אין להשיג יותר בישראל כתובות IPv4; הספקיות החלו להעביר את הלקוחות העסקיים ל-IPv6

דורון שקמוני, סגן נשיא איגוד האינטרנט הישראלי: "הלחץ שהפעילו האיגוד ו-ועדת המדע של הכנסת נושא פרי" ● אייל צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע בבזק בינלאומי: "הארגונים הגדולים מחוברים דרכנו כבר היום לסניפים שלהם בעולם ב-IPv6. ללקוחות הפרטיים יש עוד מספיק כתובות IPv4" ● 012-סמייל: "החברה החלה להיערך למעבר ל-IPv6 עוד לפני חמש שנים"

מאגר כתובות ה-IPv4 המיועד ללקוחות עסקיים הסתיים ואין יותר להשיג כתובות כאלה מארגון ה-RIPE העולמי – כך עולה מבדיקת אנשים ומחשבים. על כן, בלית ברירה, החלו ספקיות האינטרנט להעביר את לקוחותיהן העסקיים לכתובות IP בטכנולוגיית IPv6.

באיגוד האינטרנט הישראלי מייחסים את המהלך ללחץ שהפעילו חבריו בנושא, בין היתר בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. כזכור, באפריל כתב דורון שקמוני, סגן נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, מכתב חריף לשר התקשורת, ובו טען כי אין כיום בישראל ולו ספק אינטרנט אחד שמוכן לספק שירות בטכנולוגיית IPv6 ללקוחות המבקשים זאת. בין המשמעויות הנובעות מהעדר השירות, על פי שקמוני, ניתן למנות כשל שעלול לפגוע בשוק כולו, עיכוב ביכולת ההתפתחות של הרשת וחוסר יכולת להוסיף שירותים ויכולות חדשות.

בעקבות המכתב, זימן יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ מאיר שטרית, את ספקיות האינטרנט ואת נציגי האיגוד, לישיבה בה הציגו הצדדים את עמדתם. היום (א'), כשבועיים לאחר אותה ישיבה, מספר שקמוני לאנשים ומחשבים, כי הלחץ התחיל לעשות את שלו וספקיות האינטרנט החלו בפיילוטים למתן כתובות IPv6 ללקוחות עסקיים.

"המצב לא סימפטי, מכיוון שקצב ההתקדמות בנושא בארץ לא מתאים לקצב בעולם ולא תואם את התדלדלות מאגר הכתובות", אומר שקמוני. "בשבועות האחרונים אמנם החלו כמה וכמה פיילוטים בנושא, אך לא אצל כל הספקיות האינטרנט. הציוד בשדרת הרשת כבר תומך בטכנולוגיה מזמן – הבעיה נמצאת בציוד הקצה הנמצא אצל הלקוחות, ואותו צריך להחליף או להתאים".

אייל צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע בבזק בינלאומי, הסביר לאנשים ומחשבים, כי מרבית היצרנים של ציוד הרשת, דוגמת צ'ק פוינט (CheckPoint), אריקסון (Ericsson) ואחרים, כבר תומכים ב-IPv6. "ישנם יצרנים שגרסאות התוכנה שלהם לא תומכות ב-IPv6, אבל מדובר בעיקר בשכבת הגישה לרשת – והדבר אינו מפריע לנו לספק את השירות כבר היום. למעשה, בבזק בינלאומי הקדמנו את דרישת השוק וכל ציוד הקצה אצל הלקוחות העסקיים שלנו תומך ב-IPv6. זאת ועוד, חלקם כבר מקושרים בפרוטוקול לסניפים או להנהלות בחו"ל".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, הרגיע צפריר ואמר, כי "ללקוחות הפרטיים יש מספיק כתובות IPv4. ארגון ה-RIPE מאפשר לספקיות האינטרנט לרכוש מאגרי כתובות המשמשים אותם ללקוחות פרטיים. הבעיה היא, כאמור, אצל הלקוחות העסקיים. עם זאת, כל לקוח פרטי שירצה זאת, ויחליף את הציוד שברשותו, יוכל להתחבר ב-IPv6 החל מסוף השנה".

מ-012-סמייל נמסר בתגובה, כי החברה "רואה במעבר לפרוטוקול IPv6 חשיבות עליונה ואסטרטגית והחלה להיערך לכך עוד לפני חמש שנים. יתרה מכך, החברה כבר נמצאת בעיצומו של התהליך, תוך השקעת משאבים רבים וחלק מלקוחותיה כבר פועלים על בסיס פרוטוקול זה".

ב-013-נטוויז'ן בחרו שלא להגיב על הדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים