שון פרקר: היזהרו ממטורפים בפייסבוק

"הסיכון הגדול ביותר בפייסבוק הוא מטורפים בודדים, שיושבים בחדר השינה ובעזרת הרשתות החברתיות יכולים פתאום ליצור קשר עם מטורפים נוספים כמותם", אמר פרקר, הנשיא הראשון של הרשת החברתית ● הוא התריע מפני נבירה של חברות עסקיות, גורמי ממשל וגופים נוספים במידע המתפרסם ברשתות חברתיות, אולם אמר ש-"יש אמצעי תקשורת פולשניים בהרבה מהן"

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

שון פרקר, ממייסדי נאפסטר (Napster) והנשיא הראשון של פייסבוק (Facebook), אמר שאפשר לסכם את החשש העיקרי שלו ביחס לצמיחה של פייסבוק ולשימוש ברשתות חברתיות במילה אחת: "מטורפים". פרקר אמר את הדברים בדיון פומבי במסגרת ועידת Techonomy שנערכה בטוסון, אריזונה, ועסקה ברשתות חברתיות.

"אפשר להשתמש בכלים לטוב ולרע, וחייבים לקוות שהטובים יגברו על הרעים", ציין. במענה לשאלה ביחס לפרטיות אמר פרקר, כי "המשתמשים בוחרים מה לפרסם. צריך לפעול בחוכמה כדי להחליט מה לחשוף וכיצד".

הוא הוסיף והתריע מפני נבירה של חברות עסקיות, גורמי ממשל וגופים נוספים במידע המתפרסם ברשתות חברתיות. "מבחינה מסוימת, ממשלות השתמשו מאז ומתמיד באמצעי התקשורת כדי לבצע מעקב, ויש אמצעי תקשורת פולשניים בהרבה מהרשתות החברתיות", אמר.

עם זאת, הסיכון הגדול ביותר, על פי פרקר, הוא מפני "מטורפים בודדים, כמו Unabomber (הכינוי לו זכה טד קצ'ינסקי, מתמטיקאי שהפיץ מעטפות נפץ והרג שלושה בני אדם), שיושבים בחדר השינה ובעזרת הרשתות החברתיות יכולים פתאום ליצור קשר עם מטורפים נוספים כמותם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים