה יחידה על צלמית קיצור הדרך, מבלי לגשת לתפריטים של הדפדפן שמוסתרים כברירת מחדל.

שינוי ויזואלי נוסף מופיע כשלוחצים על הכפתור בסרגל הלשוניות של הדפדפן לפתיחת לשונית חדשה. כעת מופיע דף שמכיל תשעה חלונות שמציגים את האתרים הפופולאריים ביותר של המשתמש. המשתמש יכול גם לקבוע, על ידי לחיצה על צלמית הנעת שמופיעה בעת הנחת סמן העכבר על החלון, כי אתר מסוים יוצג תמיד בפתיחת דף חדש, או למחוק את הייצוג שלו מהדף הזה.

בנוסף, מוזילה תשלב לראשונה בדפדפן באופן פעיל, וכברירת מחדל, את פרוטוקול SPDY של גוגל (Google). יצוין, כי מצד אחד הפרוטוקול מטמיע בדפדפן את תקשורת ה-SSL, כך שהוא אמור להיות בטוח יותר לשימוש, ומצד שני גם מוסיף מהירות לגלישה ולפתיחת עמודים.

שינוי אחר יהיה בדרך בה לשוניות מרובות נפתחות לאחר פתיחה מחדש של הדפדפן. בדפדפן הנוכחי, גרסה 12, כל הלשוניות נטענות בו זמנית בעת טעינה מחדש של פיירפוקס – פעולה שגורמת לכך שזמן העלייה של הדפדפן יכול להיות ממושך יחסית. בגרסה 13 תחיל מוזילה שינוי שנקרא "לשוניות לפי דרישה" – להוציא הלשונית הראשונה שמוצגת עם פתיחת הדפדפן מחדש, הלשוניות האחרות ייטענו רק כשהמשתמש יגיע אליהן בפועל. כך, זמן העלייה יתקצר בהרבה, ובמקביל המשתמש יוכל להמשיך לשמור על לשוניות פתוחות, ולא יצטרך להקליד את כתובות האתרים מחדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים