אקזיט במגזר הערבי: מטריקס רכשה את מחצית באבקום תמורת 15 מיליון שקלים

באבקום פועלת בעולמות של ניהול מרכזי שירות לקוחות ופיתוח תוכנה, ומונה 500 עובדים, רובם ערבים משכילים מהגליל ● היא רשמה בשנה שעברה עליה של פי שניים בהכנסות וזינוק של כ-250% ברווח הנקי ● לייזי אורן, נשיא וסגן יושב ראש מטריקס, אמר ש-"רכישת באבקום מהווה השלמה לפעילויות שלנו והיא משתלבת באסטרטגיית הצמיחה שלנו" ● הוא הבטיח, כי "נקים מרכזי שירות נוספים מבוססי העובדים של באבקום ועובדים נוספים שנגייס, באזור נצרת"

מטריקס (Matrix) רוכשת 50.1% מבאבקום (Babcom centers) תמורת 15 מיליון שקלים. הודעה על כך נמסרה לבורסה אתמול (ד') אחר הצהריים. העסקה תלויה באישור הממונה על ההגבלים העסקיים, ועשויה לעלות בארבעה מיליון שקלים, בהתאם לביצועי החברה הנרכשת.

באבקום, משחק מילים של "באב" – דלת בערבית, פועלת בעולם ניהול מרכזי שירות לקוחות ומונה 500 עובדים, רובם ערבים משכילים מהגליל. יש לחברה, שהוקמה ב-2008, כמה אתרי פעילות בצפון הארץ, ביניהם בגוש תפן ובתרדיון. תחום פעילות נוסף של באבקום הוא פיתוח תוכנה, ולה עשרות מפתחים. החברה פעילה באופן עמוק במגזר התקשורת. בין לקוחותיה בעולם ה-Call Center נמנות סלקום, יס (yes) ואופיר טורס. בין לקוחות באבקום בעולם פיתוח התוכנה נמצאת טקסט אינסטרומנטס (Texas Instruments) ישראל.

הכנסותיה של באבקום נכון לסוף 2009 עמדו על 10.84 מיליון שקלים, ונכון לסוף 2010 – על 21.52 מיליון. הרווח הנקי של החברה עמד בסוף 2009 על 910 אלף שקלים, ובסוף 2010 הוא זינק ל-3.15 מיליון. היקף הנכסים שלה עמד עם תומה של השנה שעברה על 10.4 מיליון שקלים.

מייסד החברה ואחד מבעליה, המשמש כיושב ראש הדירקטוריון שלה, הוא עימאד תלחמי, לשעבר בכיר בהנהלת מפעלי הטקסטיל דלתא. תלחמי ושאר הנהלת החברה צפויים להישאר בתפקידם גם לאחר הרכישה.

בהודעה לבורסה מסרה מטריקס, כי "מרכזי הפעילות של באבקום מוקמים בצמוד לריכוזים הגדולים של יישובים ערביים בגליל. ביישובים אלה חיים אלפי גברים ונשים משכילים ואיכותיים, שמעוניינים לפתח קריירה קרוב לביתם. הזמינות הגבוהה של כוח אדם איכותי שכזה מאפשרת לבאבקום גמישות תפעולית, יכולת להגיב במהירות לצרכים המשתנים של לקוחותיה ויכולת לגייס במהירות עובדים, שנבחרים בקפדנות במרכזי ההערכה של באבקום". עוד מסרה מטריקס, כי בכוונתה "לשמור על צביונה העצמאי של באבקום כגוף המתמחה בעיסוקים שבהם היא עוסקת כיום".

על פי החברה, "רכישת באבקום משתלבת באסטרטגיה העסקית של מטריקס להרחיב ולבסס אספקת שירותי NearShore איכותיים וכלכליים ללקוחותיה וליכולותיה הקיימות של החברה, וכן למנף את קשריה העסקיים להרחבת פעילותה של באבקום".

רכישת באבקום ממצבת את מטריקס כספקית NearShore ל-IT הגדולה בארץ. הפעילות בתחום ממשיכה את פעילותה של מטריקס בקרב נשים חרדיות, במסגרת פרויקט תלפיות, המעסיק מאות מהן בתחום הפיתוח ובדיקות התוכנה, במרכזים שהוקמו בבית שמש ומודיעין עלית.

"בכוונתנו לשכפל את ההצלחה בתלפיות – בבאבקום"

לייזי אורן, נשיא וסגן יושב ראש מטריקס, אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "רכישת באבקום מהווה השלמה לפעילויות שלנו והיא משתלבת באסטרטגיית הצמיחה שלנו. בכוונתנו לשכפל את מודל ההצלחה המדהים שלנו בתלפיות במגזר החרדי עם באבקום במגזר הערבי. נקים מרכזי שירות נוספים מבוססי העובדים של באבקום ועובדים נוספים שנגייס, באזור נצרת".

אורן ציין, כי "עובדי באבקום מתאפיינים בהשכלה גבוהה ויכולת לספק שירות לקוחות ברמה גבוהה. נשמור על זהות החברה ונשאיר את המנהלים בתפקידם הנוכחי".

תלחמי אמר בעבר, כי "החזון של באבקום הוא לאפשר לאלפי גברים ונשים איכותיים מהמגזרים הערבי והיהודי בצפון ליצור ולפתח לעצמם קריירה איכותית כאנשי מקצוע, כנותני שירות, כאנשי מכירות וכמנהלים, ולהשתלב בהצלחה בשווקי העבודה הישראלי והבינלאומי. המשימה שלנו היא לבנות את עצמנו כחברה עסקית מובילה ומצטיינת בארץ ובעולם, חברה שתהווה מקור השראה לבני מיעוטים בכל מקום להאמין בעצמם וביכולתם להצליח ולפעול בעוצמה למימוש הקריירה שלהם. כך נתרום לצמצום פערים ולהרחבת הדו-קיום בחברה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איש הייטק

    אם החברה הרביחה ב 2010 כשלושה מליון שקל מההכנסות שלהההכנסות הם כ 21 מליון שקל, ואם אין הוצאות חוץ משכר עובדים אזי 18מליון לחלק 500 עובדים לחלק 12 חודש ומקבלים משכורת ממוצעת בבאבקום שזה 3000 שקל לחודש אז לא הבנתי על מה מדברים המנהלים של החברה ועל איזה חזון  

אירועים קרובים