טיפים לחופשה בברלין

הניגודים הגדולים שמציעה העיר עלולים לבלבל קצת, אך מה שבטוח הוא שבברלין כדאי להסתובב, לספוג, ללמוד - ולחזור לביקור חוזר

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

לאור הביקור האחרון שלי בעיר, החלטתי להקדיש את המדור הפעם לברלין. המדובר בעיר של ניגודים גדולים: מצד אחד, שיא התרבות ומצד שני – שיא הברבריות והאכזריות האנושית; מצד אחד, אנרכיסטים וליברליות מינית ומצד שני – שמרנות ודביקות במסורת. מה שבטוח הוא שבברלין כדאי פשוט להסתובב, לספוג, ללמוד ולחזור שוב לעיר המיוחדת והמרתקת הזו.

טיפ ראשון: סיור מודרך עם ישראלי

כדאי לקחת סיור עם אחד המדריכים הישראלים החיים בברלין. ההדרכות שלהם פשוט מרתקות ואין מה להשוות אותן לספר הדרכה. הם מכירים את ההיסטוריה של העיר, את האתרים היהודיים, את הסיפורים הידועים יותר והידועים פחות ואת הפינות הנסתרות – ומהווים מאגר מהלך של ידע. אנחנו נעזרנו בחברת Insidertour, שהיתה מצוינת, אבל יש עוד רבים וטובים.

טיפ שני: שוק פשפשים בסוף השבוע

אם נזדמנתם לברלין באחד מימי שבת או ראשון, פשוט חובה לבקר באחד משווקי הפשפשים הרבים בעיר. זו דרך מצוינת לעשות כמנהג המקומיים ולחוש את הדופק של העיר. אנחנו ביקרנו בשוק של מאוארפארק (Mauerpark) בשכונת פרנצלאואר ברג (Prenzlauer Berg). אלפי צעירים גודשים את השוק, כולם לבושים בסגנון הברלינאי (שדומה במקצת לסגנון התל אביבי), במטרה לשמוע להקות חיות, לטעום נקניקיות שמתבשלות לאיטן ולספוג את האווירה שמזכירה כזו של חג. מומלץ!

סיור מודרך בברלין

טיפ שלישי: כרטיס תחבורה ציבורית

כדאי מאד לרכוש את כרטיס התחבורה הציבורית בהתאם למשך הזמן שבו תשהו בעיר. החיסכון הכלכלי מובטח וגם השקט הנפשי המתלווה לנסיעה החופשית בכל אמצעי התחבורה ללא צורך ברכישת כרטיסים. בנוסף, מצאנו שאופניים היא דרך נוחה במיוחד להגעה מנקודה לנקודה. העיר שטוחה כמו פלס מים, אפילו יותר מאמסטרדם, והכבוד שניתן לכל רוכב אופניים מצד כלי התחבורה בכביש גדול מהכבוד שרוכשים אצלנו לטייקון-על.

השוק של מאוארפארק בסוף השבוע

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פלג לפיד

    שלום נכון כתבה המחברת של הכתבה " שיא הברבריות והאכזריות האנושית " עיר זו נכון היה שתמחה מעל פני האדמה ולא תהפך לסמל של שיא הברבריות והאכזריות האנושית, פעם נוספת.

אירועים קרובים