גוגל ומשרד התמ"ת השיקו יוזמה להעלאת 20 אלף עסקים קטנים ובינוניים לאינטרנט בתוך שנה

המיזם, "עסקים בישראל צומחים ברשת", נעשה בשיתוף דואר ישראל, Cal עסקים, iDigital ,Webydo ו-B2C Print ● בעלי העסקים יקבלו אתר אינטרנט בחינם וכלים לצמיחה ברשת ● שווי ההשקעה במיזם עומד על 40 מיליון שקלים ● השר שלום שמחון: "בעזרת היוזמה נעשה מהפכה גדולה בעולם ה-SMB"

גוגל (Google) ישראל, בשיתוף משרד התמ"ת וגורמים נוספים, השיקו היום (ד') יוזמה משותפת להעלאת 20 אלף עסקים קטנים ובינוניים לאינטרנט בתוך שנה, על מנת לקדם אותם כלכלית. היוזמה, "עסקים בישראל צומחים ברשת", הוצגה במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ד') בחנות תולעת ספרים בתל אביב.

מנתונים שהוצגו במסיבת העיתונאים עולה, כי עלות ההקמה והתחזוקה של אתר אינטרנט עבור עסק קטן ישראלי – כולל בנייה, רישום שם המתחם ואירוח – גבוהה פי שניים בממוצע ביחס למדינות מערביות אחרות.

ישראל היא המדינה ה-23 בעולם שגוגל עורכת בה מיזם שכזה. ליוזמה שותפים, לצד משרד התמ"ת וגוגל, דואר ישראל, Cal עסקים, iDigital ,Webydo ו-B2C Print. שווי ההשקעה בפרויקט, בכסף ובשווה ערך כסף (שיווק, אירוח, פרסום ועוד), עומד על 40 מיליון שקלים. במסגרת היוזמה יקבלו בעלי העסקים סל של כלים והטבות בחינם: אתר אינטרנט מקצועי, מתוך מגוון פורמטים ועיצובים; שם מתחם בחינם לשנה, ללא התחייבות נוספת; אחסון ואירוח בחינם לשנה; תמיכה טלפונית ומקוונת בשלב הקמת האתר; כרטיסי ביקור המכילים את כתובת אתר האינטרנט; והדרכה שכוללת תכנים וטיפים לצמיחה ברשת. לאחר שנה ישלם בעל עסק שיבחר להמשיך להתארח על שרתי גוגל 65 שקלים לחודש ועוד 80 שקלים לשנה עבור שם המתחם.

"גוגל נפלה עליי משמיים"
שר התמ"ת, שלום שמחון, אמר במסיבת העיתונאים, כי "גוגל נפלה עלי משמיים ישר עם תחילת הקדנציה שלי. תוך חמש דקות מרגע המפגש עימם נפל לי האסימון, כשהבנתי את התועלות הטמונות ביוזמה". הוא הוסיף, כי "אני מגיע מהמגזר החקלאי. היוזמה בהחלט יכולה לסייע, לדוגמה, לשלמה עצמוני, שמגדל תותים מכפר מעש. אף אחד, חוץ מתושבי פתח תקווה וממני, לא יודע שיש לו את התותים הטובים בעולם".

השר שמחון ציין, כי "אני מעריך שנגיע ליעד של 20 אלף עסקים ברשת במהירות". לדבריו, "בעזרת היוזמה נעשה מהפכה גדולה בעולם ה-SMB. העסקים הקטנים והבינוניים הם השדרה המשמעותית ביותר בכלכלה הישראלית – יש יותר מ-450 אלף עסקים כאלה והם מעסיקים יותר משני מיליון עובדים. עסקי ה-SMB מהווים יותר מ-98% מסך העסקים בישראל וזה המגזר המעסיק הגדול במדינה".

הוא ציין, כי בכוונתו לפעול בימים הקרובים לשינוי חקיקתי, כך שכל חקיקה ורגולציה עתידיות תיקחנה בחשבון את השפעת יישומן על העסקים הקטנים והבינוניים.

"היוזמה של גוגל היא משמעותית ותסייע לפיתוח הכלכלה", אמר השר שמחון. הוא הבטיח ש-"ניכנס עם גוגל לשיתופי פעולה נוספים בשורה של תחומים ונושאים, במטרה לקדם את העסקים הקטנים והבינוניים בארץ. בתוך תקופה לא ארוכה ציבור העסקים יבין מה חוללנו פה".

"החיפוש באינטרנט אחר עסקים, דבר שמבצעים אזרחים רבים מדי יום, נותן הזדמנות וביטוי לעסקים הקטנים בישראל – אלה שנבלעים בדרך כלל בשפע הפרסומות של החברות הגדולות", הוסיף השר. לדבריו, "לעסקים הקטנים אין תקציבי פרסום גדולים, אך הם קיימים, פרושים בכל רחבי הארץ, מהווים רוב מוחלט מכלל העסקים בישראל, והם שמספקים פרנסה למחצית מהעובדים במשק, בעיקר בפריפריה ובקרב מגזרים ייחודיים". לכן, אמר, "בבואנו לקדם צמיחה ותעסוקה, העסקים הקטנים הם בדיוק המקום שבו יש להתחיל ולפעול".

הוא הוסיף, כי "אין ספק שהאינטרנט משמש מנוע צמיחה משמעותי והזדמנות פז עבור העסקים הקטנים בישראל. הפעילות של גוגל ואחרים בתחום נותנת במה למאות אלפי עסקים שלא זכו עד כה לחשיפה הראויה. משרד התמ"ת נותן את חסותו ליוזמה ויסייע בקידומה בעשרות כנסים שהסוכנות לעסקים קטנים תקיים השנה, באלפי מפגשי הדרכות וייעוץ שבהם יחולקו חומרים לעסקים ויוצע להם לקחת חלק ביוזמה, וכן בהפעלת מערך הייעוץ וההדרכות במקביל ליוזמה".

