בריטניה: כרום עקף את פיירפוקס

הדפדפן מבית גוגל הגיע בממלכה לנתח שוק של 22.1% - מעט יותר מהנתח של פיירפוקס, שעמד על 21.6% ● אינטרנט אקספלורר ממשיך אמנם לאחוז במקום הראשון, אולם רשם ירידה חדה ● הדפדפן מבית מיקרוסופט ממשיך להוביל גם את נתח השוק העולמי, עם 42%, לפני פיירפוקס עם 28% וכרום, שלו נתח של 22%

שלוש שנים לאחר השקתו, הגיע נתח השוק של הדפדפן כרום (Chrome) מבית גוגל (Google) בבריטניה ל-22.1%, ועקף במעט את דפדפן פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla), שהגיע לנתח שוק של 21.6%. אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft) מאבד גם הוא נתח שוק לכרום, אך עדיין נותר הדפדפן הנפוץ ביותר בבריטניה, עם 46%. ספארי (Safari) של אפל (Apple) ממוקם רביעי, עם 9%. הנתונים עולים מדו"ח שפרסמה אתמול (ב') חברת מחקרי הרשת StatCounter, על פי מדידות שנערכו בחודש שעבר.

הקפיצה בנתח השוק של כרום מיוחסת בחלקה לפרסום הרחב – כרום הוא המוצר הראשון של החברה שזוכה לפרסום בטלוויזיה הבריטית – אולם נזקפת בעיקר למהירותו של הדפדפן.

מבחינת נתח השוק העולמי, כרום נמצא, לפי המדידות של StatCounter, במקום השלישי, עם 22%, אולם אנליסטים צופים שהוא יעקוף בהרבה את פיירפוקס. נתח השוק של הדפדפן מבית מוזילה ממשיך בצלילה שלו, שהחלה בינואר האחרון, ומגיע כעת לנתח של 28%. גם אינטרנט אקספלורר רושם ברחבי העולם צניחה, עם נתח שוק בשיעור של 42%, ופורסמו לגביו אזהרות לגבי פגיעויות אבטחה. הדפדפן ספארי השיג את המקום הרביעי עם 5% נתח שוק, ואופרה (Opera) השיג 2%.

בחודש שעבר הכריזה גוגל על מחשב Chromebook, המבוסס על הדפדפן שלה, מה שנראה כמתקפה שאפתנית נוספת על מיקרוסופט. הוא ייוצר על ידי סמסונג (Samsung) ואייסר (Acer), שייצרו גם בעבר מחשבים ניידים המריצים תוכנות של מיקרוסופט. בשונה מאחרים, ה-Chromebook כמעט אינו כולל נפח לאיחסון, ומשתמש בכל התוכנות במיחשוב ענן.

לדברי גוגל, "ה-Chromebook הוא באמת חשוב, מפני שהוא מנסה לפשט את המכונה. בבסיסו, הוא לא נזקק לאחזקה, מה שאומר שאפשר להוריד מחירים. אם כל מה שאתה עושה הוא להשתמש בדפדפן – זהו כלי נהדר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים