דוד טוביאס פורש מבנק ישראל; יחזור להנהלת בנק לאומי כראש אגף הפיתוח

טוביאס, שהצטרף לבנק ישראל ביוני 2009, כיהן לפני כן כמנמ"ר התעשייה האווירית, אליה הגיע לאחר שעזב את בנק לאומי בעקבות סיום פרויקט ההיערכות לבאג 2000 ● גורם בכיר במגזר הפיננסי: "לאומי מיישם מדיניות של החזרת בכירים שפרשו לטובת קידום מקצועי. טוביאס אינו הראשון"

ראש אגף המיחשוב בבנק ישראל, דוד טוביאס, יסיים את תפקידו בקרוב וימונה לראש אגף הפיתוח במחלקת המיחשוב והטכנולוגיה של בנק לאומי – כך נודע לאנשים ומחשבים. במסגרת תפקידו החדש, ישמש טוביאס כאחד מסגניו של המשנה למנכ"ל בנק לאומי, איציק מלאך. בתפקידו החדש יחליף טוביאס את משה וולף, שהתקדם לתפקיד ניהולי בכיר בבנק. יצוין, כי ההחלטה על סיום תפקידו של טוביאס וקידומו לתפקיד החדש, נעשתה בתיאום בין הנהלות בנק לאומי ובנק ישראל.

עם מינוי זה, חוזר למעשה טוביאס לבנק לאומי, אותו עזב לפני כ-11 שנים, לאחר שסיים את פרויקט ההיערכות לבאג 2000. בהמשך כיהן כמנמ"ר התעשייה האווירית, עד שהצטרף ביוני 2009 לבנק ישראל, לאחר שנבחר לתפקיד מבין 370 מועמדים.

גורם בכיר במגזר הפיננסי אמר לאנשים ומחשבים, כי בנק לאומי הוא כרגע הבנק הראשון שמיישם מדיניות ברורה של קליטה מחדש של מנהלים בכירים. אותו גורם מזכיר, כי לא מעט בעלי תפקידים בכירים במשק, בעיקר במגזר הפיננסי, התחילו את דרכם בבנק לאומי, דוגמת גיורא עופר – לשעבר מנכ"ל בנק דיסקונט, דוד גרנות – לשעבר מנכ"ל הבנק הבינלאומי ואחרים. הגורם המשיך ואמר, כי חזרתו של טוביאס היא ככל הנראה תחילתה של מגמה בבנק לאומי, וכי ולא מן הנמנע שייוודע בתקופה הקרובה על בכירים-לשעבר נוספים שחוזרים לבנק לאומי.

על תפקיד ראש אגף הפיתוח התמודדה שורה ארוכה של מנמ"רים ובעלי תפקידים טכנולוגיים בכירים מכל מגזרי המשק. המדובר באחד התפקידים הנחשקים ביותר במחלקת המיחשוב של בנק לאומי, תחת הנהגתו של איציק מלאך – שמונה באחרונה לתפקיד המישנה למנכ"ל הבנק.

טוביאס יכנס לתפקידו ב-1 בספטמבר. בנק ישראל יפרסם בקרוב מכרז מסודר למציאת מחליף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים