פיירפוקס 8: מנגנונים חדשים יעניקו הגנה מפני התקנת תוספים ללא אישור

שני מנגנוני הגנה ייכללו בגרסה 8 של הדפדפן, שתושק השבוע למפתחים ● מנגנון אחד חוסם, כברירת מחדל, תוספים שהותקנו על ידי תוכנות מצד שלישי - שלא ביוזמת המשתמש ● המנגנון השני מתייחס לתוספים שכבר הותקנו בעבר ומפריד בין אלה שהותקנו ביוזמת המשתמש לבין אלה שהותקנו על ידי גורם צד שלישי ● ההשקה של פיירפוקס 8 לכלל המשתמשים צפויה להיערך בסוף ספטמבר

בגרסת Aurora של פיירפוקס 8 (Firefox 8), שתושק השבוע למפתחים, תציג מוזילה (Mozilla) שני מנגנונים חדשים, שנועדו להגן על המשתמשים מפני התקנה של תוספים על ידי תוכנות שמקורן בצד שלישי, מבלי לקבל את אישור המשתמשים.

המנגנון הראשון חוסם, כברירת מחדל, תוספים שהותקנו על ידי תוכנות מצד שלישי – שלא ביוזמת המשתמש. לאחר שתוכנה התקינה תוסף כלשהו, בפעם הבאה שיפעיל המשתמש את דפדפן פיירפוקס הוא ישאל אם ברצונו להפעיל את התוסף. במידה שהמשתמש יבחר שלא להפעיל את התוסף, הוא ייחסם.

המנגנון השני מתייחס לתוספים שכבר הותקנו בעבר ומחלק אותם לשתי קבוצות: האחת – תוספים שהותקנו ביוזמת המשתמש, והשנייה – תוספים שהותקנו על ידי תוכנות מצד שלישי. כל התוספים שהותקנו בעבר ביוזמת המשתמש ימשיכו לפעול כרגיל, בעוד שתוספים שהותקנו על ידי תוכנות מצד שלישי יושבתו – אלא אם יפעיל אותם המשתמש ביוזמתו.

בהודעה שפורסמה בבלוג של מוזילה צוין, כי מדי יום מורדים 1.5 מיליון עותקים של תוספים, חלקם פוגעים בביצועי הדפדפן. במוזילה מבקשים שהמשתמשים ישקלו מחדש אם כל התוספים אכן נחוצים ויחסמו או יסירו את התוספים המיותרים.

במידה שהפיתוח יתקדם כמתוכנן, מוזילה תציע גרסה יציבה של פיירפוקס 8 לכלל המשתמשים ב-27 בספטמבר השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים