ארגוני צרכנים דורשים מפייסבוק לשפר את האכיפה של גיל המינימום

מו"ל של מגזין צרכנות אמריקני פנה למרק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, בדרישה להגביר את המאמצים להרחקת ילדים בני פחות מ-13 מהאתר ● צוקרברג מצידו מבקש דווקא לבטל את החוק האוסר על איסוף פרטים של משתמשים שטרם מלאו להם 13, כדי שילדים צעירים ככל האפשר יוכלו להשתמש באתר גם בעתיד, ככלי חינוכי, לדבריו

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

המו"ל של מגזין Consumer Reports קרא לפייסבוק (Facebook) להגביר את המאמצים להרחקת משתמשים שטרם מלאו להם 13 שנים מהאתר. לעומת זאת, מנכ"ל הרשת החברתית, מרק צוקרברג, הביע את רצונו שילדים צעירים ככל האפשר יוכלו להשתמש באתר גם בעתיד, ככלי חינוכי.

למרות החששות הגוברים באשר לשימוש של ילדים בפייסבוק, מבקש צוקרברג לקדם שינויים בחוק הפדרלי בארצות הברית, שמטיל מגבלות על איסוף פרטים של ילדים שטרם מלאו להם 13 שנים באתרי אינטרנט. חוק זה הוא הסיבה העיקרית לכך שהשימוש באתר פייסבוק מותר רשמית מגיל 13 בלבד.

"אנחנו מתכוונים לנהל את המאבק הזה בשלב כלשהו", אמר צוקרברג בפורום חינוכי בשבוע שעבר – דיווח המגזין פורצ'ן (Fortune). "אני סבור שמשיקולים חינוכיים, יש להשתמש באתר מגיל מוקדם ככל האפשר".

בסקר שנערך החודש מצא Consumer Reports שלמרות המדיניות הרשמית של פייסבוק, לא פחות מ-7.5 מיליון ילדים בני פחות מ-13 מנהלים חשבונות פעילים באתר.

ארגון Consumers Union, שפועל שלא למטרות רווח, הביע ביום ו' חשש שילדים ובני נוער (גם בני יותר מ-13) לא מבינים את ההשלכות של שיתוף תמונות ופרטים אישיים בפייסבוק. לא מכבר הושעתה, למשל, ילדה בת 13 מניו המפשייר מבית הספר לאחר שפרסמה ברשת החברתית את משאלתה שאוסמה בן לאדן יהרוג את המורה שלה למתמטיקה.

לפי הארגון, על פייסבוק "לפעול בנחרצות רבה יותר" כדי להגן על כ-20 מיליון המשתמשים הפעילים שטרם מלאו להם 18 שנים (הנתון נכון לשנה שעברה). "אנחנו קוראים לפייסבוק להגביר את המאמצים לגילוי וחסימה של חשבונות של משתמשים בני פחות מ-13 וליישם אמצעים יעילים יותר לאימות גיל במהלך פתיחה של חשבונות חדשים", כתבה יואנה רוסו, יועצת משפטית לארגון, במכתב ששלחה לצוקרברג.

המכתב נשלח בעקבות שאלות קשות שהופנו ביום ה' למנהלי פייסבוק בדיון שנערך בקונגרס בסוגיית המשתמשים הצעירים. ג'ון די. רוקפלר, דמוקרט ממערב וירג'יניה, המכהן כיושב ראש ועדת הסחר של הסנאט, אמר ש-"לא ניתן להצדיק" את העובדה שרק מאה עובדים מופקדים על ניטור הפעילות ברשת שמונה 600 מיליון משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים