מחקר: עלות כל דקת השבתת מערכות ה-IT בארגונים – 5,600 דולרים

משך זמן ההשבתה הממוצע של מערכות IT בארגון עמד על 90 דקות, מה שאומר שההשבתה עלתה יותר מחצי מיליון דולרים - כך עולה ממחקר שערך מכון פונמון ● ההשבתה היקרה ביותר עלתה לארגון למעלה ממיליון דולרים, משמע 11 אלף דולרים לדקה ● המחקר בדק עלויות ישירות ועקיפות כאחד

העלויות הישירות והעקיפות הנובעות מנפילה בלתי מתוכננת של מערכות ה-IT בארגון בארצות הברית עומדות בממוצע על 336 אלף דולרים לשעה – או 5,600 דולרים לדקה; כך עולה ממחקר חדש שערך מכון פונמון (Ponemon Institute) ואשר מומן על ידי ענקית האלקטרוניקה Emerson Network Power.

המחקר נשא את הכותרת "להבין את העלויות של נפילת הדטה סנטר ואת המשמעויות הפיננסיות המגיעות מפגיעה בתשתיות מיחשוב". Emerson הזמינה אותו על מנת להראות את המשמעויות הכוללות – עקיפות וישירות – הנובעות מנפילת מערכות המיחשוב בארגונים. הכוונה היא לא רק האובדן הצפוי של הכנסות מכירה ללקוחות, אלא בהיבט הרחב, של הנזק שנגרם למערכות ולתשתיות המיחשוב, ההשפעה על תפוקת הארגון, אובדן המוניטין, המשמעויות המשפטיות והרגולטוריות, אובדן האמון של המשקיעים ובעלי המניות – לצד זה של הלקוחות.

המחקר בחן את עלויות התפעול והנפילה של 41 מרכזי מיחשוב בארגוני ענק בארצות הברית, ממגוון מגזרי התעשייה. שטחו של כל אחד מהמרכזים הללו היה לפחות אלפי מטרים רבועים. עולה ממנו, כי משך זמן ההשבתה של מערכות IT בארגון עמד על 90 דקות, משמע – עלה יותר מחצי מיליון דולרים, ליתר דיוק 505,500. עלות השבתתו של מרכז מיחשוב שהושבת כליל ושמשך השיחזור של הנתונים בו עמד על 134 דקות (יותר משעתיים) עמדה על 680 אלף דולרים. במרכז מיחשוב שהושבת חלקית למשך 59 דקות, עמדה עלות ההשבתה על 258 אלף דולרים.

באופן לא מפתיע, מצא המחקר, כי העלות הכוללת של ההשבתה במרכז המיחשוב גדלה ככל שהארגון, פעילותו ומכירותיו תלויים בנתונים וכאשר הקשר שלו עם הלקוחות מבוסס על נתונים אלה. כך הדבר למשל בקרב ספקיות שירותי טלקום וחברות מסחר מקוון. באחד המקרים, העלות לארגון שניזוק מהשבתה שכזו הגיעה למיליון דולרים, שהם 11 אלף דולרים לדקת השבתה.

לארי פונמון, מנכ"ל ומייסד מכון המחקר, אמר ש-"ארגונים הופכים לתלויים יותר ויותר בנתונים ובפעילות על בסיסם. הנתונים עוברים ליותר ויותר יישומים ארגוניים קריטיים. יש להשבתה מקרית של מערכות המיחשוב בארגון, גם אם היא קצרה, פוטנציאל נזק גדול מבעבר – הן ברווחים ובמכירות והן בנזקים העקיפים".

לפני כמה חודשים ערך מכון המחקר, גם אז במימון Emerson, סדרת שאלונים ל-450 מנהלי מרכזי מיחשוב בארצות הברית. מחקר זה בחן את הסיבות לנפילות מערכות ה-IT ואת התדירות שלהן. מתוצאותיו עלה, כי 2.5% מהארגונים חוו בשנתיים שלפני עריכת המחקר נפילה מוחלטת של מערכות המיחשוב ו-6.8% חוו נפילה חלקית שלהן. נפילות קטנות יותר, של שרתים בודדים, או רכיבי מיחשוב מעטים או בעלי יכולות מוגבלות, קרו בממוצע ל-11.3% מהארגונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים