הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע הסמיכה את חברת פרסונל איי.די. כגורם מאשר לחתימה אלקטרונית

רמו"ט נתנה את האישור לחברה לאחר בחינה מקיפה של תשתיות אבטחת המידע ונהלי העבודה שלה ● הבדיקה נעשתה מאחר שדיגיטל איי.די. אמורה לפעול בתפקיד הרגיש של הנפקת תעודות אלקטרוניות המשמשות לחתימה אלקטרונית לפי החוק

רשם הגורמים המאשרים ברשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים, עו"ד עמית אשכנזי, אישר את חברת פרסונל איי.די. כגורם מאשר להנפקת תעודות אלקטרוניות לפי חוק חתימה אלקטרונית.

מרמו"ט נמסר, כי האישור ניתן לחברה לאחר בחינה מקיפה של תשתיות אבטחת המידע ונהלי העבודה שלה. הבדיקה נעשתה מאחר שפרסונל איי.די. אמורה לפעול בתפקיד הרגיש של הנפקת תעודות אלקטרוניות המשמשות לחתימה אלקטרונית לפי החוק. האישור מלווה בתנאים שקבע רשם הגורמים המאשרים, שמילויים יאפשר את פעילות החברה בהיקף רחב.

עוד נמסר מרמו"ט, כי שוק החתימה האלקטרונית צמח מאוד בשנים האחרונים בשל מספר יוזמות ממשלתיות למעבר לממשק אלקטרוני בין הממשלה לאזרחים. הפעולה המשמעותית ביותר הייתה שינוי בכללי הדיווח למע"מ, שמחייבים עתה ציבור הולך וגדל לדווח לרשות המיסים באופן אלקטרוני, תוך חתימת הדיווחים בחתימה אלקטרונית. בשנים האחרונות פעלה בישראל חברה אחת כגורם מאשר – קומסיין (ComSign).

מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, אמר ש-"בחירת גורם מאשר נוסף תתרום ליצירת תחרות בשוק החתימה האלקטרונית ותשפר את השירות לציבור".

עו"ד אשכנזי אמר, כי "כניסה של חברה נוספת לתחום זה צפויה לשפר את היצע השירותים ואיכותם. הליך הרישום בחן את ההתאמה, על מנת שלא להתפשר על איכות השירות לאזרחים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים