צבי חרפק, חברת החשמל: "בחירת המשקיע לחברת התקשורת החדשה המבוססת על התשתית שלנו – במרץ"

"בימים הקרובים יפורסמו מסמכי המכרז לבחירת החברה החדשה, והתהליך יסתיים בעוד פחות מחצי שנה", אמר חרפק, סמנכ"ל לוגיסטיקה בחברת החשמל ויושב ראש ועדת הבחירה, במסיבת עיתונאים ● שר התקשורת, משה כחלון, אמר ש-" הממשלה תסייע למשקיעים, לכל מי שרוצה יכול לבוא, לתרום לתחרות ולהיטיב עם הצרכנים" ● המשקיעים שיזכו במכרז יאחזו ב-51% מהחברה החדשה, וחברת החשמל - ב-49%

"ועדת הבחירה לאיתור משקיע בחברת התקשורת החדשה המבוססת על תשתיות חברת החשמל תפרסם בימים הקרובים את מסמכי המכרז, ובתוך פחות מחצי שנה תיבחר החברה הזוכה" – כך אמר הבוקר (א') צבי חרפק, סמנכ"ל לוגיסטיקה בחברת החשמל ויושב ראש הוועדה הבין משרדית לבחירת המשקיע. לדבריו, "חברת החשמל תשמש כקבלן משנה של החברה החדשה להנחת התשתיות".

חרפק אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר בהשתתפות שר האוצר, יובל שטייניץ, שר התשתיות, עוזי לנדאו, ושר התקשורת, משה כחלון. לדבריו, "התהליך ייעשה כולו באינטרנט, כאשר בקרוב יתקיים כנס של משקיעים פוטנציאליים ובמרץ ייבחר המשקיע. הוא יחזיק ב-51% מהחברה החדשה, בעוד שחברת חשמל תחזיק ב-49%".

"חברת התקשורת החדשה תפעל מתוקף רישיון ותמכור שירותי תשתית לבעלי רישיון אחרים", הוסיף. "עם זאת, היא לא תעבוד ישירות מול לקוח הקצה. תהיה לה זכות בלעדית לשימוש בתשתיות של חברת החשמל למשך 20 שנים, והיא תקים את התשתית שלה על עמודי החשמל ובחפירות תת קרקעיות".

"כבר כיום יש לחברת החשמל תשתית של 2,700 קילומטר סיבים אופטיים המקשרים 150 אתרים שונים", ציין חרפק. "התוכנית היא לפרוש עוד כ-25 אלף קילומטרים על גבי תשתיות מתח גבוה ומתח נמוך. הפריסה תגיע ל-65% מהרשת תוך 7 שנים, כאשר כ-70% מהפריסה תהיה בעמודי החשמל והשאר – בתעלות תת קרקעיות. נתחיל את השירות במהירות 100 מגה סימטרית, אבל בעולם מציעים כיום 200 ו-500 מגה, ואפילו ג'יגה".

יחד עם חרפק חברים בוועדה יוסי שנק, מנהל המיחשוב בחברת החשמל, מאיר שמרה מרשות החברות במשרד האוצר וערן פולק מאגף התקציבים.

"רוחב הפס יביא אותנו למקומות אחרים לגמרי"

כחלון אמר במסיבת העיתונאים, כי "רוחב הפס יביא אותנו למקומות אחרים לגמרי. כיום אנחנו משלמים פי ארבעה ומקבלים רבע". לדבריו, "הממשלה תסייע למשקיעים, לכל מי שרוצה יכול לבוא, לתרום לתחרות ולהיטיב עם הצרכנים. התחרות היא נשמת אפה של הכלכלה. ראינו את זה באחרונה בשוק הסלולר ונראה את זה גם בשווקי הטלפונים הנייחים והטלוויזיה, באמצעות שירותי ה-IPTV".

שטייניץ אמר, כי "אנחנו רוצים לעשות מהר את המעבר מעידן הנחושת לעידן האור. ננקטה פה החלטה נכונה שתאפשר לחברת חשמל גם לתרום את תרומתה וגם להרוויח. בנוסף, נקטנו בכל האמצעים כדי שלא יהיה מונופול". לדבריו, "התשתית תהיה אוניברסאלית, לכל ספק, תמורת דמי מעבר".

לדברי אלוף (מיל.) יפתח רון טל, יושב ראש דירקטוריון חברת החשמל, "אנחנו רואים במיזם הזה מהלך עסקי שמאפשר ליצור מקורות הכנסה. חברת החשמל רוצים להיות חברה עסקית שמצליחה בתחרות, ואנחנו רואים במיזם הזה כניסה לתחרות".

יהודה סבן מאגף התקציבים במשרד האוצר אמר בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים האם אין חשש שבהעדר יכולת לסגור את השלטר של החשמל יעדיפו עובדי חברת החשמל לסגור את השלטר של שירותי התקשורת, כי "חשבנו על זה לא מעט, בניגוד לשוק החשמל, שבו חברת החשמל היא הספקית היחידה, יש בשוק התקשורת שני ספקים – בזק והוט (HOT). אלה לא חברות גרועות. לכן, לחברת התקשורת החדשה כלל לא תהיה יכולת להוריד את השלטר, כי אם היא תוריד את השלטר – הלקוחות יעברו לאחת משתי המתחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים