Salesforce.com רוכשת את Radian6 תמורת 326 מיליון דולרים

Radian6 היא אחת החברות המתמחות בנישה של תוכנות לניטור המדיה החברתית וניתוחה ● תוכנות אלה מפיקות דוחות שמסייעים לחוש את הדופק של הצרכנים, השותפים והמתחרים, ולדעת מה אומרים על מוצרים, שירותים ומותגים בבלוגים ובאתרים דוגמת פייסבוק, טוויטר ו-LinkedIn

Salesforce.com הגיעה בחודש האחרון להסכם על רכישת Radian6 – ספקית התוכנה המובילה לניטור של מדיה חברתית, תמורת 326 מיליון דולרים. למי שתוהים מדוע החליטה Salesforce.com לרכוש את Radian6, כדאי לבחון היטב את שוק התוכנות של המדיה החברתית לארגונים – שחברת המחקר גרטנר (Gartner) מעריכה כי היקפו יגיע השנה ל-769 מיליון דולרים.

Radian6 היא אחת החברות המתמחות בנישה של תוכנות לניטור המדיה החברתית וניתוחה. תוכנות אלה מפיקות דוחות שמסייעים לחוש את הדופק של הצרכנים, השותפים והמתחרים, ולדעת מה אומרים על מוצרים, שירותים ומותגים בבלוגים ובאתרים דוגמת פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ו-LinkedIn.

המידע שמניבות תוכנות אלה משפיע על ההחלטות שמקבלים המשווקים לגבי מותגים בעידן של עדכוני סטטוס בזמן אמת, שבו מרבים הצרכנים לחלוק בחוויות לגבי חברות ומותגים. כחברה שמספקת כלים לאנשי מכירות, יכולה Salesforce.com להפיק תועלת רבה מהמידע שמספקת התוכנה של Radian6 ולהציע אותו ללקוחותיה.

סוזן אטלינגר, אנליסטית מחברת Altimeter, ציינה כי היכולת לשלב נתונים ותובנות מהמדיה החברתית ביישומים ארגוניים תהפוך השנה מעוד יתרון לדרישת חובה מספקיות דוגמת Salesforce.com. בדיוק מסיבה זו הגיעה Salesforce.com להסכם על רכישת Radian6 ב-30 במרץ, ומשום כך גם רכשה Jive Software את Filtrbox, חברת Lithium Technologies רכשה את Scout labs, חברת Attensity את Biz360 ו-MarketWire את Sysomos.

קנדל קולינס, מנהל השיווק הראשי של Salesforce.com, ציין כי חשיבותן של הרשתות החברתיות גוברת בעסקאות CRM, וכי "ללא אסטרטגיה חברתית אין סיכוי לסגור עסקאות כאלה".

זו גם הסיבה לכך ש-Salesforce.com מציעה את יישום השיתוף החברתי Chatter, שבו משתמשים 80 אלף לקוחות כדי לשתף פרטים על מכירות ומידע נוסף. יישום Chatter כבר מקושר לרשת פייסבוק ולשירות טוויטר, בעוד שהתוכנה של Radian6 תסייע למשתמשי Chatter לדעת מה חושבים על המותגים שלהם ברשת LinkedIn, באתר הווידיאו יו-טיוב (YouTube) ובאלפי בלוגים ואתרים לשיתוף תצלומים וסרטונים.

"הטכנולוגיה של Radian6 היא הטובה ביותר, מעל לכל ספק", על פי קולינס, ולדבריו נהנית החברה מ-2,400 לקוחות שפונים לצרכנים פרטיים. "אפשר לפתח לבד או לרכוש, וכדי לפתח לבד פיתרון שאפילו אינו מתקרב לאיכות של Radian6 צריך שנים רבות", אמר קולינס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים