סקר: 75% מההורים לא מעורבים בפעילות של ילדיהם ברשתות חברתיות

על פי נתוני הסקר, שנערך עבור אוניברסיטת תל אביב ונתוניו הוצגו בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, רוב ההורים לא יודעים מה ילדיהם עושים באינטרנט ובבתי ספר רבים אין הדרכה בנושא ● יושבת ראש הוועדה, ח"כ רונית תירוש, קראה למשרד החינוך להקים קו חם לטיפול בילדים שמאוימים ברשת ולסייע להם להתמודד מול האיומים הקיימים בה

הורים, רצוי להשגיח על ההתנהגות של ילדיכם ברשת. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ל-75% מההורים בארץ כלל אין מושג על הפעילות שמבצעים ילדיהם ברשתות החברתיות והם לא מודעים לסכנות שעלולות לנבוע מגלישה זו. הנתונים עולים מסקר שערך מכון מאגר מוחות עבור אוניברסיטת תל אביב ושפרטיו נחשפו בדיון שערכה אתמול (ב') ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, שהתמקד באלימות של ילדים ברשת. עוד עולה מהסקר, כי מחצית מבני הנוער טוענים שבבתי הספר שבהם הם לומדים אין כלל הדרכה לגלישה נכונה ברשת.

ח"כ רונית תירוש, יושבת ראש הוועדה, הגיבה לממצאים הללו ואמרה, כי "חשיבות הקשר הפתוח בין ההורים לילדיהם כבר מהגיל הרך, על מנת ליצור פתיחות, עלתה מאוד, במיוחד על רקע התפתחות הטכנולוגיה". היא קראה למשרד החינוך להקים באופן מיידי כתובת למצוקה ופניות הציבור, מעין קו חם, על מנת לטפל בילדים המאוימים ברשת ולהתמודד מול האיומים הקיימים בה.

עו"ד יהונתן קלינגר מעמותת אשנ"ב אמר בדיון, כי "חשוב לא להרחיק את התלמידים מהאינטרנט ולא להפחיד אותם, אלא לשתף איתם פעולה ולהדריכם. לדוגמה, במקום לאסור על יחסים בין מורים לתלמידים בפייסבוק (Facebook), צריך לנצל את המדיה הזו כדי לחזק את המחויבות והתקשורת ביניהם". יצוין, כי עמותת אשנ"ב עוסקת מזה יותר מעשור בפעילות התנדבותית שמטרתה הסברה והדרכה להורים לגבי משמעות הגלישה ברשת.

לדברי עו"ד עמית אשכנזי מרמו"ט – הרשות לטכנולוגיה ומשפט, ההתנהלות בעניין האלימות כלפי ילדים צריכה להיות מול ספקיות התוכן וחברות התשתיות, כמו גם מגופים שעושים רווחים מגלישה של ילדים באתרים. לדבריו, תפקידן של החברות הוא למנוע מצבים של פגיעה בילדים ולא להעמיד אותם בפני מבחנים מבלי שיש להם את הכלים להתמודד עם התופעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים