הערכות: גוגל מתכננת Chromebook מבוסס ARM

מוצר חדש בשם Daisy, שמבוסס על מערכת Chrome OS, יכלול מעבד Exynos 5250 מבית סמסונג ● מעבד זה יהיה מהראשונים בשוק שיתבססו על טכנולוגיית Cortex-A15 של ARM והוא יוכל לפעול במהירות של עד 2 גי'גה-הרץ ● עם זאת, הוא עדיין יצרך פחות אנרגיה ממעבדי ה-Cortex-A9, שפופולאריים בעולמות הטלפונים החכמים והטאבלטים, וממעבדי האטום של אינטל

האם בגוגל מתכננים שמערכת ההפעלה שלהם, Chrome OS, תוכל לפעול גם במחשבים המבוססים על מעבדי ARM?

דיון שנחשף בעמודי המעקב אחרי הפעילות סביב המערכת מגלה שם של מוצר חדש בשם Daisy שמבוסס על מעבד Exynos 5250 מבית סמסונג (Samsung). מעבד זה יהיה מהראשונים בשוק שיתבססו על טכנולוגיית Cortex-A15 של ARM והוא יוכל לפעול במהירות של עד 2 גי'גה-הרץ. עם זאת, הוא עדיין יצרך פחות אנרגיה ממעבדי ה-Cortex-A9, שפופולאריים בעולמות הטלפונים החכמים והטאבלטים, וממעבדי האטום (Atom) של אינטל (Intel).

נכון להיום, Chrome OS לא הצליחה לתפוס תאוצה, למרות הדחיפה החזקה שניסתה גוגל לתת למערכת ההפעלה מבוססת הענן שלה. למעשה, כיום זמינים בשוק שני מחשבי Chromebook בלבד – סדרה 5 של סמסונג וה-AC700 של אייסר (Acer). שניהם מבוססים על מעבד אטום דו-ליבתי. אייסר מתכוונת לשחרר לקראת תחילת המחצית השנייה של השנה גרסה מעודכנת, שתזכה למעבד סלרון (Celeron) כפול ליבה ולעיצוב משופר. עוד נמצא בתוכניות שלה מחשב Chromebox – מחשב שולחני שיפעל בסביבת Chrome OS.

עם זאת, ייתכן שחברה גדולה נוספת עומדת להצטרף לרשימה הקצרה של החברות שמציעות מחשבי Chromebook. באחרונה נחשף שסוני (Sony) מתכוונת גם היא להתחיל לייצר מכשיר כזה, והיא אף הגישה לרשות התקשורת האמריקנית, ה-FCC, מסמכים לצורך אישור המכשיר. המסמכים הללו כוללים, בין השאר, מפרט מסוים של החיבורים, ביניהם חריץ לכרטיס SIM.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים