משרד התקשורת: לקוחות בזק שאין בבעלותם קו נייח לא יחויבו ב-25 שקלים נוספים תמורת חיבור לאינטרנט

בעקבות ההחלטה ישלמו לקוחות ה-ADSL של בזק תשלום אחד בלבד - עבור הגישה לספק האינטרנט, על פי המהירות אותה הם צורכים ● הביטול ייכנס לתוקף ב-5 באפריל ● שר התקשורת משה כחלון: "ביטול התשלום הכפול ייטיב עם הצרכן ויביא להגברת התחרות בתחום שירותי האינטרנט והטלפוניה"

שר האוצר, משה כחלון. צילום: קובי קנטור

משרד התקשורת הודיע הבוקר (ד'), כי החליט לחייב את בזק לספק שירות ADSL גם ללקוחות שאין בבעלותם קו טלפון נייח, מבלי לחייב אותם בתשלום חודשי בסך 25 שקלים. עד היום, לקוח אשר בחר בשירות ה-ADSL only, כלומר בשירות גישה אל ספק אינטרנט ללא שירות טלפון בסיסי, חויב בתשלום נוסף כאילו צרך גם קו טלפון נייח. בפועל, מבטלת ההחלטה את הכריכה שנוצרה בין שירות ה-ADSL לשירות הטלפוניה.

מבדיקה שערך משרד התקשורת, עלה כי שירות ה-ADSL only היווה חלופה בלתי משתלמת למסלול של סל תשלומים חלופי לשירותי טלפוניה, המכונה "קו קל", אשר מציעה בזק למנוייה. זאת, מכיוון שבאותו סכום חודשי שהלקוח משלם עבור שירות ה-ADSL only, קרי 25 שקלים, הוא יכול לרכוש "קו טלפון קל" המתווסף לשירות ה-ADSL, וליהנות בדרך זו גם מגישה לאינטרנט וגם מקו טלפון נייח – אפילו אם קו טלפון זה משמש אותו בעיקר לשם קבלת שיחות נכנסות.

עוד עלה מהבחינה שערך המשרד, כי מנוי על שירות שמספקות מתחרותיה של בזק בתחום הטלפוניה, שאין ברשותן תשתית גישה, מחוייב לשלם לבזק עבור התשתית בנוסף לתשלומיו לספק ה-VOB. כך, הרי שללקוח פוטנציאלי לא יהיה תמריץ לרכוש שירותים מספק ה-VOB אלא אם כן זה האחרון יציע הצעה לשירותי טלפוניה הנמוכה מזו של בזק ב-25 שקלים לפחות. לגישת המשרד, נמסר, עובדות אלה יצרו בעיה צרכנית וחסם תחרותי בפני ספקי ה-VOB.

שר התקשורת, משה כחלון: "ביטול התשלום הכפול ייטיב עם הצרכן ויביא להגברת התחרות בתחום שירותי האינטרנט והטלפוניה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד ספקית

    כל מי ששמע על ספקיות vob שירים את היד.. Voice over babala או Voice over Internet protocol אומרים VoIP ולא vob

אירועים קרובים