"עסקים שנמצאים באינטרנט – מצליחים יותר"
מאיר ברנד
, מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי דרום אפריקה ויוון בחברה, אמר ש-"עסקים שנמצאים באינטרנט מצליחים יותר מאלה שלא. עם זאת, פחות ממחצית העסקים הקטנים בישראל פעילים ברשת – או מאחר שהם חושבים שזה מסובך או מאחר שזה יקר להם. יוזמת 'עסקים בישראל צומחים ברשת' תאפשר להם להקים אתר אינטרנט בחינם ובקלות. אנחנו מזמינים את העסקים להרים את הכפפה, להצטרף ליוזמה ולצעוד את הצעד הראשון שלהם בעולם הדיגיטלי".

לדברי קרלו ד'סארו ביונדו, נשיא גוגל לאזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), "האינטרנט עשה שינוי גדול בעולם. הרשת מספקת לעסקים קטנים יכולות כמו לעסקים גדולים. על אף שישראל נחשבת למובילה בעולם בחלקה של כלכלת האינטרנט בתל"ג, כ-51% מהעסקים בישראל עדיין לא פעילים ברשת. 99% מהעסקים הקטנים והבינוניים אינם נעזרים ברשת לקידום עסקיהם. נשנה מצב זה".

נתונים נוספים שנמסרו במסיבת העיתונאים העלו ש-75% מהישראלים עורכים מחקר ברשת טרם הרכישה בחנות, על פי מחקר של TNS מ-2010; כ-51% מהעסקים בישראל אינם פעילים ברשת, על פי מקינזי (Mckinsey), מרץ 2011; בישראל, אנשים מבלים באינטרנט כמעט את אותה כמות זמן כמו בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות גם יחד, על פי מכון שילוב; כ-80% ממקומות העבודה שנוצרו בעסקים קטנים בשלוש השנים האחרונות נוצרו בעסקים שפעילים באינטרנט, על פי מקינזי, מרץ 2011; קיימים פערים בין המרכז לפריפריה בישראל: באזורי הצפון, הדרום וירושלים אחוז העסקים בעלי הפעילות האינטרנטית עומד על 35% בלבד לעומת יותר מ-60% באזורי השרון והמרכז, על פי מקינזי.

במהלך האירוע הוצגו שלושה מקרים של עסקים קטנים שהעלאת האתר שלהם לרשת סייעה באופן ישיר ועקיף להיקף עסקיהם: גל כדן, DJ שמנגן מוזיקה בלקנית, חנות הספרים וכלי הכתיבה חפציבה שברחובות והעסק המשפחתי עין גדי קוסמטיקס.

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צדק חברתי

    למה אין מכרז ? שוב קומבינות ?

  2. רונן

    כל הכבוד לשר התמת כעת בפעולה שלך יגיעו אלפי פרילאנסרים לאיבוד הפרנסה שלהם , תוך שאתה מקדם את מונפול גוגל , אני חשבתי שזה אקט שמנוגד לתקנון התמ"ת שמטרתו לעזור לעסקים הקטנים ולא להרוס אותם , כנראה שהון ושלטון כשהולכים ביחד אין חשיבות לפרנסתם של עשרות אלפי עסקים קטנים שפרנסתם תלוייה במתן שירותי התוכנה הנל , כל הכבוד מר שמחון שהחלטת לקבל החלטה תוך 5 דקות , אם אני הייתי פונה אליך כעסק קטן להעניק משהו לעסקים קטנים ושאתה תפרסם זאת מעניין באילו התנגדויות הייתי נתקל , מעניין מדוע מונפול גוגל כל כך קרץ לך .

  3. הברדלס

    80 שקלים שם מתחם, ממילא משלמים 65 שקלים לחודש זו עלות סבירה, אם כי לא מציעה! שנה חינם... עלות על המדינה (כלומר, עלי ועליך) אז במה זכתה גוגל? האם היה מכרז? אני מצהיר בזאת, שאני מוכן לספק את אותו שרות שגוגל מציעה כאן בעלות-5% פחות...

  4. אלי

    איש יקר שבוע טוב, מה הכתובת לכניסה לפרוייקט זה? אלי

  5. רונן

    מסכים עם המגיב "דן חסכן"!!! פשוט בושה שהממשלה מבצעת עיסקאות כאלה עם גוגל (חברה מסחרית). צריך למבקר המדינה יבצע בדיקה האם הקשר הזה אפשרי. לא ראיתי מכרז כלשהו בתחום. כיצד מחליט משרד המסחר והתעשייה להשתמש בשירותים של גוגל ולא של חברה אחרת??? פשוט בושה!!!!!!!!!!

  6. אדכר

    אני נכנסתי כדי לראות מה זה וכבר בניתי אתר... זה פרוייקט מדהים וזה שאחרי שנה יקחו כסף זה נכון ( סכום ממש סביר אגב) אבל מישהו חייב לך משהו? לא מספיק לך שנה חינם ובניית אתר ברמה שהיה עולה לך אלפי דולרים ללא תשלום?... איזה לא מפרגן אתה...

  7. דן חסכן

    מדובר על חינם לשנה ראשונה ואח"כ יקחו כסף. בושה שהמדינה משרד המסחר והתעשיה עוזרים לחברה אמריקאית - גוגל להרוויח כסף וע"י כך דופקים חברות ישראליות כגון דפי זהב

  8. פיטר

    תזהרו לפני שאתם רצים לפרוייקט הזה - http://www.revitalsalomon.com/?p=859

אירועים קרובים