משתלם להיות מנמ"ר בארצות הברית: השכר החציוני עומד על 115 אלף דולרים

שכרו החציוני של עובד ה-IT עומד השנה על 87 אלף דולרים - יותר משני שלישים מהמנהל שלו ● שכרם של העובדים בכל מקצועות ה-IT עלה השנה ב-0.9%, ואילו זה של המנמ"רים גדל ב-1.9% ● מנהלי התוכן הרוויחו את השכר הגבוה ביותר - 136 אלף דולרים ● מטמיעי ומיישמי מערכות ERP ומטמיעי יישומים ארגוניים מרוויחים אף הם שכר חציוני בן שש ספרות - 102 אלף ו-105 אלף דולרים - בהתאמה

אחרי עשור שבו השכר של עובדי ה-IT בארצות הברית בכלל, והמנמ"רים בפרט, חווה זעזועים, המצב כיום מעיד על שיפור. מסקר שכר שערך InformationWeek עולה, כי שכרו החציוני של המנמ"ר במדינה עומד על 115 אלף דולרים, ואילו זה של עובד ה-IT מגיע ליותר משני שלישים מהמנהל שלו – 87 אלף דולרים. על פי הסקר, עובדי HelpDesk מרוויחים 55 אלף דולרים בשנה.

ניתוח נתוני המחקר, שנערך בינואר השנה בהזמנת השבועון והאתר, מעלה שמקצועות המיחשוב בהחלט משתלמים בהיבט השכר, לעומת כלל המשק בארצות הברית. בסקר השתתפו 18 אלף מנמ"רים מכלל מגזרי המשק וארגונים בגדלים שונים במדינה. לצד תפקיד המנמ"ר, כל המקצועות המבוקשים בארצות הברית דורשים מיומנות מקצועית גבוהה, ובתוכם יש דרישה גבוהה לארכיטקטים של מערכות IT, מנהלי בסיסי נתונים ומטמיעי יישומים ארגוניים.

עוד עולה מהמחקר, כי עובדים בכל מקצועות המיחשוב חוו קשיים בניסיונות להעלות את משכורתם, ו-2010 התאפיינה בעליות מינוריות בשכר: בכלל מקצועות ה-IT היא עמדה על 0.9%, ואילו זו של המנמ"רים – על 1.9%. ב-2009 רשם השכר של עובדי המיחשוב בארצות הברית עליה חציונית של 0.7%, ואילו זה של המנמ"רים גדל ב-1.6%.

מדובר בעליות קטנות בשכר לא רק לכשעצמן, אלא גם בהשוואה למצב לפני עשור. ב-2001 עמדה העליה החציונית בשכר עובדי המיחשוב בארצות הברית על 8.5% לכלל עובדי ה-IT ועל 9.9% למנמ"רים. במהלך העשור נרשמו מספר תופעות שהביאו להקפאה או לירידה בשכר, בהן התפוצצות הבועה, המיתון הכלכלי העולמי והחלפתם של עובדי מיחשוב אמריקנים בעובדי מיקור-חוץ. יצוין, כי ב-2005 ל-2008 – השנה שבה החל המיתון – נרשם שיפור.

עורכי המחקר ציינו, כי המגמות הכלליות בעולם המיחשוב, בהן וירטואליזציה נרחבת, מיחשוב באירוח ובענן ומיקור-חוץ, מולידות שתי תופעות במקביל: "הריגת" מקצועות מחד ויצירת ביקוש למקצועות מיחשוב חדשים מאידך. כך, מצוטט אחד המשיבים  לסקר, כי הוא העלה את מערכת הדואר האלקטרוני בארגון לאירוח בגוגל (Google) – מה שהביא לביטול הצורך בעובדים מומחי לוטוס (Lotus). עם זאת, במקום לפטר את אותם עובדים, הם הועברו למחלקת המו"פ בחברה, לתפקידי בקרה על רכיבי השיתוף בסניפיה בעולם.

מקצוע מבוקש נוסף הוא מנהלי תוכן. שכרם החציוני של מומחים בתחום זה העובדים בארגונים גדולים עומד על 136 אלף דולרים – יותר מזה של כלל מקצועות המיחשוב, ואף של המנמ"רים. מדובר בעליה של 24% לעומת שכרם של מנהלי התוכן ב-2010, אז הוא עמד על 110 אלף דולרים. מנגד, שכרם של מנהלי מרכזי המיחשוב ממשיך לרדת, בשל הגידול ההולך ונמשך במגמות הוויראטואליזציה, המיכון ומיחשוב הענן – דבר המביא לפחות צורך בעובדים.

מקצוע נוסף שמשתלם לעבוד בו, על פי המחקר, הוא מטמיע ומיישם מערכות ERP. השכר החציוני של העובד במקצוע זה מגיע השנה ל-102 אלף דולרים. מטמיעי יישומים ארגוניים מרוויחים בחציון אף הם שכר בן שש ספרות, וליתר דיוק – 105 אלף דולרים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    זה שכר חציוני? כלומר 69000 שח בחודש? מישהו הגזים בסקר. בארץ זה שכר של מנכ"ל SMB.

  2. ערן

    אם מדובר על שכר ברוטו אז זה לא מי יודע מה, דיי דומה לשכר בארץ. 115*3.6=414 אש"ח שזה קצת פחות מ 35 אש"ח לחודש (ברוטו). בשביל זה לחיות בארה"ב?! :-), עדיף בארץ לא?! אה שכחתי, כאן יש 16% מע"מ, 100% מס על הדלק, 80% מס על רכישת מכונית, ודירת 3 חדרים באשדוד עולה מיליון ש"ח שזה כמעט 300 אלף $ שזה וילה ענקית עם בריכה כמו שרובנו רק יכולים לחלום עליה בארה"ב. איזה קטע, אולי בכל זאת עדיף שם...

אירועים קרובים