טריבייס העלתה מערכות של שרין טכנולוגיות לענן בפרויקט שהיקפו כמיליון שקלים

הפרויקט בוצע כדי לאפשר לשרין לשווק את פתרונות המדידה שלה גם לעסקים קטנים, כגון חנויות תכשיטים, במודל של תוכנה כשירות ● ממשק המשתמש בפרויקט פותח בשפת HTML5 ומערכת התפעול פותחה בשפת #C המבוססת על טכנולוגיות MVC ● עידו זיו, מנהל מוצר בשרין טכנולוגיות: "הפרויקט פותח בפנינו את האפשרות להציע פתרונות מעודכנים לשווקים חדשים, שעד כה נמנעו מלהשתמש בפתרונות בתחום מדידה המדויקת של יהלומים"

טריבייס מקבוצת טלדור העלתה לענן של אמזון (Amazon) חלק ממערכות ה-IT של שרין טכנולוגיות, הפועלת בתחום היהלומים. היקפו הכספי של הפרויקט, שהחל לפני כחצי שנה וצפוי להסתיים בחודשים הקרובים, עומד על יותר ממיליון שקלים.

שרין טכנולוגיות עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של כלים למדידת יהלומים גולמיים ומלוטשים, והיקף מכירותיה ב-2011 עמד על יותר מ-57 מיליון דולרים. עד כה מכרה שרין את מערכת המדידה ותוכנות הניתוח הנלוות שלה, למפעלי ייצור יהלומים ולמעבדות גמולוגיות בכל העולם, עם דגש על המזרח הרחוק.

בשנה שעברה החליטה החברה להרחיב את פעילותה ולשווק את פתרונות המדידה שלה גם לעסקים קטנים, כגון חנויות תכשיטים, במודל של תוכנה כשירות (SaaS). כדי להתאים את מערכות ה-IT שלה למודל העסקי החדש, ביצעה טריבייס עבודות ארכיטקטורת תוכנה ופיתוח בסביבת ווב. במסגרת הפרויקט, פוצלו המערכות של שרין בין מערכות התפעול למערכות הניתוח והאלגוריתמיקה. מערכות ניהול המידע והתפעול של שרין, כמו גם חלק מהאלגוריתמיקה, הוסבו במסגרת הפרויקט לסביבת ענן ועם השלמת ממשקי התוכנה החדשים הועלו לפני באחרונה לענן ה-EC2 של אמזון.

עם העלאת המערכות לענן, קיבלו לקוחות שרין גישה למערכות המדידה של חברה דרך האינטרנט במודל תוכנה כשירות. המערכת קושרה למודול בילינג ולמערכת ניטור מרכזית שטריבייס פיתחה, המאפשרים שליטה וחיוב הלקוחות על פי שימוש.

בהיבט הטכנולוגי, ממשק המשתמש בפרויקט פותח בשפת HTML5 ומערכת התפעול פותחה בשפת #C המבוססת על טכנולוגיות MVC. צוות פיתוח של טריבייס מתחזק את המערכת וממשיך בהסבה של מערכות נוספות לעבודה בתצורת SaaS.

עידו זיו, מנהל מוצר בשרין טכנולוגיות, אמר כי "הפרויקט איפשר לחברה לעבור למודל SaaS, אשר פותח בפנינו את האפשרות להציע פתרונות מעודכנים לשווקים חדשים שעד כה נמנעו מלהשתמש בפתרונות בתחום מדידה המדויקת של יהלומים. הפיתרון מאפשר לקמעונאים למקסם את הרווחים, לתרום למסחר יעיל יותר ולספק שירותים ללקוחותיהם שיגבירו את האמון במוכר היהלומים. הפרויקט מאפשר לנו להגיב במהירות לדרישות השוק המשתנות, להיות קרובים יותר ללקוחות ולהציע מודל תמחור אטרקטיבי, המבוסס על תשלום על פי שימוש בפועל".

פיני מנדל, מנכ"ל טריבייס מקבוצת טלדור: "המערכת החדשה תאפשר שליטה מרחוק על כלי מדידה, וכך שרין תוכל להציע את כלי הניתוח ומדידת היהלומים שלה גם לעסקים קטנים במודל SaaS דרך הרשת, ולחייבם פר שימוש בודד. הפיצול של מערכות התפעול של שרין והעברתן לענן יאפשרו לחברה ניצול מיטבי של כמות השרתים הנדרשים לה לאורך היממה, מבלי להשקיע בתשתיות מיחשוב פיזיות יקרות המנוצלות חלקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים