מוזילה רוצה לחזור לארגונים: הקימה מחדש קבוצת עבודה למפתחים ואנשי IT

הקבוצה תדון באתגרים, הרעיונות ודרכי הפעולה הטובות ביותר שיובילו להתקנת הדפדפן של הארגון, פיירפוקס, בגופים עסקיים ● מטרת קבוצת העבודה היא להוות גוף מנהל שייצג את האינטרסים של החברות הגדולות המשתמשות בפיירפוקס, ולהביא לידי ביטוי את דרישות העבודה שלהן ● הסיבה למהלך נובעת ככל הנראה מההחלטה שהתקבלה במוזילה מוקדם יותר השנה לזרז את קצב השחרור של הגרסאות החדשות של פיירפוקס

ארגון מוזילה (Mozilla) החליטה השבוע להקים מחדש את קבוצת העבודה המיועדת לתחום הארגוני, Mozilla Enterprise User Working Group, כארבע שנים לאחר הפגישה האחרונה שנערכה בפורום הזה. הארגון הודיע בבלוג הרשמי שלו, כי הוא מייעד את קבוצת העבודה למפגש בין מפתחים בתחום הארגוני, צוותי IT ומפתחי פיירפוקס (Firefox) כדי לדון באתגרים, הרעיונות ודרכי הפעולה הטובות ביותר שיובילו להתקנת הדפדפן של הארגון בגופים עסקיים – תחום בו שולט כיום אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft).

הסיבה למהלך נובעת ככל הנראה מההחלטה שהתקבלה במוזילה מוקדם יותר השנה לזרז את קצב השחרור של הגרסאות החדשות של פיירפוקס. ההחלטה מהווה בעיה עבור חברות גדולות, שמתקשות לעמוד בקצב ההתפתחות של הדפדפנים המודרניים. בעוד שבחודש הקרוב עתיד מוזילה לשחרר כבר את גרסה 6 של פיירפוקס, חברות רבות עדיין לא הספיקו לפרוס לחלוטין את גרסה 4, שהושקה רק לפני חודשים בודדים.

הטענה שהועלתה נגד הארגון, בין היתר גם בגלל הכרזות דוגמת "פירמות חייבות לשנות את הדרך בה הן חושבות על עדכון תוכנות", היא שהוא לא מוטרד מהבעיות של ארגונים גדולים שרוצים להשתמש פיירפוקס ולא מפתח את הדפדפן הפופולרי בהתאם.

מטרת קבוצת העבודה היא להוות גוף מנהל שייצג את האינטרסים של החברות הגדולות המשתמשות בפיירפוקס, ולהביא לידי ביטוי את דרישות העבודה שלהן, כדי לסייע בפריסתו של פיירפוקס בחברות הגדולות. כך, צפוי הדיון להתמקד בפיתוח קווים מנחים לפריסה של הדפדפן על פי כללים והתניות של ארגוני אנטרפרייז.

בפועל, תערוך הקבוצה פגישות טלפוניות פעם בחודש, ביום ה' הראשון של כל חודש. בנוסף, תהיה רשימת תפוצה וכנס שנתי. הישיבות, בניגוד לאופי הקהילתי של מוזילה, יתנהלו באופן פרטי בין חברי הקבוצה. כמו כן, המשתתפים לא יצטרכו להזדהות או לנקוב בשם החברה אותה הם מייצגים. גם המידע שיוצג וההצהרות שייצאו מן המפגש, לא ייוחסו למשתתף כזה או אחר, כשהמטרה המוצהרת היא לאפשר לחברות להשתתף באופן מלא ככל האפשר בדיונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים