נשיאת ברזיל, דילמה רוסף: "הקטנת הפער הדיגיטלי הוציאה מיליוני ברזילאים מהעוני"

ברזיל הפכה למדינה צומחת בזכות ההשקעה בתשתיות תקשורת ובחינוך, בפרט בתשתיות פס רחב, אמרה רוסף בנאומה בתערוכת CeBit, שברזיל משמשת השנה כשותפה בה ● היא ציינה מבצע גדול שניהלה ממשלת ברזיל שבמסגרתו יצאו 100 אלף סטודנטים ברזילאים ללימודים באוניברסיטאות מחוץ למדינה, עקב חוסר היכולת של התשתיות האקדמיות בברזיל לקלוט מספר כה רחב של סטודנטים מחד והרצון להיעזר בהם לצמיחה של כלכלת ברזיל מאידך

"הקטנת הפער הדיגיטלי הוציאה מיליוני ברזילאים מהעוני", כך אמרה דילמה רוסף, נשיאת ברזיל, בפתח תערוכת CeBIT, שמתקיימת בימים אלה בהנובר, גרמניה.

ברזיל משמשת השנה כשותפה בתערוכה ומאות חברות ואלפי אנשי עסקים ממדינה זו מציפים את מרכז הירידים הענק בהנובר. יצוין, כי ברזיל היא אחת ממדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין) – מדינות שהכלכלה שלהן לא רק שלא נפגעה במיתון האחרון אלא אף צמחה.

רוסף אמרה, כי "היכולת של אנשים לייצר לאגור ולהפיץ טכנולוגיה שינתה את המסחר, התקשורת והתרבות. היא גם סיפקה אפשרות ליותר אנשים לקבל גישה לידע. אפשרות זו לא צריכה להיות יתרון של מעטים. הבידוד הדיגיטלי מרע את המצב של המנותקים ומגביר את העוני. לכן, ממשלת ברזיל מעודדת בשנים האחרונות הקמת קישוריות לכולם". היא הוסיפה, כי "אנחנו נמצאים עכשיו במצב של יציבות כלכלית וצמיחה של הייצור. צמיחה זו מייצרת גם ביקוש לכוח אדם. אנחנו מעודדים את הניידות החברתית. יותר ממחצית מ-190 מיליון הברזילאים שייכים היום למעמד הביניים".

"ניידות חברתית זו מושפעת מהחדירה של הטכנולוגיות הדיגיטליות", ציינה רוסף. לדבריה, "ברזיל היא מעצמה עולמית בתחום: ב-2011 היא הייתה השוק השלישי בגודלו בעולם ה-PC וגם שוק גדול לטלפונים סלולריים. ל-60 מיליון ברזילאים יש חיבור לאינטרנט. ייצוא התוכנה מהמדינה גדל שנה אחר שנה וכבר הגיע ל-2.5 מיליארד דולרים ב-2011. בנוסף, הכפלנו את השימוש באינטרנט מהיר. טלוויזיה דיגיטלית קרקעית מגיעה כיום ל-12 מיליון בתים בברזיל, והפוטנציאל של השוק הזה לא חמק מעיני השותפים הבינלאומיים שלנו. בתחום התקשורת, ההשקעות הזרות גדלו פי עשרה בשנה שעברה לשישה מיליארד דולרים".

"שוק ה-IT בברזיל נמצא במרכז המדיניות הציבורית", הוסיפה רוסף. "אנחנו אחת המדינות הראשונות שהבחירות האלקטרוניות האחרונות שלהן היו אלקטרוניות לחלוטין. פיזרנו חיבורי אינטרנט מהיר ב-150 אלף בתי ספר באזורים מתפתחים בברזיל".

היא ציינה, כי "התקדמנו, אך נדרשת עוד התקדמות רבה ושיפור של הטכנולוגיה ושיפור של תעשיית ה-IT והתקשורת. אנחנו רואים את ההשפעה במגזר השירותים. נמשיך בכיוון זה גם ב-2012, ועד סוף השנה נגיע עם פס רחב לבירות של כל המדינות שמרכיבות את ברזיל ונכסה כך חצי מהאוכלוסייה. במאי נציג את המכרז לתדרים לדור הרביעי ואנחנו מקווים שייעשה בהם שימוש ב-2013 ובפרט ב-2014, במהלך אליפות העולם בכדורגל (שתתקיים בריו דה-ז'נרו – א"ב), ונדאג לחזק את הסיבים האופטיים המחברים אותנו לשאר מדינות דרום אמריקה, לצפון אמריקה ולאירופה".

"ברזיל היא מדינה של הזדמנות ל-190 מיליון הברזילאים, גברים ונשים, שהודות להתרחבות וליכולת הכלכלית יש להם גישה למוצרי צריכה ולשירותים", אמרה נשיאת המדינה. "אנשי עסקים ומשקיעים מוצאים בברזיל אווירה של יציבות כלכלית ושוק צרכני מתרחב, וזה תומך בחדשנות לאלה שמציעים מוצרי צריכה אלקטרוניים ותוכנה בברזיל".

בנוסף, תיארה רוסף את פרויקט מדע ללא גבולות במסגרתו מסייעת ממשלת ברזיל ל-100 אלף סטודנטים מצטיינים לקבל השכלה במוסדות הטובים בעולם. זאת, כדי להתגבר מצד אחד על מגבלת התשתיות האקדמיות של ברזיל, שאינן מסוגלות לקלוט מספר גדול של סטודנטים, ומאידך, להיעזר בהם כשיסיימו את לימודיהם, לקידומה הכלכלי של ברזיל.

רוסף אף פנתה לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ואמרה: "אם נוכל לחבר את התכונות של שתי המדינות – האיכות של גרמניה והגמישות הברזילאית – נוכל להגיע לעתיד טוב לעולם ה-IT, כחלק מהמהפכה המתמשכת. טכנולוגיה יכולה לעשות מהפכה לבני האדם בכלל ולדאוג לרווחה ולחופש של כולם"

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים